… na kolejne 6 miesięcy tego roku, zostały opublikowane na oficjalnej na stronie, w postaci pojedyńczych tematów, z których każdy może być komentowany i odpowiednio punktowany przez graczy.
Dzięki punktacji poszczególnych tematów, developerzy będą wiedzieli jak bardzo ważny jest dany problem czy też pomysł dla graczy i dzięki temu będą mogli przyspieszyć prace nad nim lub tez zupełnie zrezygnować z danej koncepcji. Zresztą już można zauważyć zmiany bo po kilku godzinach funkcjonowania Roadmap, część pomysłów wysunęła się na prowadzenie, podczas gdy inne spadły na koniec listy danego miesiąca.
Dzięki Roadmap gracze będą mieć teraz duży wpływ na to nad czym ekipa Planetside 2 będzie pracować w pierwszej kolejności. Koncepcje developerów z największą ilością pozytywnych punktów, będą mogły być przesunięte w czasie i wykonane wcześniej. Podczas gdy prace nad pomysłami developerów, które zostały ocenione negatywnie przez graczy, zostaną przesunięte w czasie lub, być może, całkowicie zaprzestane.
Więc głosujcie, na te pomysły, które Wam się najbardziej podobają 🙂
Oto w skrócie plany, czy też pomysły developerów w rozbiciu na poszczególne miesiące.
STYCZEŃ (GU02 – 30.01?):
- zmiana naliczania punktów doświadczenia (XP) za zabicie gracza (więcej punktów doświadczenia dostaniemy za gracza, który w danej sesji zabił więcej żołnierzy wrogich frakcji);
- bardziej czytelne wyświetlenie bonusów do zbieranego doświadczenia (bardziej widoczne bonusy za subskrypcję, obronę, populację danej frakcji i inne);
- stworzenie miejsc w bazach, gdzie nie będzie można rozstawić Sunderera;
- dodanie tuneli pomiędzy miejscem odrodzenia (Spawn Room), a głównymi budynkami bazy;
- kilkusekundowa nietykalność dla graczy, którzy właśnie się odrodzili;
- widoczność postaci z dystansu (rendenring) będzie uzależniona od zagrożenia jakie może mieć dla nas dany gracz wrogiej frakcji (np. gracz pilotujący samolot będzie z daleka widział postać, która stanowi dla niego zagrożenie bo wyposażona jest w rakiety AA);
- bardziej bezpieczne miejsca odrodzenia (Spawn Room) w małych bazach;
- niektóre Jump Pady dostępne tylko dla obrońców danej bazy;
- dodanie pistoletów maszynowych dostępnych dla wszystkich klas prócz MAX (pierwsze wersje pokazywano parę dni temu);
- zmniejszenie wielkości okien w budynkach tak by utrudnić ostrzeliwanie pomieszczeń czołgami i samolotami;
- zmiany w wieżach poprzez dodanie dodatkowych osłon i wyjść z pokojów odrodzenia;
- zniszczenie SCU (Spawn Control Unit) będzie wydłużało czas odradzania żołnierzy w danej bazie, a nie jak dotychczas uniemożliwiało.
LUTY:
- dodanie nowych strzelb typu „pompki” (Pump Action Shotguns – Strzelba (gładkolufowa) z zamkiem blokowo-ślizgowym lub przesuwnym czółenkiem);
- możliwość obserwowania walk jako widz (Spectator Mode);
- przedmioty odblokowywane za pomocą Station Cash będą dostępne dla wszystkich postaci na danym koncie;
- łatwiejsze narzędzia do raportowania graczy, którzy oszukują w grze (możliwość kliknięcia na graczu i zaraportowanie, zamiast pisanie /raport ….);
- dodanie nowych wyrzutni rakietowych specyficznych dla poszczególnych frakcji, między innymi naprowadzanych przez graczy (player guided rockets) czy też wyrzutni kilku pocisków jednocześnie;
- dodanie możliwości podglądania przedmiotów, które chcemy założyć (kamuflaż oraz inne przedmioty do założenia na postać i pojazdy)
- dodanie nowych broni i możliwości dla pojazdu Flash;
- teren treningowy dla graczy, gdzie będą mogli próbować bronie czy też uczyć się pilotować samoloty bez strachu, że zginą śmiercią tragiczną;
- nalot orbitalny, który zniszczy wszystkich wrogich graczy w określonym miejscu – gracze będą widzieć ostrzeżenie i mieć czas by opuścić miejsce (dziwny pomysł jak dla mnie);
- nowe priorytety regionalne ustanawiane przez grę dla poszczególnych frakcji (np.: więcej punktów XP na mniej zaludnionym kontynencie)
- zwiększenie ilość slotów na zmianę wyglądu (np. założenie więcej niż jeden kamuflaż);
- oddzielenie punktów (score) od doświadczenia (XP), które obecnie są mocno powiązane (tak naprawdę użycie boosta na XP, wpływa również na ilość otrzymywanych punktów);
- dzienne medale i osiągnięcia (np. zabij 10 graczy przy użyciu granata)
- zmiany w interfejsie użytkownika (Loadout).
MARZEC:
- lock na kontynencie w momencie zdobycia go przez daną frakcję (przez określony czas po zdobyciu kontynent nie może zostać odbity, a gracze pozostałych frakcji mają „zakaz wstępu” na dany kontynent);
- misje kreowane przez graczy dla innych graczy (np.: atak lotniczy na daną lokację, gdzie nagrodą jest większa ilość punktów doświadczenia);
- ulepszone mapy oraz proces odrodzenia po śmierci;
- serwer transfer, zmiana nazwy postaci, reset punktów Cert;
- możliwość zmiany kolorów w grze (mapa, wrogowie);
- implanty ulepszające nasza postać (np. brak odgłosów biegania, zmniejszenie uszkodzeń od upadku z wysokości);
- tutorial (przedstawienie klas, punktów certyfikacji, pojazdów);
- miotacze ognia dla jednostki MAX;
- zmiana wyglądu interfejsu Cert punktów;
- dodatkowe wizualne efekty wybuchów (ragdoll physics);
- zmiany w klasie Light Assault (dodanie nowych zdolności, narzędzi i zbroi).
KWIECIEŃ :
- nowy kontynent HOSSIN;
- nowa baza – Interlink, przeznaczona do walk piechoty (baza wielkości Bio Lab czy tez Tech Plant, ale posiadająca ogromny radar chroniący przed samolotami i bardzo wąskie drogi dla pojazdów);
- ulepszenie Sunderera (więcej broni, dodatkowe punkty Cert, jak np.: zmniejszenie dystansu w jakim może być rozstawiony kolejny Sunderer);
- interfejs rekrutacji dla Outfitu (gracz, będzie mógł poszukiwać Outfitu, lider będzie mieć możliwość opisania Outfitu, strona aplikacji do Outfitu);
- możliwość podarowania przedmiotów ze sklepu Depot innym graczom (gifting);
- nowe pistolety zadające duże obrażenia i dostępne dla wszystkich frakcji (rewolwery?);
- animacje biegu specyficzne dla danej frakcji;
- poczta w grze (in-game mail);
- integracja z Twitterem i Facebookiem;
MAJ:
- udoskonalenie systemu surowców;
- zmiany w klasie: jednostka MAX („lockdown” dla TR, czyli czasowe ulepszenie zdolności defensywnych, lub ofensywnych; osłona dla NC; i jeszcze nie wiadomo co dla VS);
- rożne głosy dla danych frakcji, a nie tak jak dotychczas jeden żeński i jeden męski;
- nowa animacja postaci (taunt);
CZERWIEC:
- nowy pojazd typu „Buggy” (dwuosobowy czterokołowiec?)
- możliwość przemieszczania pojazdów pomiędzy Warpgate;
- punkty specjalizacji dla Outfitów;
- zwrot części surowców przy dekonstrukcji pojazdu;
- możliwość zablokowania dostępu innych graczy tylko do części (kilku) siedzeń w pojeździe (np. 11 siedzeń w Galaxy w tym 5 dostępnych tylko dla plutonu/ drużyny i reszta dla pozostałych graczy danej frakcji);
- możliwość zajęcia bazy przez dany Outfit (jeśli dany Outfit był w przewadze, kiedy zajmowana była dana baza, baza ta będzie oznaczona jako należąca do danego Outfitu);
- decale tworzone przez graczy (SOE Player Studio?)
- nowe pistolety (TR: Auto-Pistol – pistolet automatyczny; NC: Scatter Pistol – mini pistolet maszynowy; VS: Charge Pistol – im dłużej przytrzyma się spust, tym mocniejsze obrażenia);
- możliwość porównywania Outfitów (Leaderboards);
- kontenery z zasobami, czyli tzw. „lockboxy”, znane z innych gier;
- wojny Outfitów, o porównywalnej wielkości;
- możliwość teleportacji dla graczy na wolne miejsca w samolotach (pilot nie musiałby lądować na ziemi by zapełnić samolot załogą).
A więc jak Wam się podoba plan przedstawiony przez developerów dla Planetside 2? Pamiętajcie, że możecie glosować na poszczególne pomysły i mieć aktualny wpływ na to co będzie się działo z gra w czasie najbliższych miesięcy…
Mam szczerą nadzieję, iż Roadmap dla Planetside 2, to pomysł, który zostanie wprowadzony również do innych gier SOE.
To jeszcze dopiszę się tu. Wielkie dzięki za szczegółowy opis rozwoju gry. Warto wiedzieć ^^
Ciekawe zmiany, niektórych już się nie mogę doczekać 😀
A i jeszcze jedno – w lutym napisałaś „zona treningowa” – pierwszy raz takie cos czytam wiec nie wiem czy to jest poprawnie i dziwnie mi to brzmi ale moim zdaniem lepiej by już było dać coś na styl „training zone” – to raczej każdy zrozumie, nawet z 1 z ang, albo po prostu teren treningowy ? ;P
Zasugerowałam się nazwą zona, bo tak zwiemy je w eq2, ale masz rację, teren treningowy brzmi lepiej. Poprawiam 😉