Wraz z GU02, które było na początku lutego, delikatnie zmieniono, czy też zbalansowano, jak to nazywa ekipa Planetside 2, czołgi specyficzne dla poszczególnych frakcji: Prowler, Vanguard oraz Magrider. Oczywiście zmiany te były zapowiadane wcześniej ale i tak po GU02 na forum Planetside 2 powstało wiele tematów, w których niezadowoleni z tych zmian gracze, głównie Vanu, wyrażali swoje opinie.
Owszem, nie oszukujmy się, Magridery nie miały sobie równych do czasu GU02. Siały postrach i przerażenie wśród graczy innych frakcji… A jak jest teraz?
Parę dni temu Matt Higby postanowił sam protestować Magridera i osobiście ocenić jego możliwości, które według wielu graczy zostały znerfowane zbyt mocno. I jak wyszły jego testy w porównaniu do innych czołgów?
Otóż znalazł on kilka bugów, które zostaną naprawione, jak chociażby:
- problemy z podjechaniem pod niskie pochyłości, których kont jest wyższy niż 40st, ale które absolutnie nie powinny być problemem w przejechaniu ich przez Magridera;
- ostrzeliwanie przy podjeździe pod pochyłość ma wpływ na szybkość pocisku.
Jeśli chodzi o zdolność Magburner, czyli dopalacz, to według Higbiego zmiana, dzięki której nie można już pokonać bardzo stromych wzgórze (o kącie nachylenia powyżej 40st) przy użyciu dopalacza była celowa. Być może będzie ona delikatnie zmieniona.
Przy tworzeniu Magridera developerzy chcieli aby był to najbardziej zwrotny czołg, gdzie jego plusem będzie możliwość ciągłego ruchu wokół innych czołgów. Jednakże nigdy nie było zamiarem aby Magrider był w stanie pokonywać zbyt strome wzgórza, a do niedawna wielu graczy unikało mostów, bo mogli się wspiąć tym czołgiem na wzgórze.
Według słów Higbiego, trudno jest developerom konkretnie ocenić MBT jednej frakcji w stosunku do drugiej frakcji, gdyż trzeba brać pod uwagę wiele czynników i statystyk (np.: ilość oddanych strzałów, dokładność, rodzaj broni używanej. itd.). Natomiast jest jeden parametr, który jest bardzo ważny – K:D. Oczywiście statystyka ta nie jest w stanie oddać całkowitej oceny danego czołgu, ale gdy jedna frakcja znacznie przewyższa druga frakcję w tej punktacji, to znaczy, że jest jakiś problem. Oto wykres, który zaprezentował Higby w podsumowaniu swoich testów, a ukazuje on jak wygląda K:D przez ostatnie 30 dni przed jego testami, które miały miejsce 17.02. Warto pamiętać iż 2 luty to dzień kiedy było GU02, a 3 luty to dzień, kiedy były duże problemy z amunicją dla czołgów.
mój czołg niezależnie czy przed GU2 czy po jego wprowadzeniu, jest niszczony mniej więcej po 30 sekundach (no chyba, że jadę po bezdrożach z dala od pola bitwy) więc dla mnie to bez znaczenia zmiany 😀
Nie martw się, pocieszę się, że czołgów juz nie uzywam bo to zbyt łatwe punkty dla wrogów 😀
ja to dzisiaj z partyzanta miałem wyłączane obrażenia zadawane przeciwnikom ;/ i nie byla to blokada broni tylko bug pojawiajacy sie co kilka min po logowaniu
naprawdę jest taki bug? hmmm… dziwne, że jeszcze nie jest naprawiony. A relog nie pomaga?
Ja wczoraj ostrzeliwałam z mojego Lightninga bazę wroga, mając przed sobą pole pełne wrogich czołgów i około 5 może 6 razy doładowywałam amunicję do pełna… Potem znudziło mi się i przejechałam przez to całe pole nawet bez draśnięcia. Dopiero pod bazą wpadłam na minę. Da się w czołgu długo żyć. ^^ ;p
pewnie można długo pożyć ale ja czołgów tak czy siak używam głównie do transportu, więc nie mam dużej wprawy. Zresztą moim ulubionym zajęciem jest ich niszczenie za pomocą C4 w szczególności jak jakiś noobek siedzi w czołgu i campi spawna.
Ano, c4 = oczy naokoło głowy ;p Ale nie ginę aż tak często od tego jak by można przypuszczać. I dobrze :D.
Jezu… jako oni patrzą głownie na K:D to jesteśmy straceni!
Prawda jest taka, że NAJLEPSZY czołg na DALEKI dystans to Magrider jak był tak zostało to, że teraz nie może wjechać na skały koło Tawrich Tech Plant albo na Gravel Pass to dobrze, bo nie miało sensu kiedy dostawałem z działa przeciwpancernego jak z myśliwca (od góry).
Na ŚREDNI dystans nadal najlepszy PROWREL z jego podwójną lufą (szybka korekta celu po pierwszym strzale).
Zaś na BLISKI dystans nadal VANGUARD 🙂 z jego armorem i tarczą nie ma lepszego w tym zakresie.
Oczywiście wszystko 1 VS 1
To, że Magrider miał być Close Range to ich totalny niewypał bo jego broń i możliwość przesuwania się na boki świadczą zupełnie odwrotnie, a jeżeli to serio prawda i miałby robić kółka czy nawet ósemeczki wokoło np. mojego czołgu, to ma stanowczo zbyt dobry armor z przodu :).
BTW. od momentu kiedy wprowadzili AV Mana Turret dla inżyniera to Magridery maja już u mnie przechlapane ;D.
Dziwi mnie tylko czemu według statystyk najlepsze K:D ma Prowler który według większości ludzi w naszym klanie jest ogólnie najgorszym…
W każdym razie jak dla mnie teraz jest dobry balans czołgów 🙂
Gepard, K:D to jedna ze statystyk branych pod uwagę i, tak jak napisałam w poście, jest ich wiele więcej…
Talisha, bo misja C4 vs czołg to przeważnie misja samobójcza 🙂 ale jak już się uda Lekkim piechurem zakręcić kółeczko nad czołgiem, zrzucić dwa C4 (dla pewności) i wcisnąć magiczny czerwony guzik… bezcenne 🙂
A ten sam trik nad Sundererem pełnym ludzi… to dopiero wyczyn 🙂
2 x C4 nie dają rady sundererowi
No co ty, naprawdę? od kiedy to tak jest? Kiedys nie było problemu z C4 i Sundererem
zostaje na 5% HP tak na oko.
http://www.youtube.com/watch?v=IDg_hP_MaHk