Serwery EverQuest 2 wysyłają mnóstwo informacji do pojedynczego klienta, zwłaszcza gdy gracz ten jest w rajdzie z 23 innymi osobami ubranymi w najlepszy sprzęt z adornmentami, potionami, przedmiotami mającymi różnego rodzaju proce.

2013_04_09_GlokusProce po raz pierwszy zostały dodane kilka lat temu ale przez ten czas ich ilość znacznie wzrosła. Przez jakiś czas krytykowały, stackowały się i dzięki temu tworzyły masywną ilość danych. Właśnie ze względu na lag zostało to ograniczone.

Rok 2012 przyniósł drzewka Prestige, które również posiadają mnóstwo różnego rodzaju efektów i po raz kolejny pojawił się problem z lagami w czasie rajdów.

Jeden z developerów EQ2, Zoltaroth pracuje właśnie nad tym aby ograniczyć lag w czasie rajdów powodowany właśnie przez ogromną ilość informacji. Dzięki niemu do gry wprowadzona zostały komenda filtrujące dane /combat_filter

Więc jak dokładnie ten filter działa? Otóż możemy sobie ustawić jakie informacje dokładnie chcemy zobaczyć w naszych logach: /combat_filter <rodzaj>

Oto jakie na obecna chwilę mamy dostępne filtry:

  • 0 – nic się nie zmienia, widzimy wszystkie logi;
  • 1 – widzimy tylko swoje logi;
  • 2 – widzimy logi naszej grupy;
  • 3 – widzimy logi rajdu.

Na razie są to komendy testowe, więc przy każdym zonowaniu należy je użyć ponownie. natomiast po GU66 powinny one być już komendami stałymi i znaleźć je będziemy mogli w naszym UI.

Poza tym po GU66, a najprawdopodobniej wraz z pierwszym Hotfixem po GU66, zobaczymy kolejne możliwości dodane do filtrowania danych:

  • /combat_filter będzie również filtrował castowanie, interupty, rezultat oraz resisty;
  • dodany zostanie /heal_filter z podobnymi opcjami jak /combat_filter;
  • /heal_filter będzie filtrował cury oraz spelle leczące.

Jak już zaczniecie szaleć z tymi nowymi komendami, które są na razie w fazie testów na serwerach Live, to uważajcie na to jakie dane filtrujecie szczególnie gdy jesteście główną osoba parsująca logi dla Raid Hub czy Guild Connect.

Poprzedni artykuł[EQ2] Hotfix (23.04)
Następny artykuł[PS2] Wywiad z M.Higby
2 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Dok

Przyznam się że nie łapie co wspólnego ma ilość danych przesyłanych do mojego klienta z logami.Czy jak nie będe widział danych to one nie będą wysylane?…to jak z małymi dziećmi świat dla nich znika jak im się oczy zakryje..potem z tego wysrastają widze że sony jeszcze troszke brakuje ;P.

Dok

Tak naprawde problem z lagami uderza najbardziej w sumonerów ponieważ ich główny pet jest kolejną platformą castującą….na niektórych mobach(„zasadzkowy” trash w X2 czy masy duszków w piwnicy HE)mimo że walki trwają po 10s plus minus jeszcze NIGDY nie udało mi się rzucić wszystkich trzech aoe zanim nie padły ;DI tak spory progres bo przed pracami nad lagami masy danych wywalały mi klienta do char screena ;P a kiedy wracałem do rajdu mój pet sam,dzięki rzuconemu Toxicity przed ld sprawiał że kończyłem z jakimiś 500-700k na parse,

W związku z tym sony zaproponowało na następny GU bardzo ciekwą rzecz otóz pet sumonerów nie będzie prokował już niczego w zamian naprawią dumbfiery,Podejrzewam też że niedługo zajmą się toxicity oraz VC na wszystkich walkach grupowych te dwa zaklęcia potrafią robić powyżej połowy dps raid wide co już przekracza wszelkie granice przyzwoitości.