Wydaje mi się, że na obecna chwile wszystkie osoby, które grały i graja w Planetside 2 wiedzą lub przynajmniej słyszały o RoadMap, czyli o opublikowanych pod koniec stycznia planach developerów na pierwsze sześc miesięcy tego roku. No cóż, to w takim razie zacznę od razu od smutnej wiadomości – planowane na GU07 zmiany w jednostkach MAX przełożone zostały na Maj…GU07 nadal zobaczymy w tym tygodniu, ale będą to głównie estetyczne zmiany w naszym UI, czyli nowe okno ekwipunku oraz narzędzie do podglądania wyglądu naszych broni i kamuflaży.
A teraz jak już mamy za sobą tą przykra wiadomość, to przyjrzyjmy co konkretnie zmieniło się w RodaMap od momentu jej publikacji w styczniu.
Oto lista rzeczy, które zostały dotychczas wprowadzone:
– Styczeń:
- bronie SMG;
- jump pady w bazach dostępne tylko dla obrońców;
- rendering zależny od zagrożenia;
- system tuneli od miejsca odrodzenia;
- bardziej zabezpieczone miejsca odrodzenia w mniejszych placówkach;
- zmiany w wieżach;
- zmiany w systemie XP (zmiany wartości za zabicie gracza w zależności od tego ile on graczy zabił);
- zmiany w widoczności bonusów do XP;
- zmniejszenie okien w bazach;
- czasowa nietykalność gracza po tym jak się odrodził i dopóki nie wykona ruchu;
– Luty:
- strzelby typu „pompki”;
- zmiany w pojeździe Flash (hmmm to jest dziwne dlaczego forum RoadMap pokazuje ten punkt, że został on wprowadzony w lutym skoro pojawił się w marcu);
- obszar treningowy VR Training (także marzec, a nie luty);
– Marzec:
- zmiany w oknie odrodzenia;
- zmiany w kolorach wrogów, czyli możliwość wyboru w opcjach gry;
- odblokowanie przedmiotów na konto;
- ESRL – wyrzutnie rakiet specyficzne dla każdej fakcji;
– Kwiecień:
- baretki (dzienne medale);
- alerty.
W najbliższym czasie zobaczymy:
- narzędzie do podejrzenia wyglądu broni i kamuflaży, które pierwotnie było zaplanowane na Maj, ale prace przyspieszono;
- zmiany w wyglądzie okna ekwipunku;
- pistolety Nanite Systems;
- zmiany na mapie (czas do przechwycenia, status generatorów i SCU, obecność sprzymierzeńców).
Na maj zaplanowane są:
- zmiany w klasie MAX – pierwotnie zmiany te planowane były właśnie na Maj, ale z racji tego, że developerzy uznali te zmiany za ważne, przyspieszono prace i miały wejść one w życie wpierw w marcu, do niedawna w kwietniu, a teraz znów wylądowały w Maju;
- nowy przepływ walk na kontynencie Indar – w pierwotnych planach było to zapowiedziane na kwiecień, ale ekipa postanowiła, że potrzebuje więcej czasu by móc dokładnie przetestować tą zmianę.
- nowy pojazd typu Buggy (pierwotnie planowany na czerwiec);
- zmiany w klasie Infiltrator, które to były planowane na drugą połowę roku, ale wyparły zmiany w klasie Light Assault (po raz kolejny, prace nad ta klasa przełożono);
- misje tworzone przez graczy;
- implanty;
- zmiany w Sunderer;
- zwiększenie ilości slotów na wygląd w pojazdach;
- tutorial dla nowych graczy;
Oto co w RoadMap zaplanowane jest obecnie na czerwiec:
- punkty specjalizacji dla Outfitów;
- zmiany w zarabianiu surowców;
- poprawiona i ulepszona dekonstrukcja pojazdów;
- możliwość zajęcia bazy przez dany Outfit (jeśli dany Outfit był w przewadze, kiedy zajmowana była dana baza, baza ta będzie oznaczona jako należąca do danego Outfitu);
- możliwość zablokowania dostępu innych graczy tylko do części (kilku) siedzeń w pojeździe (np. 11 siedzeń w Galaxy w tym 5 dostępnych tylko dla plutonu/ drużyny i reszta dla pozostałych graczy danej frakcji);
- interfejs rekrutacji dla Outfitu, który to pierwotnie planowany był na kwiecień (gracz, będzie mógł poszukiwać Outfitu, lider będzie mieć możliwość opisania Outfitu, strona aplikacji do Outfitu);
- decale tworzone przez graczy, czyli SOE Player (podczas ostatniego wywiadu T.R.Isaac mówił, że przedmioty tworzone przez graczy zobaczymy być może we wrześniu);
- nowe pistolety specyficzne dla każdej frakcji (TR: Auto-Pistol – pistolet automatyczny; NC: Scatter Pistol – mini pistolet maszynowy; VS: Charge Pistol – im dłużej przytrzyma się spust, tym mocniejsze obrażenia);
- oddzielenie punktów (score) od punktów doświadczenia (XP);
- możliwość porównywania Outfitów (Leaderboards);
- walki Outfitów i porównywalnej wielkości (czyżby chodziło o zawody ligii MGL?).
Jak widać na maj i czerwiec zaplanowano bardzo dużo nowości. Pytanie tylko – czy aby na pewno zostaną one wprowadzone w tych miesiącach? Powiem uczciwie, że nie sądzę i zakładam, że większość z nich pojawi się jako „niezaplanowane” (unscheduled) w RoadMap. Zresztą, ci którzy dokładnie czytają mogli zauważyć, ze na mojej dotychczasowej liście brakuje co najmniej kilku ważnych rzeczy, które miały być wprowadzone, jak chociażby kontynent Hossin w kwietniu.
Niestety, ale wiele rzeczy, które przyporządkowane było w pierwotnej wersji RoadMap do konkretnych miesięcy, zostało przesuniętych właśnie do kategorii „niezaplanowanych„. Oczywiście, nie jest powiedziane, że nagle pomysły ty nie zostaną przyporządkowane do konkretnych miesięcy, ale wydaje mi się, że nie będą to miesiące maj i czerwiec, a raczej późniejsze. Oczywiście, części tych pomysłów możemy w ogóle nie zobaczyć w grze, jeśli większość graczy będzie przeciwko danemu pomysłowi.
To przyjrzyjmy się tej kategorii i zobaczmy co być może nowego zobaczymy do końca roku. W nawiasie podaję datę „planowaną” przez ekipę Planetside 2, jeśli pomysł ten był uwzględniony w pierwotnych planach:
- zablokowanie dostępu do kontynentu po zdobyciu go przez dana frakcję (pierwotnie planowany na marzec)
- nowy kontynent Hossin, który to mieliśmy zobaczyć w kwietniu, a według mnie nie zobaczymy wcześniej jak po SOE Live, no bo w końcu coś nowego trzeba będzie pokazać graczom podczas tego eventu;
- przedmiot do resetu punktów Cert (marzec);
- możliwość przemieszczania pojazdów pomiędzy Warpgate (czerwiec);
- nowa baza Interlink (kwiecień);
- rożne głosy dla danych frakcji, a nie tak jak dotychczas jeden żeński i jeden męski (maj);
- zmiana wyglądu interfejsu Cert punktów (marzec);
- możliwość podarowania przedmiotów ze sklepu Depot innym graczom (kwiecień);
- zmiany w klasie Light Assult (marzec);
- poczta w grze (kwiecień);
- uderzenie z orbity, czy też nalot orbitalny (luty);
- zmiany w Galaxy;
- zmiany w klasie Inżynier;
- token do zmiany serwera (marzec);
- zmiany w czołgach MBT;
- zmiany w klasie Combat Medic;
- zmiany w czołgu jednoosobowym Lightning;
- zmiany w myśliwcach (ESF);
- zmiany w samolocie Liberator;
- zmiany w klasie heavy Assault;
- token do zmiany nazwy postaci (marzec);
- stworzenie miejsc w bazach, gdzie nie będzie można rozstawić Sunderera („no – deploy zones” – styczeń);
- możliwość teleportacji dla graczy na wolne miejsca w samolotach (czerwiec);
- nowa animacja postaci „taunt„ (maj);
- kontenery z zasobami (czerwiec);
- integracja z Twitterm i Facebookiem;
- przedmiot do resetu statystyki K/D (marzec);
No więc jak widzicie lista rzeczy niezaplanowanych, ale nad którymi developerzy myślą, jest dość długa. Jestem ciekawa, czy w końcu część z tych propozycji, które nie podobają się graczom, zostanie usunięta z listy, jak na przykład nalot orbitalny czy przedmiot do resetowania K/D.
„czy przedmiot do resetowania K/D.”
poważnie są ludzie którzy się martwią K/D i potrzebny im reset?
jak najbardziej za dodatkami urozmaicającymi rozgrywkę, ale stanowczy sprzeciw ułatwieniom. Jak czytałem o spawnie w ruchomych pojazdach i teleportacji do galaxy to przesada
Nalot orbitalny to juz w ogole glupota…. Byloby jak w jakims COd… gdzie kolesie nuka rozwalali cala gre