Dwa tygodnie temu, gracze Everquest 2 zostali zaskoczeni odkryciem tajemniczych instancji w wersji [challenge] dla dwóch graczy, gdzie boss jest pomarańczowym epikiem.
Nie wiem jak wielu z Was próbowało już te zony, które naprawdę są niezłym wyzwaniem, ale te osoby, które próbują zdobyć surowce na najlepsze pierścionki w grze, wiedzą, że nie jest łatwo.
O ile wojownicy, lekarze i scouci nie maja aż tak dużych problemów, mimo iż umiera się po kilka godzin zanim rozpracuje/ nauczy się strategii, to dla magów zony te są naprawdę ciężkie.
Wyprawa do tych zon często wymaga zmiany adornmentów na te z procami do leczenia, czy też założenie na siebie kilku przedmiotów z takowymi procami. Pomimo tego, i tak liczba magów czyszczących te zony jest bardzo mała w porównaniu do innych klas.
Dlaczego tak się dzieje? Otóż namedy w tych zonach to epiki, w pełnym tego wymiarze, a więc zadają odpowiednie obrażenia oraz maja zwiększone odporności, dopóki nie sa porządnie zdebufowane. Niestety, ale zony te przeznaczone są tylko dla dwóch graczy, a nie dla całego rajdu, a więc co za tym idzie – namedy te nigdy nie będą tak zdebufowane jak podczas rajdu. Brak debuffów różnych klas powoduje, iż namedy te mają dużą odporność na spelle rzucane przez magów, a zważywszy na to, że mogą zresistować nawet te nieliczne spelle magów, które ich leczą, to jest to dość duży problem.
Już na drugi dzień po odkryciu tychże zon, developerzy zapowiedzieli, iz nie maja w planach osłabiać tychże namedów. Co się z tym wiąże, nie mogą ich zmienić na tyle by obniżyć im odporność na spelle bo wiązałoby się to także ze zmniejszeniem ich HP oraz obrażeń jakie zadają. Dlatego też aby pomóc magom, dodano specjalne czerwone i żółte adornmenty do merchanta w Cardin Ward, które mają zmniejszyć szansę na zresistowanie spella.
To nie koniec zmian z tym związanych. Z pewnością w ciągu najbliższych kilku dni na serwer Beta trafi zapowiedziane niedawno GU67. Oprócz nowych zon do testowania oraz „niesamowitych” eventów, które jak na razie są trzymane w tajemnicy, zobaczymy zmiany w debuffach związanych z obniżaniem mitygacji mobów. Do debuffów tych bowiem, developerzy planują dodać zmniejszanie szansy na uniknięcie obrażeń, czyli zmniejszanie resistów na spellach.
A wszystko to aby ułatwić magom życie w nowych dwu-osobowych instancjach w Cobalt Scar. Mam nadzieję, że to pomoże.