Treści generowane przez graczy ewidentnie są nowym trendem w grach MMO, ale SOE już jakiś czas temu wprowadziło ten pomysł do swoich gier po postacią Player Studio. Już od dzisiaj kreatywni gracze mogą wykorzystywać to narzędzie aby tworzyć rzeczy, które później będą sprzedawane w sklepie Depot.

Player Studio planetside logo

W wywiadzie udzielonym dla portalu mmorpg.com Tramell Isaac, dyrektor kreatywny PlanetSide 2, wyjaśnił jakie przedmioty będą mogły być sprzedawane i w jaki sposób będą one oceniane przez ludzi z SOE.

concept_2013_07_helm 2

Przede wszystkim nie panikujcie, nie będzie żadnych ofensywnych przedmiotów typu penisy czy waginy. Każda rzeczy stworzona przez graczy musi zostać zaakceptowana przez osoby odpowiedzialne, które będą sprawdzać, czy zaproponowany przedmiot jest zgodny z wizerunkiem każdej frakcji.

concept_2013_07_helm 1Więc co gracze mogą stworzyć dla Player Studio w PlanetSide 2?

Na początek są będą to:

  • hełmy,
  • kamuflaże,
  • decale dla pojazdów,
  • ornamenty.

Z czasem lista zostanie rozszerzona o:

  • wszystkie rzeczy kosmetyczne dla pojazdów,
  • skórki dla broni (statystyki się nie zmienią, ale wygląd broni tak).

Gracze będą tworzyć te przedmioty korzystając z narzędzi developerskich, a oprócz tego każdy z przedmiotów może być omawiany z developerami na Player Studio forum. No i najważniejsze, gracz otrzyma 40% zysku z każdej sprzedanej rzeczy, który wypłacany będzie kwartalnie.

Już teraz można znaleźć wiele projektów tworzonych przez graczy, a to dopiero poczatek. Niestety, ale aby w tej chwili móc tworzyć i sprzedawać przedmioty poprzez Player Studio należy mieszkać w USA. Ma się to niby zmienić, ale nie wiadomo kiedy…

15 KOMENTARZE

  1. Fajny bajer w końcu bedzie można wykombinować jakieś ciekawe kaski bo te co są w depot szału nie robią

  2. W ogole styl graficzny PS2 jak na moj gust nie jest specjalnie nowoczesny. Pod tym wzgledem – nie mam tu na mysli jakosci grafiki, tylko jej styl – prydaloby sie PS2 pewne odswiezenie. I tutaj players studio moze wniesc sporo… nie jestem tylko pewien czego.

    Z jednej strony istnieje masa super kreatywnych ludzi, z naprawde fajnymi zdolnosciami, a jesli do tego bedzie mozna na tym zarabiac, to juz w ogole wypas, bo bedzie stanowilo dodatkowy bodziec. Oni wszyscy mog zrobic sporo fajnego contentu i sprawic, ze ta gra bedzie wygladala duzo lepiej.

    Z drugiej strony obawiam sie, ze moze sie z tego zrobic taki troche cyrk, jaki niekiedy widac w innych grach. Czyli masa ludzi biegajacych w jakichs fikusnych, totalnie nie pasujacych do klimatu ciuszkach, czy innych elementach.

    Wszystko chyba zelzec bedzie od tego, na ile powaznie towrcy bedastosowali swoje filtry jakosci i na ile beda staraly sie przestrzegac tylu danej frakcji.

    Mam nadzieje, ze restrykcje beda jednak dosc duze, ale jednoczesnie ze beda dawaly mozliwosc graczom upiekszenia tego co jest, a czego moim zdaniem sie wrecz domaga.

    • Z drugiej strony obawiam sie, ze moze sie z tego zrobic taki troche cyrk, jaki niekiedy widac w innych grach. Czyli masa ludzi biegajacych w jakichs fikusnych, totalnie nie pasujacych do klimatu ciuszkach, czy innych elementach.

      Player Studio istnieje od ponad roku w EQ2 i innych grach SOE i do obecnej chwili nie oferuje rzeczy, które nie pasowałyby do tych gier. Zresztą na forum Player Studio możecie zobaczyć jak wiele przedmiotów zostaje odrzuconych bo nie pasuja stylem.

  3. Ale jeżeli ktoś zrobi hełm z sztucznym kutasem na czole to bedzie” reserved for vanu sovernity only ONLY ”

    A ja mam pomysł na hełm ale go nie zdradze,
    kasa kasa kasa ;]

    • Wydaje mi się, że wszyscy przegapili ostatnia część posta:
      „Na obecną chwilę TYLKO osoby mieszkające w USA mogą przesyłać przedmioty do akceptacji i ewentualnie sprzedawać je w depot, ale ma to się zmienić*”

      * stan ten trwa od zeszłego SOE live 2012, bo nic się w między czasie nie zmieniło
      http://babagra.pl/2012/10/soe-live-player-studio/

  4. @Dragon

    Jeśli mieszkasz w USA to możesz stworzyć model/decal/camo, który będzie wprowadzony do sklepiku (depot) po akceptacji SOE i społeczności graczy.

    Dostajesz 40% zysku, wypłacanego kwartalnie.

    Prawdopodobnie otrzymasz również (za darmo) model stworzony przez siebie, ale to tylko moje przypuszczenia.

  5. Kociamafia masz racje, osoba tworząca dostaje przedmiot za darmo 🙂

    Społeczność graczy nie ma nic do tego, projekt idzie do osób w SOE odpowiedzialnych za Player Studio i to one go akceptują albo i nie.

  6. Jak to?

    Ciekawe, myślałem że będą podawać przedmioty również pod ocenę graczy.

    Z drugiej strony to w sumie rynek weryfikuje wystarczająco.

Comments are closed.