Wszyscy wiemy, że PlanetSide 2 jest świetna grą, a do tego na skalę, jaką żadna inna firma nie dotychczas się nie odważyła. Do 2000 graczy na jednej mapie! Ale cóż nam po tym, skoro wiele osób ma mała illość FPS i potworne lagi…

optymalizacja planetside 2Chociażby nie wiem jak nowy i dobry był komputer, a do tego posiadał kilka rdzeni to i tak wiele graczy uskarża się na bardzo niska wydajność.

Z racji tego, że Planetside 2 będzie dostępny także na Playstation 4, wiemy, że sporo rzeczy musi być w grze zmienionych aby mogła ona działać na wspomnianej konsoli. Okazuje się, że prócz ekipy z PS4, którzy pracują nad optymalizacją gry, co z pewnością wpłynie na posiadaczy PC, jest jeszcze druga ekipa techników, która zajmuje się tym problemem. Zgodnie ze słowami Smedleya, ta druga ekipa z SOE zajmuje się zoptymalizowaniem gry na wersje PC poprzez przepisywanie części kodu aby gra lepiej wykorzystywała kilka rdzeni. Niestety, ale potrwa to od 2 do 4 miesięcy…

„Quick comment – we have members of our tech team actively working on making PS2 play better on multi-core. We recognize performance is an issue and so we’re working hard on it. This isn’t an easy task. It comes down to rewriting some pretty important stuff. It’s going to be a bit. My best guess? 2-4 months.

Smed”

W między czasie nadal większość ludzi poleca aby zwiększyć ustawienia graficzne i wyłączyć cienie, co wbrew logice w wielu przypadkach zwiększa ilość FPS.

Na naszym forum znajdziecie porady dotyczące optymalizacji PlanetSide 2. A może i wy macie kilka porad dla innych?

22 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
kociamafia

Gdy tylko słyszę „optymalizacja” i „Planetside 2” w jednym zdaniu, mam ochotę zamieniać piasek w szkło wzrokiem.

Podczas bety moje FPS-y sięgały 100-110 w średnich bitwach. 50-60 w największych.

A dziś? 30 to standard (co i tak jest niezłym wynikiem).

kamilpl

Pamiętam jak kiedyś za czasów gu 5,6,7 grałem z kolega to jego komp kosztował za 4000 zł a ja dałem 1700zł i się śmiałem że po co tyle kasy wybulił jak ja miałem 35 fpsów a on 45(duże walki) ale dzisiaj … Ja mam ze 25 a on 35(duże walki) ale i tak mówi że strasznie źle mu się gra. Nie dziwię się mu skoro tyle wybulił

Skaramanga

kto mi powie jaka opcja odpowiada za ślady po kulach w ziemi itp?

kamilpl

nie jestem pewien ale może effects quality

Skaramanga

a no nie bo sprawdzalem to wlasnie i to tylko w niewielki sposób poprawia wybuchy

kamilpl

ja mam większość albo powyłączana albo na low więc nie jestem pewien

KamilPL1

Oczywiście tnie, tnie i jeszcze raz tnie.Mam za mało ramu bo tylko 3,25gb (windows xp 32bit na 64bit miałbym 4)

Skaramanga

ja jak włączyłem sobie jakieś tam ustawienia High to miałem właśnie te ślady po kulkach. Teraz mam jakieś ustawenia własne kombinowane samemu. Fps mam jako-takie nie narzekam ale, chciał bym mieć taki szczególik a nie wiem czym go włączyć

AMP

A tak z innej beczki – u wszystkich zniknęła część broni w VR, czy tylko u mnie?

Bocian

Widać że zmiana meta game zajmuje im strasznie duzo czasu. A jak ktos ma 4gb ramu to niech nie liczy na więcej niż 30 fps.

Skaramanga

no ja tez ósemka bez tego co win7 zabiera a o 30 fps na zergach można poważyć

Bocian

Chodziło mi o to, jak ktoś ma dobry procek i wypasioną kartę, bo często ludzie zapominają o ramie. 😛 Ja sobie nawet nie wyobrażam grać w PS2 na procku amd, bym kompa wyrzucił przez okno przy 10 fps. 😀

b4rt297

Ja mam procka i5 sandybridge podkreconego z 3.3 do 4.4, geforce 770 gtx, 16gb ramu i nadal 30-50 fps i to na zmodyfikowanych ustawieniach, więc problem zdecydowanie leży w optymalizacji, co mnie generalnie mocno wk*****
@SKARAMANGA to że masz ślady po kulach zależy od ustawień grafiki (graphics quality), a włączają się właśnie przy high(jestem ku temu przekonany, ale ręki se nie dam uciąć) .Tak samo tracery stają się bardzo rozmazane przy high, szczególnie przy dogfightach (gdzie tracery najlepiej są widoczne przy medium) i tu mam problem bo i latam i gram na ziemi i musialbym zmieniac ustawienia zaleznie od tego co robię.

Bocian

To i tak masz więcej niż posiadacze procków amd 🙂

sH4maN

sry ale odnosnie optymalizacji ludzie z drewnianymi kompami tylko placza i hejtuja, ps2 to nie mario chcesz grac kup dobrego kompa i nie wciskajcie kitu z optymalizacja jest do bani, grajac w gre z 2k ludu nieda sie grac plynnie z hooojowym kompem

Carnage79

….no w sumie racja tylko widzisz sH4maN, nia kazdego stac na kompa za 4-5 tysięcy. Ja sie bujam na starym phenom II X2 lekko podrasowanym do x4 i 3,6Ghz. Do tego 8gb ram i sapphire 7950. Fps 20-60. jak widze osiągi topowych i5 w parze z nowymi cackami zielonych to wole pozostac przy swoim hoooojowym kompie, bo roznica żadna. Dodam ze ustwienia kombinowane ultra, high bez flory i wodotryskow……..Optymalizacja jest do bani

sH4maN

powiem ci ze mam i5 z geforcem 660gtx i gras mi smiga w zergu mam 20+ fps i to styka do calkiem plynnej gry fakt moglo by byc lepiej ale zle nie jest a co do tego ze nie kazdego stac nalepszy komp to fakt , ale jak dzieciaki zaczna pracowac to na pewno sobie kupia zwroc uwage ze kwestia optymalizacji jest tylko poruszana przez tzw gimbaze starsi gracze nie robia z tego jakis afer

b4rt297

Nie wiem od kiedy grasz w ta gre shaman, ale gra przed gu06 smigala pieknie. Gdzies po drodze spieprzyli i nie naprawili. Nadal gra jest grywalna, ale nie ma takiego kompa ktory by to wszystko uciagnal na ultra przy powiedzmy 60fps, wiec problem zdecydowanie lezy w optymalizacji tymbardziej ze deweloperzy sami to przyznaja. I nie, nie chodze do gimnazjum, aczkolwiek nie robie z tego wielkiej afery, bo psioczenie nic nie da, trzeba byc cierpliwym. Poza tym deweloperzy nadal odwalaja kawal dobrej roboty z Planetside 2.

HideoPL

Powinni skupić się na dwóch rzeczach – wykorzystaniu wielowątkowości i obsłudze RAM-u – pierwszej nie ma, druga kuleje jak diabli. Jest jeszcze trzecia rzecz – błędy w kodzie klienta – jak np. u większości graczy próba wyjścia z gry kończy się crashem. No i największy problem, który również można podciągnąć pod wykorzystanie wielowątkowości – problem synchronizacji i optymalizacji serwerów. Błędy w tym temacie skutkują np. efektem „halo”, (czyli tak naprawdę inni gracze nie celują w ciebie a w Twój cień przesunięty o jakiś czas). Skutkiem tego są słynne przelatujące przez góry Striker’y, trafiające Cię nadal pociski kiedy już wbiegłeś za ścianę, jak również ginięcie w ciągu ułamka sekundy od jednego dwóch strzałów… To wg mnie programiści bardziej powinni dopracować… W Planetside 2 liczy się przede wszystkim precyzja sterowania postacią, a nie grafika.

kopo

Ja chyba jestem jakimś ewenementem w skali światowej, wszystko mi smiga na ultra, z physx na maxa i w fullhd. i4770 gtx770 i 8Gb RAM