Przepraszam najmocniej, byłam niedostępna dwa dni, ale już wróciłam i nadrabiam zaległości. Luperza także wróciła ze swoich wakacji prosto do prowadzenia cotygodniowego programu związanego z PlanetSide 2 – Friday Night Ops.

FNO logoTym razem gośćmi ostatniego programu FNO byli:

  • Taylor 'Tayradactyl’ Dowell, developer odpowiedzialny za Depot, a jednocześnie przedstawicie frakcji Vanu Sovereignty;
  • David 'Malorn’ Bennett, projektant systemów i przedstawiciel Terran Republic;
  • Adam 'Arclegger’ Clegg, level designer i przedstawiciel New Conglomerate.

Dlaczego piszę o przedstawicielach? Ponieważ devsi ci będą brać udział w evencie zorganizowanym przez SOE oraz Michinima: World Domination Series.

Otóż, tak naprawdę właściwy Event rozpocznie się prawdopodobnie w listopadzie, a teraz zobaczymy tylko 5-tygodniowy wstęp, który ma za zadanie wszystko przetestować. Natomiast próbny Event, tzw. „pre-season” rozpocznie się 16 września i zakończy 20 października. O ile w czasie wstępnego eventu przez całe 5 tygodni gracze będą mieć tylko jedno zadanie (terytorium), to w momencie gdy rozpocznie się prawidłowy Event zadania zmieniać się będą co tydzień. Tydzień trwać będzie od poniedziałku 9.00 rano czasu polskiego do następnego poniedziałku 8:59 rano.

Na czym polegać będzie ten event (od 0:04:00)

  • Każdej godziny terytorium należące do frakcji zarabia dla niej 1 punkt na serwer.
  • Każdy mały i duży posterunek przejęty zarabia dla frakcji 2 punkty na serwer.
  • Każda przejęta duża baza zarabia 5 punktów dla frakcji.
  • Każdego tygodnia, żołnierze z wygranej frakcji nagrodzenia zostaną 3-dniowym boostem na XP.
  • Specjalna strona na której będzie można zobaczyć statystyki.
  • Wystarczy się tylko zalogować, aby uczestniczyć w Evencie i dostać nagrody.
  • Po upływie 5 tygodni wygrana frakcja nagrodzona zostanie specjalnym Decalem oraz tytułem.

Dlaczego mamy ten event w Planetside 2? No cóż, to wielka akcja promocyjna SOE związana z grą, gdyż każda z osób związanych z Michinima ma wielu widzów i będzie zobowiązana nakręcić filmy w czasie trwania eventu. W ten sposób ekipa Planetside 2 ma nadzieję przyciągnąć część ich widzów do gry.

Oprócz tego zaproszeni developerzy brali udział w walkach na serwerach podczas, gdy Luperza i Hamma za nimi podążali .

Na pierwszy ogień poszła Taylor 'Tayradactyl’ Dowell reprezentantka Vanu (od 0:11:40 do 0:47:00), a jednocześnie osoba odpowiedzialna za wszelkie promocje, jak i nazwy przedmiotów w Depot (głównie Decali).

  • W jaki sposób umieszcza przedmioty na dziennych wyprzedażach? – To połączenie tego co mogą spodziewać się graczy, tego co się dobrze sprzedaje i rzeczy, które są tez tanie.
  • Czy można spodziewać się 6-mc boostów w niedługim czasie? – Może. Nie wiem.
  • Promocje dzienne na pistolety frakcyjne? – Dzienne promocje są układane są na miesiąc z góry, więc w pewnym momencie, przy układaniu kolejnego planu promocji, mogą się w nim pojawić.
  • Czy jest szansa, że w Depot pojawią się rzeczy z programu rekrutacyjnego?  – Nie.
  • W jaki sposób tworzone są paczki (bundle)? – Taylor sprawdza statystyki i na tej podstawie tworzy bundle. Kiedyś było więcej paczek tygodniowych, ale były one szczerze nienawidzone przez devsów, bo było z nimi wiele problemów i dlatego zdecydowano się na bardziej statyczne podejście. Paczki z kamuflażami sprzedają się najlepiej.
  • Jeśli chodzi o optymalizację, jaka jest Twoja rola? – Jeśli chodzi o Depot, Taylor zajmuje się danymi i prawdziwa optymalizacja odbywa się w ekipie projektowej. Ostatnio została umieszczona w ekipie world design celem optymalizacji baz. Wiele schodów zostało przesuniętych oraz zmniejszono ilość holograficznych flag imperiów. Każda z tych rzeczy pochłania pamięć.

Kolejnym devsem „przesłuchiwanym” przez Luperzę był David 'Malorn’ Bennett (od 0:52:00 – 1:30:30), developer odpowiedzialny między innymi za zaprojektowanie niektórych baz (Cobalt Communication, Jaegers Fist), VR Training oraz Samouczek (tutorial). Poza tym jest to developer, który zajmuje się zmianami związanymi z surowcami.

  • Czym zajmuje się w temacie optymalizacji? – Zmiany w małych rzeczach, takich jak kamienie, tekstury, modele, usuwanie unikalnych obiektów.
  • Globalne odradzanie (redeploy)? – To skomplikowany temat. generalnie rzecz ujmując devsi uważają, że odradzanie w jednym momencie wielu ludzie, nie jest dobre. Wzmocniło by to zergi. Stabilność walk jest bardzo ważna.
  • Czy tutorial zostanie rozszerzony? – Nie. Devsi nie chcą aby był zbyt długi tak aby nowi gracze nie dostali zbyt wielu informacji na raz.
  • Jakieś detale dotyczące misji? – Trzy główne rodzaje: misje dla drużyny, misje solo oraz wsparcie.
  • Przykład misji? – Misje dla drużyn sa bardzo otwarte np. zniszczenie generatorów.
  • Co oznacza projektant systemów? – Wiele rzeczy: Instant Action, Odradzanie, Alerty.
  • Przepływ walk jest nudny, jakieś ulepszenia? – Ulepszenie w połaczeń na Indar.
  • Kiedy zobaczymy zmiany w surowcach?  – Wszyscy pracują nad optymalizacją, więc wszystko inne jest wstrzymane.

Trzeci developer, który odpowiadał na pytania zadawane przez graczy był Adam 'Arclegger’ Clegg (od 1:32:00). Clegg przez długi czas był level designer, potem przeszedł do developerów odpowiedzialnych za tworzenie broni, a obecnie znów jest w ekipe level design i pracuje nad optymalizacją.

  • Myślisz o zredukowaniu lub całkowitym wyeliminowaniu Jump-padów? – Jump-pady czynią walki o Bio-Laby bardziej dostępne i są ważne dla przepływu walk.
  • Wszystkie Bio-Laby są takie same oprócz Saurva, nie powinno być więcej różnic między nimi? – Bio-Lab na Hossin ma olbrzymie mury, w których mieszczą się graniczące posterunki. (Niestety Hossin nie zobaczymy w niedługim czasie – Luperza).
  • Wyrzutnie rakiet? – Na serwerze testowym jest już fix na namierzenie. Dużo ludzi jest obecnie wściekłych na Strikera i dlatego Josh pracuje nad zmianą kodu.
  • Aktualizacja Galaxy? – Prace nad optymalizacja wstrzymały wszystkie inne pracy. Wszyscy pracują tylko nad tym. Dlatego wszystko inne zostanie dopracowane dopiero po poprawie wydajności gry.
  • Kiedy zobaczymy poprawę w wydajności? – Niedługo. Każdego tygodnia po troszeczkę, ale z pewnością gracze dopiero to odczują za miesiąc.
  • Plany na wygranie WDS? – Kiedy zobaczycie TR to walczcie z TR. Oni nie mogą wygrać.
  • Są jakieś bazy, które chciałbyś zmienić? – Właśnie zmieniłem Quartz Ridge. Osłony w terenie także pomagają w renderowaniu i wydajności.
  • Zmiany w klasie Infiltrator? – Nie wiadomo kiedy konkretnie (optymalizacja ma pierwszeństwo), ale kiedy w końcu przyjdzie czas to będzie wiele ulepszeń: dron zwiadowczy oraz załącznik pozwalający przeładować broń podczas celowania (bolt pull attachment). 

W tym momencie zaprezentowano Dron (2:05:30):

  • jest malutki i nie ma jak na razie prawidłowego audio;
  • wchodzi się do niego jak do pojazdu, który ma termiczną wizję, postać zostaje nieruchoma i bezczynna (jeszcze nie jest to dopracowane);
  • nie lata jak ESF – mysz to widok a porusza się WASD;
  • mało punktów życia, obecnie można go zniszczyć na 5 strzałów z pistoletów;
  • może mieć określony zasięg oraz czas;
  • tylko szpiegostwo jak na razie, nie ma broni ale można do niego przymocować C4.

httpv://www.youtube.com/watch?v=X1WbEmitowU

 

Poprzedni artykuł[EQ2] List producenta
Następny artykuł[VG] RoadMap dla Vanguarda
2 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Skaramanga

dopiero teraz spojrzałem na zabawki dla rekrutujących, i musze powiedzieć że, chyba nie pokazałaś nam wszystkiego bo pamiętam tylko lufy czołgów. A tam jest kupa hełmów, broni, nowe pancerze dla maxów. Tylko pozazdrościć bycia w prozjeben…
Tylko czekać na tą optymalizacje…