Kolejny odcinek serii przedstawiającej prace nad optymalizacją. Tym razem przedstawiający bardziej konkretna pracę developerów nad UI gry, co ma pomóc obniżyć lagi i poprawić wydajność gry.
httpv://www.youtube.com/watch?v=bgOsrJaibjM
Smutna wiadomość to taka, że zgodnie z ostatnia wypowiedzią w tym odcinku, developerzy skończyli ukończyli dopiero 1/3 prac nad optymalizacją…
Jakby ktoś „techniczny” mógł wytłumaczyć o co tak konkretnie chodzi z tymi zmianami w UI i w jaki sposób to wpłynie na poprawę klienta, to byłabym wdzięczna 🙂
Jedno wiem – pasek życia i osłon będzie zmieniony ponieważ dotychczas, każda kratka na paskach to osobna tekstura co zużywa mnóstwo pamięci. Po zmianie pasek życia będzie jedną tekstura i podobnie z paskiem osłon.
sam jestem w stanie to zrozumieć ale wytłumaczyć to już nie potrafię, o optymalizacji UI jest ogólnie napisane w tym temacie https://forums.station.sony.com/ps2/index.php?threads/operation-make-faster-game.150282/
W akapicie pod tytułem User Interface.
Optymalizacja UI będzie głównie polegać na takich rzeczach jak przykładzie z paskiem życia, i przesyłaniem danych (aktualizacja mini-mapy, mapy i rankingów bo to wszystko zalicza się do UI).
Tak mi się przynajmniej wydaję, tak to zrozumiałem, nie można uznać mojej wypowiedzi jako pewne źródło 😀
Ten komunikat o optymalizacji przetłumaczyłam jakis czas temu http://babagra.pl/2013/09/ps2-operacja-make-faster-game-omfg/ , ale wydawalo mi sie ze cos wiecej powiedzieli na temat UI i jak ono teraz funkcjonuja, a jak bedzie po zmianach. Dzięki MadSolitary 🙂
jak sami powiedzieli chcą wywalić jak najwięcej obiektów, których gracz nie musi renderować. Nie wiem czy się tym zajmą ale podam przykład: kilka razy wpadłem pod tekstury i tekstury skał sięgają jeszcze niżej niż to jest widoczne/namacalne na powierzchni. Miałem tylko dwa lata grafikę 3D w technikum, ale mogę powiedzieć, że im mniej polygonów tym lepiej :}
A filmiki to raczej nie ujawniają jakiś konkretnych rzeczy, nie wiem jak takie klipy się nazywa, co oczywiście nie zwalnia Cie z umieszcza informacji o nich 😀
i jak ostatnio, nie jestem specem, ujawniam jedynie swoją opinię, dopiero od tygodnia czy dwóch gram znów w Planetside2, co za tym idzie od tego czasu przeglądam babagra.pl 🙂
Zapraszam częsciej w takim razie, szczegolnie do udziału w konursach 😀
Pierdoły a nie prawdziwa optymalizacja. Co do UI kazdy pasek zycia i energii byl oddzielna tekstura i skryptem wiec ogarneli to w 1 duzy blok ale naprwde to sa marginalne problemy. Niech optymalizuja silnik graficzny kod gry a nie takie pierdoły.
E tam, lepiej dodać więcej customizacji i świecidełek.