Kolejny odcinek serii przedstawiającej prace nad optymalizacją. Tym razem przedstawiający bardziej konkretna pracę developerów nad UI gry, co ma pomóc obniżyć lagi i poprawić wydajność gry.

httpv://www.youtube.com/watch?v=bgOsrJaibjM

Smutna wiadomość to taka, że zgodnie z ostatnia wypowiedzią w tym odcinku, developerzy skończyli ukończyli dopiero 1/3 prac nad optymalizacją…

Jakby ktoś „techniczny” mógł wytłumaczyć o co tak konkretnie chodzi z tymi zmianami w UI i w jaki sposób to wpłynie na poprawę klienta, to byłabym wdzięczna 🙂

Jedno wiem – pasek życia i osłon będzie zmieniony ponieważ dotychczas, każda kratka na paskach to osobna tekstura co zużywa mnóstwo pamięci. Po zmianie pasek życia będzie jedną tekstura i podobnie z paskiem osłon.

6 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
MadSolitary

sam jestem w stanie to zrozumieć ale wytłumaczyć to już nie potrafię, o optymalizacji UI jest ogólnie napisane w tym temacie https://forums.station.sony.com/ps2/index.php?threads/operation-make-faster-game.150282/
W akapicie pod tytułem User Interface.
Optymalizacja UI będzie głównie polegać na takich rzeczach jak przykładzie z paskiem życia, i przesyłaniem danych (aktualizacja mini-mapy, mapy i rankingów bo to wszystko zalicza się do UI).
Tak mi się przynajmniej wydaję, tak to zrozumiałem, nie można uznać mojej wypowiedzi jako pewne źródło 😀

MadSolitary

jak sami powiedzieli chcą wywalić jak najwięcej obiektów, których gracz nie musi renderować. Nie wiem czy się tym zajmą ale podam przykład: kilka razy wpadłem pod tekstury i tekstury skał sięgają jeszcze niżej niż to jest widoczne/namacalne na powierzchni. Miałem tylko dwa lata grafikę 3D w technikum, ale mogę powiedzieć, że im mniej polygonów tym lepiej :}
A filmiki to raczej nie ujawniają jakiś konkretnych rzeczy, nie wiem jak takie klipy się nazywa, co oczywiście nie zwalnia Cie z umieszcza informacji o nich 😀
i jak ostatnio, nie jestem specem, ujawniam jedynie swoją opinię, dopiero od tygodnia czy dwóch gram znów w Planetside2, co za tym idzie od tego czasu przeglądam babagra.pl 🙂

balrogos

Pierdoły a nie prawdziwa optymalizacja. Co do UI kazdy pasek zycia i energii byl oddzielna tekstura i skryptem wiec ogarneli to w 1 duzy blok ale naprwde to sa marginalne problemy. Niech optymalizuja silnik graficzny kod gry a nie takie pierdoły.

AMP

E tam, lepiej dodać więcej customizacji i świecidełek.