Jakiś czas temu wkleiłam na blogu obrazek przedstawiający w kilku sekundach jak obecnie wygląda walka z wojskami TR. Rozgorzała się wtedy dyskusja na temat tego co zostało już w grze znerfowane i co pewnie będzie znerfowane. Gram VS i ciągle słyszę jaka to „przegięta” frakcja. Osobiście myślę, że to nie VS ostatnio boja się gracze w Planetside 2 najbardziej, ale właśnie Terran Republic oraz ich wyrzutni rakiet Striker.

2013_09_01 TRRozbawił mnie ten obrazek znaleziony na jednym z portali, który spowodował lawinę komentarzy.

2013_09_01 StrikerPrzyjrzyjcie się dokładnie: Infiltrator i Striker!

Spokojnie, tylko bez nerwów, bo to raczej nie jest zmiana klasy Infiltrator, która zapowiadana jest od dość dawna. Prawdopodobnie gracz ten zginął w międzyczasie, zmienił klasę na Infiltratora i wtedy właśnie pojazd został zniszczony.

Od dawna wielu graczy PlanetSide 2 domaga się aby developerzy osłabili ta wyrzutnię. Myślę, że chodzi tutaj bardziej o ilość Strikerów jaka jest obecnie używana przez TR, podobnie jak MAX VS z ZOE. Spodobał mi się jeden z komentarzy:

TR skorzystają, gdy będą musieli zróżnicować swoje umiejętności, teraz mają jedno rozwiązanie na wszystko.

(TR’s will benefit when they have to diversify their skillset, now its a one click solution for everything)

No więc jak sobie poradzić z ta wyrzutnią? Jakieś rady dla osoby jeżdżącej Flashem, Harasserem czy też samolotami?

Pociski ze Strikera lecą tak szybko, że nie jestem pewna czy ESF z dopalaczem jest w stanie przed nimi uciec. A co z flarami? Bo z tego co wiem, nie działają na Strikera, ale mogę się mylić…

16 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
sH4maN

kinia strikery sa takie same jak lancery czy phenixy chodzi tu tylko o zgranie graczy w wykorzystywaniu ich, 1 striker nic nie poradzi na esf,czy czolg to samo tyczy sie bazook vs,nc . Mam strikera od poczatku i wydaje mi sie ze i tak juz go niezle znerfili

kociamafia

Nie będę sam siebie cytował – Odsyłam do swojego komentarza tutaj:

http://babagra.pl/2013/08/ps2-nerfy-w-planetside-2/

Dla porządku jeszcze raz zamieszczam filmik – Każda frakcja może to robić. 20 strikerów lub 20 annihilatorów – Nie ma to znaczenia.

http://www.youtube.com/watch?v=WpYtcHAciBs

Co do „TR’s will benefit when they have to diversify their skillset, now its a one click solution for everything” – To jest to albo troll albo zwykła głupota. Strikerem nie zdobędziesz biolabu :rolleyes: W CQB lepiej jest używać dumbfire. A fracture? A vulcan? A marauder? Burstery z anchorem? Maszynek i rozwiązań jest wiele. Striker nie jest drugim wcieleniem Jezusa Chrystusa.

Poza tym, niedługo nerfią („tweakują”) *wszystkie* lock-ony więc nie trzeba będzie wylewać łez.

Skaramanga

shaman dla ciebie >> http://www.ps2calc.com/ kalkulator obrażeń

Mam na maxa flary w libku, i w zasadzie spotykając 2-3 gości z tymi strikerami raczej uciekasz chyba że wiesz gdzie stoją i zdążysz dolecieć.
Co do działania flar na strikery raz działa a raz nie, bo striker celuje przed ciebie a nie w ciebie ( twój pojazd) więc jeśli użyłeś/aś flar po wystrzeleniu już kilku pocisków to często i tak dostajesz kilka sztuk.
Najgorsze jest to że, drzewa nie przeszkadzają im namierzać tak samo przelatujące pociski przez góry. Szkoda tez że namierzanie trwa 0,5 sec

A co do maxów vs kinyu już mówiłem nie raz, im nie potrzeba engi bo wchodzą rozwalają 10-20 osób i wychodzą z 3/4 HP

@mafia, ale nie potrzeba 20 strikerów wystarczą 3 i każdy samolot pada na tą serie. nie mówiąc o czołgach ale to pewnie ta sama histroia

kociamafia

@Skaramanga

Jeżeli już czepiamy się liczb to wystarczą 2 strikery na ESF (jak wszystko trafi i nie ma flar) lub 3 annihilatory.

Wyolbrzymiłem liczby celowo. to jasne, że striker jest lepszym lock-onem od annihilatora (Choć porównując do AA lock-onabym polemizował bo masz dumbfire, co jest bardziej uniwersalne).

*The point is* – Ja się nie kłócę, że striker jest lepszym lockonem. Udowadniam tylko, że wszystkie 3 frakcje mogą uzyskać te same rezultaty. W pewnym momencie ilość przestaje mieć znaczenie a moment ten następuje prędko.

>>>Poza tym – *Wszystkie* lock-ony będą znerfione, trzeba tylko poczekać.<<<

Po prostu szlag mnie trafia jak widzę temat nr. 9298123810 o strikerze i te wieczne płacze. Bo widzisz, żalić się łatwo ale ruszyć dupę i zorganizować porządny pluton to już się nikomu nie chce.

TR ma m.in. najgorszego MAX-a (Anchor mode = LOL, 2x Mercy dają dmg smg etc.) i jakoś nie widzę 10,000 tematów na sekundę na oficjalnym forum. Po prostu z tym żyjemy, trudno, mamy inne zalety.

Takie wytykanie nie ma chyba sensu. Moim ulubionym myśliwcem jest reaver (silny v-thrust = łatwy reverse manuever), ulubionym czołgiem jest vanguard (AP+enforcer+shield+dobra załoga to combo którego zwykle unikamy), ulubionym MAX-em ZOE a ulubioną bronią piechoty H-V45 (800 rpm + recoil miksera kuchennego). No ale cóż, tak to już jest że każde imperium ma swoje specyficzne zabawki. Jasne, że można wszystko zmirrorować i pławić się w nudnej, szarej breji…

…Tylko czy tego chcemy?

Skaramanga

mafia też moge wytykać różince ale po co.

Ty chesz żeby kazda frakcja miała grupke która stoi z anachilotrami. Wypominam tego strikera bo my potrzebujemy taką grupke 20 osobową aby mieć czyste niebo a TR wystarczy te 20 osób po całej mapie bo i tak każdy ma broń idealną. Liczy się jakość nie ilość.
chciał byś jak w ZSRR ilością, widać pewne podobieństwo do TR ;]

Balrogos

Moim zdaniem striker jest OK, NC ma z kamerkami a VS ma railguna.

VintageMann

Widzę że dla ciebie to jeden czort. W walce wszystkie wady i zalety wychodzą. Nie wiem czy wiesz ale Phoenix ma 250 m zasięgu i można trafić w lecący pocisk. Striker ile ma zasięgu? Pewnie grasz TR, stąd „striker jest okej”

AMP

Każda frakcja ma swoje silne i słabe strony, trzeba tylko umieć je wykorzystać. Jak się uważa którąś frakcję za mocniejszą, to co za problem zrobić tam postać? Przecież można mieć 3.

Vreaht

AMP – i wiele osob dokladnie tak zrobilo. Zmienilo frakcje na taka, jaka uwazali za silniejsza. I teraz TR dominuja na niemal wszystkich serwerach. Z ciekawosci zrobilem sobie postaci na kilku serwerach i porownywalem 'zaludnienie'. Podobne wnioski sa rowniez na glownym forum PS2.

Skaramanga – MAX VS wchodzacy i koszacy 20 osob i wychodzacy niemal bez uszkodzen? nooo.. chyba ze ci koszeni sa afk. Zealot na VS MAX jest swietny. Ale trzeba dobrze wiedziec, kiedy go włączyc a kiedy absolutnie nie uzywac. Poza tym obrywasz na nim 30% mocniej, tak? To taki porcelanowy pancerz wspomagany z mocnym kopem. Liczy sie ogarniecie a nie jak w przypadku Strikera i Vulcana – wyceluj (niekoniecznie dokladnie) – kliknij – ciesz sie punktami (gram wszystkimi frakcjami, walilem ze Strikera w samoloty i pojazdy, jezdzilem wymaksowanymi wszystkimi czolgami – wiec prosze, odpuscie sobie komentarze 'nie grales – nie wypowiadaj sie').

Co do Strikera.. moim zdaniem jest zdecydowanie przegiety. Mysle ze doskonalym wyjsciem by bylo by po prostu nie mogl namierzac celow. Wreszcie jego uzycie by wymagalo odrobine umiejetnosci.

A railgun – dzialo akceleratorowe. Cos jak bron NC (Enforcer, karabiny). Pocisk bez ladunku miotajacego, wystrzeliwywany magnetycznie. Przynajmniej tak to tłumacza w Cyberpunku 2020 🙂
Lancer raczej nie podchodzi pod 'railgun'.

Skaramanga

Lancer to raczej jakiś karabin laserowy poprostu ładuje się generując więcej mocy.

A railgun http://www.youtube.com/watch?v=7LjnhhtHojM – włącz od 2:30 masz ładowanie tych elektryczności 😉

Vreaht- Jeżeli uważasz że max vanu tak nie może to się grubo mylisz, jeżeli ty lubisz łapać kulki to twoja sprawa.
Na zoe może masz -30% pancerza ale i tak trzeba cię nieźle przeterebanić, na zoe nie stoi się w miejscu i strzela tylko wbiega do środka nie koniecznie od frontu i wychodzi jak jest pusto.
I bardzo się ciesze że pograłeś sobie na testowym wszystkimi czołgami

BlackJDragon

co z tego, że ZOE daje -30% pancerza jak każdy zakłada flak armor i i tak wychodzi mu na plus. Jeszcze do tego te dwa karabinki z powiększonymi magazynkami co mają ponad 100 w magazynku (każdy). Z takim wyposażeniem nie jest trudno o streaka 20+

A żeby nie było to nie płaczę z tego powodu. Niech tzw. mniejszość się cieszy.

Teheiron8

Railgun to broń magnetyczna. Polega na tym, że nabój (bezprochowy) wystrzeliwany jest z odpowiedniej szyny, wokół której rozmieszczone są bardzo silne magnesy. To właśnie ich wspólne magnetyczne pola nadają pociskowi moc.

Praca nad railgunami trwa, ale (o ile mi wiadomo, gdyż tematem tym kiedyś się interesowałem) dopóki nie uda się stworzyć bardziej wydajnych i lżejszych akumulatorów zasilających owe magnesy, to niewiele z tego będzie.

Obecne bowiem źródła energii są bardzo ciężkie i nie dość pojemne, by mogły być z powodzeniem używane w warunkach bojowych.

Cała faza z railgunem jest o tyle interesująca, że pocisk wystrzelony z takiej broni leci baaaardzo szybko i w związku z tym jest w stanie przebić grubsze pancerze. Ponadto, jako że nie wymaga prochu to i może zajmować znacznie mniej miejsca, co oznacza że więcej takiej amunicji można by przewozić / przenosić ze sobą.

Czyli taki czołg z zainstalowanym railgunem jako działem głównym mógłby znacznie dłużej prowadzić ostrzał.

Ogólnie bardzo ciekawy temat, jeśli kogoś interesują futurystyczne formy uzbrojenia 😀

sH4maN

zoe i tak jest op nie czuc tego ze ma zmiejszony def . zreszta placzecie o strikery tylko zadajcie sobiw pytanie , majac nawet 20 strikerow ile samolotow zestrzelisz?? 10 na danej mapce podczas walki i to na pewno w przeciagu 20 min a podczas tej samej walki ile max na zoe skosi ludzi 3x tyle co 20 typa zestrzelilo esf

Vreaht

Rozumiem ze sam ten 20+ streak sam sprawdzales na testowym/w VR?

Oczywiscie ze MAX z Zoe tak moze. Jak ma fart. I trafi na zaskoczonych / nieogarnietych graczy. Tyle ze jego uzycie wymaga odrobiny umiejetnosc i taktyki. Czyli dokladnie odwrotnie niz uzywanie broni TR – strikera i vulcana.

A czolgami turlalem sie nie na testowym. No chyba ze Ceres to testowy..?