O tym, że w PlanetSide 2 będą dostępne różnego rodzaju misje pisałam już wiele razy. Po raz pierwszy pomysł ten został dogłębnie zaprezentowany już w trakcie SOE Live, ale niestety pierwszy projekt trafił do śmietnika.

misjeZgodnie z najnowsza informacją, jeszcze w dniu dzisiejszym serwer testowy zostanie zaktualizowany i gracze testować będą mogli pierwsze misji.

Wprowadzanie misji zostanie podzielone na kilka etapów. Faza pierwsza składa się z wprowadzenia wskazówek gdzie gracz może się udać i co robić, bez konieczności patrzenia na mapę lub domyślania się jak działa system przepływu walk. W przyszłych etapach system misji zostanie rozszerzony o nagrody, nowe typy misji, więcej funkcji, więcej korzyści dla drużyn oraz misje generowane przez graczy.

Dla przypomnienia – to dopiero pierwsza faza testów i wszystko może jeszcze ulec zmianie. Owszem, zgodnie z RoadMap misje maja pojawić się na serwerach Live juz w marcu, ale równie dobrze mogą być opóźnione.

Oto czego możecie spodziewać się na serwerze testowym.

Automatycznie generowane misje w ataku i obronie:

  • nie ma na razie misji generowanych przez graczy;
  • misje na razie nie maja przypisanych korzyści;
  • misje są tworzone na podstawie przepływu walk, a więc dostać je będzie można tylko tam gdzie sojusznicy atakują, a misje obronne w miejscach gdzie jest znaczna obecność wroga który aktywnie przechwytuje bazę.

Misje są przypisywane automatycznie graczowi na podstawie odległości:

  • otrzymacie misję, która znajduje się najbliżej miejsca gdzie przebywacie;
  • jeśli nie podoba wam się misja, możecie udać się gdziekolwiek chcecie a misja zostanie zaktualizowana do takiej, która występuje w regionie gdzie się znajdujecie;
  • jeśli znajdujecie się w pojeździe to pojawianie się misji będzie opóźnione – jest to zrobione po to aby zapobiec spamowania graczy znajdujących się w szybko poruszających się pojazdach, np. samolotach;
  • jeśli będziecie w pojeździe i pozostaniecie w danym regionie przez 20 sekund to misja się zaktualizuje do danej lokacji;
  • pozostawienie pojazdu, odrodzenie, dołączenie lub opuszczenie drużyny także może zmieniać dostępna misję.

Misje obrony terytorium nie zaczynają się praz nie kończą się  automatycznie gdy obiekt można zdobywać:

  • misje te zaczyna się gdy wróg wkracza do danej bazy lub zaczyna przejmować punkty;
  • misje kończyć się będą gdy proces przechwytywania jest odwrócony przez obrońców i obecność wroga w danym miejscu jest znikoma;
  • oznacza to, że w misjach obrony trzeba pozbyć się wroga z terytorium, a nie tylko przechwycić z powrotem punkty kontrolne.

Zmiany w UI:

  • misje mają waypoint i wskaźnik na mapie;
  • waypoint i wskaźnik na mapie znika kiedy gracz znajdzie się w pobliżu placówki/ bazy – jest to celowe aby nie utrudniać walki w danym regionie – jeśli gracz opuści teren bazy waypoint pojawi się ponownie;
  • gracz otrzyma powiadomienie o zmianie misji, a waypoint zostanie automatycznie zaktualizowany;
  • nowy panel misji znajduje się nad mini-mapą i wskazuje aktualna misję oraz odległość do niej. Panel ten aktualizuje stan przechwytywania bazy gdy gracz znajduje się w obszarze gdzie aktywna jest misja.

Drużyny i misje:

  • jeśli gracz jest w drużynie to jego misja zawsze będzie taka sama jak lidera – naszym celem jest promowanie jedności i spójności z oddziałem poprzez zapewnienie wszystkim członkom drużyny tej samej misji na danym obszarze;
  • misje lidera aktualizują się podobnie jak to było opisane powyżej, czyli na podstawie odległości;
  • lider drużyny nie musi robić nic szczególnego aby misje były dostępne dla wszystkich członków jego drużyny.

No to kto będzie testował pierwsze misje? Mam nadzieje, że się podzielicie waszą opinią albo tutaj, albo tez w temacie związanym z misjami na naszym forum w dziale RoadMap.

3 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
PanMłody

Ale to skomplikowane. Acziwki by wprowadzili to by bardziej graczy przy grze trzymało niż jakies tam misje

Skara

przydało by się misja Air Strike rozpoczynana przez liderów gdy widzą na mapie rozłożonego wrogiego sundka i widoczna w normalnej grze. Albo poprawa flar bo te dymki nie są widoczne z powietrza

balrogos

Nie wiem nie wiem najlepszym pomysłem jest globalna mapa na ktorej squad liderzy i platoon liderzy moga dawac rozkazy konretnie zniszcyc ten ten i ten czolg lub odbic dany budynek czy wyczyscic miejsce z wroga z promieniu 30m i jakas grupa akceptuje to zadanie i dostaje w ten sposob XP, przy okazji na mapie kazda grupa mogla by zaznaczyc gdzie bedzie wlaczyc i podążać to nie jest takie trudne wystarczy chciec to zrobić no ale poziom SOE