Zeszłotygodniowa aktualizacja wprowadziła do gry coś co bardzo zirytowało wielu graczy: reklamy oraz wielki przycisk Upgrade Now. O ile przycisk do ulepszenia konta poprzez opłacenie abonamentu irytuje, ale nie przeszkadza, o tyle same reklamy wprowadziły sporo zamętu bo pojawiały się w trakcie walk.

2014_03_27 planetside 2 reklama w grzeOkazuje się, że system reklam był zepsuty gdyż gracze nie powinni otrzymywać ich tak często jak to się działo i dlatego też zostały one wyłączone – na razie. Zgodnie z informacją podana przez Higbiego reklamy w grze powrócą, z tym, że nie powinny pojawiać się aż w takiej ilości.

Jak wiecie wczoraj wprowadziliśmy nową aktualizację gry, która zawierała pierwszy etap systemu misji, poprawki różnych błędów oraz kilka innych rzeczy. Część tej aktualizacji zawierała korekty do systemu powiadomień w grze. Czytaliśmy wasze komentarze na temat tego systemu i chciałbym Wam wyjaśnić co się z nimi dzieje i dlaczego.

Zanim przejdziemy do szczegółów, wczorajsza częstotliwość wyskakujących powiadomień była bardzo zła i absolutnie nie to, co mieliśmy w planach. Bardzo nam przykro z tego powodu.

System ten istniał w grze już od pewnego czasu, na przykład wysyłane były oferty na zniżki przy zakupie SC do poszczególnych graczy, którzy się zakwalifikowali. Co dodaliśmy teraz to możliwość wywołania powiadomień dla konkretnego wydarzenia w grze. W ten weekend mamy (były) dwa wydarzenia, które dzieją się jednocześnie: weekend podwójne XP dla osób z opłaconym abonamentem oraz wyprzedaż w sklepie, podwajając się możliwe powiadomień. Po wprowadzeniu aktualizacji mieliśmy też problem z ponownym uruchomieniem serwerów, które to się resetowały. Właśnie z tego powodu gracze otrzymywali powiadomienia znacznie częściej niż to było planowane.

Oprócz częstotliwości, powiadomienia te zakłócają rozgrywkę w sposób jaki nie był planowany. Wykonujemy obecnie pewne korekty do systemu powiadomień w celu zmniejszenia wpływu na grę i uniknięcia rozproszenia uwagi i dlatego też system ten został wyłączony na obecna chwilę.

PlanetSide 2 nie jest tania grą do utrzymania. Mamy duży zespół osób pracujących w pełnym wymiarze czasu w skład którego wchodzą artyści, programiści, projektanci, inżynierowie dźwięku i producenci. Mamy również zupełnie oddzielny zespół pracujący w pełnym wymiarze czasu nad wersją tej gry na PlayStation 4, jak zespół testerów, CS oraz zespół operacyjny – wszystkie te zespoły odgrywają ważna rolę w naszym rozwoju.

Jako gra F2P nasze serwery są wspierane przez procentowo małą ilość graczy, a inicjatywy takie jak ta (system powiadomień) maja kluczowe znaczenie dla nas bo odsetek graczy opłacających abonament może wzrosnąć. Alternatywą jest albo obcięcie stanowisk związanych z rozwojem gry, albo też dodawać coraz więcej rzeczy dla osób opłacających abonament tak aby zachęcić innych graczy do wspierania gry. Wydaje mi się, że większość z Was zgodzi się z tym, że zwiększenie świadomości o istnieniu czegoś takiego jak abonament w PlanetSide 2 oraz różnych promocji w Depot, może zwiększyć procent graczy którzy opłaca abonament, przez co nadal będziemy mogli rozwijać ta grę.

jak zawsze doceniamy Wasze opinie. Mam nadzieję, że moje wyjaśnienie pomogło Wam zrozumieć co stało się z systemem powiadomień i dlaczego są one dla nas takie ważne. Jak powiedziałem – nigdy nie było nasza intencją, aby przeszkadzać Wam w grze. Przepraszamy za wszelkie niedogodności i dziękujemy za cierpliwość w czasie gdy pracujemy aby dokonać dalszych modyfikacji w systemie powiadomień.

Dziękuję za przeczytanie i dalsze wspieranie PlanetSide 2.

Matt Higby”

SOE już kilka lat temu zmieniło politykę w stosunku do swoich gier i wszystkie stały się grami F2P. O ile w EverQuest 2 90% graczy opłaca abonament i dokonuje różnych zakupów w MarketPlace, o tyle wydaje mi się, że w PlanetSide 2 odsetek graczy opłacających abonament jest naprawdę niewielki. Niestety, ale utrzymanie personelu w danej grze kosztuje i patrząc na to, że EQ2 jest gra 10-letnią ale nadal pracuje nad nią zespół ponad 30 osób, to musi generować całkiem niezły zysk dla SOE. Być może zbliżające się zmiany w abonamencie za gry SOE (jeden abonament i dostęp do wszystkich gier) zachęci graczy do większego wsparcia tej firmy. Czas pokaże. Ja osobiście mam nadzieję, że PlanetSide 2 przeżyje co najmniej tyle lat ile jego poprzednik zanim prace nad rozwojem gry zostaną wstrzymane.

9 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
PanMłody

Już lepsze by były reklamy Coca-Coli albo McDonalda na tych ekranach które wszędzie w bazach są porozwieszane, albo decale z logiem firm i niech trzepią kasę na reklamach z zewnątrz zamiast utrudniać grę, a nie wierzę ze razer, steelseries, Intel czy jakiś energetyk by nie chciał reklamy w grze w której większość graczy to ich target. Chociaż mi akurat komunikat pokazany na zdjęciu się nie pojawił ani razu 😀

Wabciu

Heh, reklamy na ekranach w warpgate nie byłyby złe 😛
Nie denerwowały by, no i przy okazji ta baza byłaby… taka bardziej żywa.

Skara

mogli by też dodać Trąbienie do sundków z muzyczką z coca coli, albo Calgon

funkykovalPL

SOE ewidentnie pali głupa i ściemna, że niezamierzonym było wprowadzenie takiego systemu advertisingu w grze. Dobrze zaplanowali, że tak będzie to wyglądać. Nie uwierzę, że taka częstotliwość reklam przypadkowo pojawiła się akurat w weekend podwójnego expa na serwerach. Jest to krok legalny, na który zdecydowałaby się każda firma, jeśli jedyną ceną takiego działania byłoby wysłanie Higby’iego i powiedzenie, że było to niezaplanowane. Genialne z tego powodu, że większość graczy to łyknie! 🙂

Simion

Bardzo im przykro, ale słowa „przepraszam” nie użyto 😛 .

Ja w cale nie obraziłbym się za reklamy zamiast flag, lub wyświetlane na przemiennie z flagami. Nasze społeczeństwo chyba już się przyzwyczaiło do wszechobecnych bilbordów reklamowych. To naprawdę nie jest głupi pomysł.

A moro w reklamy lub decale z reklamą w zamian za SC byłyby strzałem w dziesiątkę. Nawet jeżeli byłyby to symboliczne kwoty to i tak pewnie ludzie będą zadowoleni, że pomału mogą sobie uzbierać na hełm itp.

BlackJDragon

reklama na wesoły autobus za którą dawaliby 1SC dziennie 🙂 ale bym się wzbogacił 😀

balrogos

PlanetSide 2 nie jest tania grą do utrzymania. Mamy duży zespół osób pracujących w pełnym wymiarze czasu w skład którego wchodzą artyści, programiści, projektanci, inżynierowie dźwięku i producenci. Mamy również zupełnie oddzielny zespół pracujący w pełnym wymiarze czasu nad wersją tej gry na PlayStation 4, jak zespół testerów, CS oraz zespół operacyjny – wszystkie te zespoły odgrywają ważna rolę w naszym rozwoju.

Moze jakby nie wydawali kasy na bzdury i zaczeli lykac feedback graczy to chyba logiczne jest ze wiecej ludzi by placilo nawet totalny debil to wie, kto tam u nich pracuje w marketingu?