Za kilka dni minie rok od daty premiery tej gry, która to miała stać się symbolem czegoś nowego z racji połączenia fabuły gry z fabułą serialu telewizyjnego, ale tak naprawdę stała się raczej małym rozczarowaniem. Nie zrozumcie mnie źle, walka w Defiance, jak i sama historia jest świetna, ale w pewnym momencie powtarzalność zaczyna przeszkadzać. Teraz ma to się zmienić…

Za kilka dni na serwery Live trafi także aktualizacja, która zmieni praktycznie całą mechanikę gry w Defiance, bo wprowadzi system progresji. Po raz pierwszy bronie będą się skalować na podstawie ich punktów EGO, podobnie jak i przeciwnicy, którzy dostaną do dyspozycji nowe zdolności, nowe statystyki, taktyki i wygląd.

Arktech Revolution wprowadzi także nowe co-op  mapy na poziomie elitarnym, legendarne bronie do kupienia od specjalnych sprzedawców, nowe perki i pościgi (pursuit) dla osób posiadających DLC5, oraz zwiększenie ilości punktów EGO dla postaci.

Do tej pory jednym rzeczy, które rosły w siłę w grze w zależności od punktów EGO były tarcze i w małym zakresie punkty życia dla graczy. Bronie, granaty, wrogowie byli całkowicie niezależni od ilości punktów EGO albo rankingu mocy, dlatego też zostanie to zmienione i najlepiej zilustrować te zmiany poniższym screenshotem:

DLC5 Defiance Archtech bronieJak widzicie po wprowadzeniu DLC 5 broń o wskaźniku 50 EGO nie dorównuje tej o wskaźniku 4000 punktów EGO. Po zmianie tej, broń o wskaźniku 4000 EGO będzie w stanie zabić niektórych przeciwników jednym strzałem. Zmiany te spowodują, że od momentu wprowadzenia DLC 5 przeciwnicy w Defiance będą również skalowalni.

Wzmocnienie graczy spowodowało, że także przeciwnicy w Defiance powinni stać się mocniejsi i sprytni – i to nie tylko z nazwy. Gracze nie powinni polegać na swoim UI aby mieć informację, że zbliża się cos niedobrego. Arktech Revolution wprowadzi do gry większych, mądrzejszych i sprytniejszych wrogów, którzy będą mieć szansę w walce z graczami o wysokiej ilości punktów EGO. Dodatkowo wielu ze znanych przeciwników zmieniło swoje strategie, co oznacza, że także gracze będą musieli zmienić swoje podejście.

Oczywiście wzmocnienie graczy oraz groźniejsi przeciwnicy powodują, że nowi gracze mogą mieć małe szanse w starciu z tymi przeciwnikami, co może im uniemożliwić granie z przyjaciółmi, którzy mają dużo punktów EGO. Dlatego też developerzy wprowadzą system dynamicznego skalowania oraz tymczasowego boosta EGO.

Wykorzystując moc matematyki, gra będzie obliczać poziom zagrożenia w oparciu o liczbę uczestniczących graczy i ich łączne punkty EGO. Ten poziom zagrożenia będzie miał za zadanie robić dwie rzeczy: zmienić liczbę i rodzaj przeciwników oraz zwiększyć ilość punktów EGO graczom z ich najmniejsza ilością. Ta tymczasowa zmiana w punktach EGO może nie sprawi, że gracz będzie o wiele mocniejszy, ale z pewnością będzie mieć większe szanse na przeżycie.

Dynamiczne skalowanie to coś nad czym developerzy pracują od długiego czasu. Większość graczy mogła to już zgadnąć w związku z problemami w UI jakie pojawiły się po wprowadzeniu DLC4 oraz poprzez dodanie pozornie bezsensownej informacji o poziomie zagrożenia w trakcie pewnych wydarzeń. Zgodnie z informacją developerów istnieją dwa powody dlaczego wstrzymywano się z tymi zmianami tak długo. Po pierwsze to developerzy chcą to zrobić dobrze, a po drugie chcą się upewnić, że będzie to system w pełni regulowany. Wprowadzanie skalowania jest niebezpieczne w każdej grze i wiele gier miało z tym spore problemy, których to chcą uniknąć developerzy Defiance.

No dobrze, ale co  z tymi broniami jakich używaliśmy do tej pory. Sama mam swój ulubiony karabin o wskaźniku coś koło 500 EGO, a to oznacza, że będzie on bezużyteczny? Nie do końca…

W grze pojawi się nowa waluta – Arkforge, dostępna z eventów oraz lock boxów, która to będzie służyła do ulepszenia wskaźnika mocy dla broni oraz tarczy. W ten sposób gracze będą mogli ulepszyć swój sprzęt. Arkforge będzie mozna także zakupić w sklepie w grze za Bity (waluta Triona). Arkforge będzie mieć także większe zastosowanie w przyszłości, jak na przykład zmianę rodzaju bonusa broni po jej wy-masterowaniu.

Arktech Revolution to ostatni DLC, który wchodzi w skład przepustki sezonowej. Każda osoba, która zakupi DLC 5 otrzyma specjalny pakiet zawierający 1000 Arkforge, nowy tytuł, strój, nowe kontrakty oraz sprzedawcę Chimera, pościgi, perki EGO i wiele innych rzeczy.

Osobiście jestem bardzo ciekawa tych zmian, ale martwi mnie fakt, że premiera DLC 5 zapowiedziana jest na 3 kwiecień, a serwer testowy nadal nie został zaktualizowany tymi zmianami…

Poprzedni artykuł[PS2] Reklamy w grze nieuniknione
Następny artykuł[ESO] Skarby Khenari Rost