H1Z1 Apokalipsa to nowa, ekscytująca gra nad która pracuje SOE. To gra w której gracze walczą o przetrwanie w świecie, w którym śmierć jest jedyną pewną rzeczą. Wirus H1Z1 zdewastował ludzkość 15 lat wcześniej i pozostawił po sobie tylko śmierć oraz zniszczenie, a ocalali ludzie muszą przetrwać za wszelka cenę.

Dzisiaj w nocy, w trakcie programu Game Talk Live gracze mieli szansę obejrzeć kilka minut gry, który to materiał został nakręcony przez ekipę GTL 31 stycznia. Gośćmi programu byli także John Smedley i Jimmy Wisenhunt, ale powiem uczciwie, że audio było tak słabe, że ledwie co słyszałam odpowiedzi na pytania.

H1Z1 auto

Oto czego dowiedzieliśmy się o tej grze z tego programu orazpostu Smedleya na Reddit:

  • pokazany fragment gry pochodził z końca stycznia, więc na ta chwilę gra podobno wygląda o wiele lepiej;
  • gra będzie F2P i w dostępna do gry w „early access” za 4-6 tygodni (ok. 20$);
  • gra będzie wchodziła w All Access plan (co jeszcze bardziej uatrakcyjnia ten plan);
  • gra w pierwszej kolejności trafi na PC, a potem na PS4;
  • gra zbudowana jest na lekko zmodyfikowanym silniku PlanetSide 2 – ForgeLight (jeśli działa Wam dobrze PlanetSide 2 na waszym komputerze, to H1Z1 będzie działać jeszcze lepiej) ;
  • gra bazuje po części na PlanetSide 2, nie ma za to nic wspólnego z EverQuest Next (brak voxeli);
  • FPS;
  • wielki otwarty świat, gdzie gracze rozpoczynać będą przygodę gdzieś w środku USA, a docelowo dodane mają być wszystkie obecnie istniejące miasta, wioski, które przetrwały apokalipsę (oczywiście w zniszczonej formie), itd;
  • budowane forty/ miasta znajdować się będą w otwartym świecie, nie instancji, więc inni gracze będą mogli na nie napadać i niszczyć jeśli będą chcieć;
  • kilka serwerów z innymi zasadami;
  • jeśli gracz umrze traci swój sprzęt;
  • tysiące graczy na jednym serwerze;
  • brak levelowania, brak specjalnych zdolności (skilli);
  • gra bardzo mocno bazuje na crafcie – gracze będą mogli ściąć drzewa i zbudować forty/ miasta, stworzyć broń (np. koktajle mołotowa, 1911)
  • będzie można być farmerem i zająć się uprawą/ hodowlą;
  • w grze będą pojazdy, które wcześniej gracze będą musieli naprawić (np. naładować akumulator – być może od uderzenia pioruna?);
  • noc jest straszna i ciemna w pełnym tego słowa znaczeniu;
  • jest wiele typów zombie (oraz hordy dzikich zwierząt!) i każdy z nich ma swój własny AI, oznacza to, że każda walka nawet z tym samym typem zombie, może być inna (zombie myślą i się uczą!);
  • można podpalać rzeczy i w ten sposób je niszczyć;
  • wymiana handlowa;
  • będzie mieć RoadMap podobny do PlanetSide 2;
  • będzie dostępny dla twórców korzystających z Player Studio;
  • gra będzie posiadać wszelkie czaty i voice czaty jakie znamy z innych gier SOE (grupowy, zbliżeniowy voice czat, voice czat dla gangu oraz inne aspekty socjalne);
  • każdy z graczy będzie mógł stworzyć swoje własne Woodbury z The Walking Dead, może napaść na więzienie, czy też naprawić samochód aby ze swoimi przyjaciółmi rozjeżdżać zombie i innych graczy;
  • w zespole H1Z1 pracuje obecnie 17 developerów;
  • w przyszłym tygodniu SOE planuje zrobić livestream z gry i ujawnić więcej szczegółów.

Jak tylko GTL opublikuje nagranie z Twitch, to od razu je zamieszczę na blogu, natomiast poniżej możecie obejrzeć te kilka minut, które nagrała ekipa GTL w styczniu:

Poniżej kilka screenshotów z programu oraz ujawnionych przez SOE:

H1Z1 3rd personh1z1 noc h1z1 5 h1z1 4 h1z1 1 h1z1 3 h1z1 2

9 KOMENTARZE

  1. Czyli zombie+planetside+landmark. Na razie wygląda jak mod do PS2, ale kto wie może coś z tego będzie. Jeszcze się okaże że wyjdzie szybciej niż DayZ. 🙂

  2. z tego co mówił smed to DayZ się chowa bo ta gra oferuje o wiele więcej mozliwości. To połączenie DayZ, Rust, PlaetSide 2, craftingu z SWG oraz Landmarka (bez voxeli, ale z budowaniem) w jednym… Zobaczymy.

  3. Tysiące graczy na jednym serwie. Znając WarZ, DayZ itp to będzie jedna wielka rzeźnia z przygłupami z polski, rosji i turcji których nic nie będzie interesowało oprócz dedania.

    Farmer ? No bez jaj. Jeżeli nie będzie jakiejś bezpiecznej strefy gdzie będzie można uprawiać ważywa, chodować kury i doić krowy (trochę joke) to ile zajmie Ci zabawa w farmera ? 30 minut zanim dead’a zaliczysz ?

  4. Jesli myslicie by zyc samemu i dzialac w tych mmo grach samamu to giniecie – pod tym wzgledem gra realnie symuluje rzeczywisctosc i relacje miedzyludzkie. Czyli nie chcesz isc w piach od razu – musisz grac z kims. W razie czego wyleczy, uratuje najcenniejszy ekwipunek, osłoni du… . Z gier wynika taki sam moral jak wszelkich survivalwoych poradnikow – może i da sie przezyc samamu, ale po co ? To gra o budowaniu relacji 🙂

  5. WIdzę, że i SOE chce odkroić część tortu DayZ dla siebie. Ale czekam, bo zapowiada się świetnie.

  6. PLooschacK approves. Byle tylko SOE zdecydowało się na jedną wizję gry, a nie jak w PS2 – nie mogą się zdecydować czy chcą zrobić grę dla zorganizowanych grup czy dla wszystkich samotnie latających casuali.

  7. jakieś tam studio od SOE na cześć PS3 przed wydaniem czwórki zrobiło gre ” The last of us” która chociaż miała aspekt zombie którym gardzę to na pewno jest w mojej 10 najlepszych gier, zamiast przerobić troszke tamtą gre to SOE zrobiło kolejny symulator spaceru z możliwością skręcenia świetnej broni patyka z psią kupą na końcu

Comments are closed.