Jimmy Whisenhunt, czyli jeden z programistów pracujących przy H1Z1, ten sam, który przez bardzo długi czas był odpowiedzialny za tworzenie broni w PlanetSide 2, postanowił odpowiedzieć poprzez Reddit na kilka pytań dotyczących walki.
Dla przypomnienia – kilka dni temu mieliśmy okazję obejrzeć stream z wczesnego etapu gry. Niestety nie obyło się bez problemów technicznych w czasie prezentacji, takich jak chociażby niemożność zalogowania na serwer główny i konieczność użycia serwera testowego, na którym to przeciwnicy nie reagowali na graczy.
Prezentacja ta jednakże spowodowała lawinę powtarzających się pytań skierowanych do ekipy H1Z1. Slatego też Jimmy Whisenhunt postanowił zebrać pytania w jednym miejscu i udzielić na nie odpowiedzi.
- Czy walka będzie tak szybka jak ta pokazana w czasie streamingu?
Nie, kilka dodatkowych funkcji zostanie niedługo wprowadzonych do gry co pozwoli mi na lepsze dostosowanie prędkości walki. Obejmuje to takie rzeczy jak wolniejszy ruch rąk w stosunku do ruchu głowy, czyli rozglądania się. Oprócz tego spowolniony zostanie czas zmiany przedmiotu trzymanego w ręku oraz celowania.
- Czy zombi umrą od jednego strzału w głowę?
Teraz – tak, ale jeśli macie mniejszy kaliber broni (.22 albo .38) – może ich to nie zabić.
- Czy będzie możliwość swobodnego rozglądania się?
Tak
- Czy w grze znajdzie się specjalistyczna broń wojskowa?
Z pewnością dodamy bronie wojskowe, jak i instalacje (bazy). Nie jestem na tyle naiwny, by sądzić, że ludzie nie stworzyliby własnego lub nie ukradli istniejącego sprzętu podczas całkowitego upadku społeczeństwa. Po raz kolejny podkreślam, że bronie będą ciężko dostępne, a niektóre bronie i amunicja – bardzo rzadkie. W starych domach cywilnych prawdopodobnie znajdziecie takie bronie jak pół-automatyczny AR-15, strzelby, 1911 i podobne. Natomiast bardzo rzadko coś w stylu współczesnego M-16 z selektorem ognia, który to mógł zostać ukradziony lub znaleziony przez poprzedniego mieszkańca danego domu.
- Jaki rodzaj odrzutu będziemy widzieć w grze? Czy będzie to odrzut podobny do tego z Counter Strike, gdzie jest spójny wzór, którego można się nauczyć i dostosować do każdego typu broni? Czy będzie to bardziej w stylu PlanetSide 2gdzie odrzut jest właściwie niekontrolowany po pewnym czasie?
Nie będzie spójnych wzorów. Różne bronie będą mieć różne tendencje do ich obsługi, ale gracz nie będzie w stanie całkowicie kontrolować każdej salwy lub strzału.
- Czy wprowadzona zostanie konieczność dbania o broń, np.: czyszczenie, ładowanie magazynku?
Rozmawialiśmy o tym trochę i postanowiliśmy, że indywidualne ładowanie magazynków jest czymś czego nie chcemy. Jeśli chodzi o czyszczenie broni to naprawdę chciałbym aby zostało to wprowadzone z ewentualnymi karami jeśli gracz nie czyści broni, takimi jak zacinaniem się broni, czy nawet z efektem całkowitego zepsucia.
- Jak szczegółowa będzie fizyka pocisku? Na przykład czy będzie opad kuli? Czy dokładność zostanie określona poprzez CoF?
Fizyka pocisku będzie tak bliska realiom zależącym od masy/ odległości/ prędkości jak to możliwe. Nasz system CoF (rozrzut) nie będzie aż tak decydującym czynnikiem w dokładności/ celności broni i będzie mniejszy niż w innych grach.
- Czy gracz będzie mógł być zabity jednym strzałem w głowę z potężnej broni takiej jak 1911, AR-15?
Tak
- Czy w grze będzie wprowadzone kołysanie broni?
Chciałbym aby kołysanie broni zależało od systemu wytrzymałościowego graczy, jaki będziemy mieć w tej grze, jak i od innych czynników. Zobaczymy…
Jak zwykle, chciałabym przypomnieć iż jest to wczesny etap produkcji gry i wiele może się jeszcze zmienić…
No więc, co myślicie o tych pierwszych informacjach dotyczących tej gry? Jak bardzo plany zmienią się w stosunku do wersji ostatecznej gry zważywszy, że na obecną chwilę mechanika H1Z1 bazuje na mechanice z PlanetSide 2?
Szkoda komentowac same negatywy bym puscil
Balrogos – zawiódł bys mnie i innych czytelników, gdybyś powiedział coś pozytywnego 😀
Ciekawi mnie głównie czy w grze będzie zbieranie doświadczenia… ktoś wie?
Nie będzie XP w H1Z1 zgodnie z tym co mówił Smedley (może się zmienić – wiesz jak to jest z SOE…)