Jestem pewna, że wielokrotnie zastawialiście się dlaczego serwery PlanetSide 2 są zawsze wyłączane o tej samych godzinach celem ich aktualizacji?

Sama się o tym zastanawiałam zważywszy na to, że aktualizacje w innych grach SOE przeprowadzane są zazwyczaj w godzinach porannych regionu do którego przynależy serwer.

No cóż, ewidentnie ekipa PlanetSide 2 miała dosyć ciągłych pytań oraz zarzucania im, że mają w nosie graczy europejskich i dlatego David Carey, producent gry, postanowił wytłumaczyć graczom dlaczego aktualizacje są wtedy kiedy są…

Widziałem pytanie o to kilka razy i nie jestem pewien czy kiedykolwiek podano na nie oficjalną odpowiedź. Wiem, że niektórzy europejscy gracze czują, że czas naszych aktualizacji jest nieuczciwa (6 rano czasu lokalnego) i zastanawiają się, dlaczego robimy je właśnie o tej porze. Zaufajcie nam, ostatnią rzeczą w jakich chcemy przeszkodzić to gra w Waszych godzinach aktywności. Mamy kilka przyczyn dlaczego wybraliśmy ten przedział czasowy i tak właściwie to często o tym myślimy. Może wiedza dlaczego wyłączamy serwer troszkę pomoże Wam w zrozumieniu.

Pierwszym powodem jest to, że jest to gra ogólnoświatowa i ze względu na to populacja serwerów rośnie o różnych godzinach. Jakąkolwiek godzinę nie wybierzemy to zawsze będzie to godzina zbliżona do godzin największej aktywności w jakimś regionie.

„Dlaczego po prostu nie wyłączycie serwerów europejskich w innych godzinach?” Nasz system jest tak ustawiony, że nie jest to technicznie możliwe. Nie możemy mieć wiele wersji klienta lub serwera w tym samym czasie. To znaczy nic nie jest niemożliwe dla naszych programistów, bo oni są najlepsi. […] Ale ta zmiana oznaczałaby potrzebę całkowitej zmiany kodu sieciowego gry w pewnych  kluczowych obszarach.

Innym powodem jest to, że grę aktualizujemy średnio raz w tygodniu lub więcej (chociaż zaprzestaliśmy co-tygodniowych aktualizacji to i tak potrafimy robić trzy hotfixy aby naprawić błędy). Potrzebujemy ludzi przy wprowadzaniu tych zmian, więc naprawdę nie możemy powiedzieć: „hej chłopaki pracujecie dzisiaj w nocy i może jeszcze 2 – 3 noce w tym tygodniu, damy wam znać”. Pracownicy maja rodziny i nie byłoby to w porządku. To wyklucza pewne ramy czasowe takie jak 2-go w nocy czasu lokalnego (SOE) chyba, że jest jakiś nagły przypadek.

Jednakże głównym powodem dla którego wybraliśmy ten przedział czasowy na aktualizacje to coś czego nauczyliśmy się przez lata, nie tylko w PlanetSide 2, ale także w innych grach – wprowadzanie aktualizacji na serwery zawsze ma w sobie pewne ryzyko. Gracze PlanetSide 2 z pewnością mogą zauważyć iż wraz z upływam czasu staliśmy się lepsi jeśli chodzi o długie przestoje. Wiem, że mieliśmy jeden długi przestój ostatnio związany z połączeniem serwerów, ale sądzę że ogólnie czas wyłączenia serwerów jest krótszy. Ale, kiedy coś idzie źle potrzebujemy wszystkich do pomocy. Błąd w grafice, w kodzie, w projekcie… prawie wszystko może spowodować błąd na tyle duży, że nie będziemy mogli odblokować serwerów. Więc wszyscy musimy być w biurze. Jeśli zaczniemy wcześniej niż o 6-tej rano to wezwanie ludzi do pracy, dzwonienie, budzenie ich, itd, będzie oznaczać stratę czasu. Zaufajcie mi – wykonywałem takie telefony dość często i budzenie ludzi aby przyszli do pracy nie jest fajne.

W rzeczywistości, może tego nie wiecie, ale powinniście się domyśleć – ludzie pracujący przy grach wstają późno. Gramy czasami do 3-ciej w nocy dokładnie tak jak i wy. Więc jeśli nie mielibyśmy europejskich graczy to prawdopodobnie aktualizacje byłyby o godzinie 9-tej rano naszego czasu.

Wreszcie widzę, jak niektórzy z Was mówią, że „SOE nienawidzi / nie dba/ ignoruje Europę.” Nic nie mogłoby być dalsze od prawdy. SOE to najbardziej wielokulturowa firma w jakiejkolwiek pracowałem i wielu z naszych pracowników jest z Europy (w tym ja – Forza Italia!). Kochamy i doceniamy nasze dziedzictwo europejskie i nigdy nie zrobilibyśmy czegoś celowo aby zrazić do nas naszych klientów. To właśnie wy jesteście uwzględniani w każdej podejmowanej przez nas decyzji , bez względu na to gdzie gracie.

W każdym razie, tak jak powiedziałem, to jest naprawdę do bani kiedy serwery są wyłączone podczas gdy wy chcecie grać. Mam nadzieję, że ten post pozwoli Wam zrozumieć, dlaczego robimy, to co robimy i kiedy to robimy.

Poprzedni artykułPoznajcie Toma Schencka – dyrektora technicznego H1Z1
Następny artykułInicjatywa dyrektora technicznego PlanetSide 2
6 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Skaramanga

„SOE to najbardziej wielokulturowa firma” – przecież cała ameryka północna to zlepek kilku kultur i narodowośći. I to ich wcale nie tłumaczy. Poszli na łatwizne otwierając servery w europie a teraz jak im ktoś to wypomina to niechcą sobie psuć kodu.

balrogos

Dlaczego po prostu nie wyłączycie serwerów europejskich w innych godzinach?” Nasz system jest tak ustawiony, że nie jest to technicznie możliwe. ITS A LIE

Po drugie mozna zrobic update np o 1-2 czasu Hamburgerow

Skaramanga

nie doczytałeś czegoś ” Pracownicy maja rodziny i nie byłoby to w porządku. ”

to oni tam mają prace czy czas wolny w tej ich „pracy”

Nocna zmiana to nocna zmiana, pociupciać może sobie po powrocie

R0mA

Tak czy siak, mi tam nie przeszkadza kiedy robią update’y, ważne że je robią.

Forza Italia!

TomY4nki

@ Skaramanga
@ balrogos

Wybaczcie ale nie mogę się powstrzymać od skomentowania najłagodniej jak potrafię Waszych postów –

„Na dwie rzeczy nie ma le­kar­stwa: na śmierć i na bezczelność”
Kazimierz Przerwa-Tetmajer

Akurat wytłumaczenie którego udzielono miało dużo sensu, logiki i zdrowego rozsądku i mówiąc m.in. o rodzinie nie koniecznie i nie zawsze ( z reguły nigdy) nie ma się na myśli „ciupciania”.

balrogos

Ja tez i pracuje w nocy…