Już dzisiaj wieczorem fani H1Z1 będą mieli kolejna okazję zobaczyć postępy w pracach nad ta nową gra SOE. Dla przypomnienia – stream na kanale twitch.tv rozpocznie się o godzinie 21 czasu polskiego.

W między czasie developerzy H1Z1 znaleźli troszkę czasu na Reddit aby odpowiedzieć na kilka pytań zadanych przez fanów tego tytułu.

1. Jak często serwery będą restartowane?

  • Adam Clegg: Serwery nie powinny być często restartowane, chyba, że coś złego się przytrafi jak wywalenie się zon lub tez przy aktualizacji gry.

2. Czy przedmioty będą trwałe? Czy jeśli cos upadnie na ziemię, to pozostanie tam dopóki ktoś inny nie podniesie? Jak długo rzeczy stworzone przez graczy oraz bazy pozostaną na serwerze? Czy znikną, czy też będą musiały zostać zniszczone?

  • AC: Rozmawialiśmy o systemie trwałości rzeczy – które powinny się rozpaść, a które muszą być naprawiane, ale nie jest to jeszcze w pełni uregulowane.
  • Tom Schenck: Mechanik trwałości przedmiotów zostanie dostrojona w czasie wczesnego dostepu. Nasze doświadczenia z MMO wykazały, że pełna trwałość jest poważnym problemem, więc pracujemy nad sposobami psucia się przedmiotów wraz z upływam czasu. Z pewnością można oczekiwać, że po wylogowaniu się na jeden – dwa dni, po zalogowaniu przedmioty będą nadal dostępne o ile są dobrze ukryte.

3. Przyspieszenie myszki – czy będzie w grze, a jeśli tak to czy będzie możliwość włączenia i wyłączenia?

  • AC: nie jestem pewien.

4. Zdrowie gracza – jak jest obliczane i jak je można zregenerować?

  • AC: Zdrowie gracza to 100% i spada gdy gracz dostaje obrażenia lub też brakuje mu wody, żywności oraz kończy się wytrzymałość.

5. Zombie – czy mają taki sam system zdrowia jak gracze (ta sama ilość punktów)? Czy są w stanie regenerować punkty życia po otrzymaniu obrażeń? Chciałbym zobaczyć jak zombie autentycznie jedzą coś w tej grze. Czy po zabiciu gracza lub zwierzęcia zgromadzą się wokół ciała i będą się pożywiać? Może pożywianie sprawi, że będą regenerować swoje punkty życia lub będą stawać się silniejsze?

  • AC: Zombie są stale zmieniane. Mogę powiedzieć jakie są teraz, ale nie będzie to prawda w przyszłym tygodniu. Byłoby fajnie gdyby mogły jeść rzeczy, zwłaszcza po zabiciu jelenia, wilka czy tez gracza. Musze przedstawić ta propozycję ekipei.

6. Czy będzie kilka rodzajów zombie o różnych stopniach trudności?

  • AC: Zawsze chcieliśmy mieć w grze trudniejsze zombie, po prostu chcemy się wpierw upewnić, ze nie będą one zbyt arkadowe. Na pewno będziemy mieć jeszcze o tym dyskusje.

7. Czy po zabiciu zombie dostaniemy z nich przedmioty? Jeśli tak, to czy przedmioty te będą zależne od rodzaju zombie? Na przykład zabicie zombie w mundurze policjanta nagrodzi amunicją, a zombie „lekarz” nagrodzi rzeczami leczącymi rany?

  • AC: Obecnie zombie maja łupy po ich zabiciu, ale jeszcze w pełni nie zdecydowaliśmy jaki rodzaj łupów maja mieć. Natomiast jeśli gracz umrze i jego ciało nie zostanie splądrowane przez określony czas, to powstanie jako zombie z wszystkim przedmiotami jakie miał gracz na sobie jako łup. Na koniec chcielibyśmy aby zombie powstały z gracza wyglądał dokładnie jak gracz wraz ze wszystkimi przedmiotami.
  • TS: Niektóre zombie (na pewno nie wszystkie) będą miały łupy ale to tak naprawdę zależy od tego co gracze mieli na sobie kiedy umarli albo od tego co złapał zombie kiedy przechodził przez domy lub sklepy.

8. Czy gracze mogą się wspinać na takie rzeczy jak płoty czy tez niskie ściany? Jeśli tak, to czy zombie mogą robić to samo?

  • AC: Na obecna chwilę nie, ale to nie znaczy, że nie możemy tego wprowadzić w czasie wczesnego dostępu.

9. Renderowanie trawy jest zawsze problemem dla gier takich jak ta. Trawa często nie pokazuje się na dalekich odległościach przez co ukrywanie się w trawie, czy tez pośród drzew przed innymi graczami może być utrudnione. Czy będzie to problemem w H1Z1?

  • AC: To pytanie na pewno związane jest z kodem i serwerem, nie jestem pewien ale rozumiem o co Ci chodzi. Być może detale wokół gracza zostaną zwiększone tak aby to się nie zdarzało.
Poprzedni artykułJak to miło wrócić do STO…
Następny artykułProblemy związane z ostatnia aktualizacją
1 Komentarz
Inline Feedbacks
View all comments
haffff

Teraz mnie zaciekawili :). Nie umiem się doczekać streama