Na oficjalnej stronie H1Z1 zamieszczony został krótki wpis Adama Clegga, w którym opisuje on swoja pracę nad wyglądem świata, a w szczególności nad detalami świata H1Z1.
W przygotowaniach do wczesnego dostępu pracuję nad kilkoma rzeczami związanymi z wyglądem świata. Od czasu do czasu napotykam na swej drodze kilka problemów, takich jak koniec kawy (zatrzymuje prace w 100%), ale nie martwcie się – tutaj w SOE załatwiamy takie rzeczy dość szybki i wracamy z powrotem do akcji.
Oprócz wielu rzeczy, które robię w SOE jest praca nad wyglądem świata. Praca ta zaczyna się od stworzenia tematu, jak coś będzie wyglądać i wdrożenie wszystkich elementów, które sprawiają że wszystko pasuje. Od budowania wielkiego miasta aż do urządzania pojedynczej sypialni. W tym celu korzystamy z naszego własnego edytora terenu. Możemy użyć tego narzędzia aby wybrać dowolny obiekt, który został wykonany przez artystów i umieścić go w świecie.
Jak mogliście obejrzeć w trakcie ostatniego odcinka Work in Progress, w ciągu ostatniego tygodnia pracuję pracuję nad strukturami średniej wielkości, które wypełniam rekwizytami. Kiedy struktury te dostajemy z działu grafików są one puste i używamy różnego rodzaju rekwizytów aby je wypełnić, tak aby sprawiały wrażenie prawdziwych zaludnionych kiedyś miejsc.
Poniżej opiszę Wam proces tworzenia stacji benzynowej oraz baru nad którymi obecnie pracuję.
Oto kilka przykładów tego jak wyglądają rzeczy w naszym edytorze zanim zostaną one przez nas zapełnione i umieszczone w świecie gry.
Teraz, kiedy mam miejsce do pracy mogę stworzyć wiele wersji jak te miejsca mogą wyglądać. Czasami lubię po prostu zostawiać je takimi jak są i rozmieścić wszędzie trochę zepsutych części sprawiając, że wyglądają one na opuszczone. Innym razem staram się nadać im bardziej realistyczny wygląd. jest to wolność jaka mam jako projektant poziomów – to tutaj trzeba być bardzo kreatywnym i jest to najlepsza część pracy. Cieszy mnie projektowanie na mikro poziomie i zapełnianie budynków rzeczami dokładnie tak samo jak praca na poziomie macro – umieszczanie budynków i infrastruktury w świecie.
Jak widac tutaj ta stacja ma zupełnie zniszczony i niechlujny wygląd, śmieci na ziemi, wszystkie okna są połamane i wszystko jest splądrowane. Dla graczy zwracających uwagę na szczegóły – te niebieskie obiekty to możliwe miejsca, które może wybrać serwer i pojawić się w nich może jakiś łup.
Ponieważ jesteśmy ciągle w fazie pre-alpha grafika gry ciągle się zmienia. Brązowa półka lub niebieska lodówka mogą się stać czarna półka lub czerwona lodówką. Również skala obiektów może się zmienić, a jako projektant poziomów współpracuję z grafikami i wyrażam opinię na temat wszystkich naszych rekwizytów: kolor, faktura, uszkodzenia, itd. Ale zanim mogę dać im swoja opinię muszę wpierw coś z nich stworzyć tak aby zobaczyć jak to wygląda. Od tego momentu możemy dokonywać pewnych korekt w wyglądzie rekwizytów. Kiedy gracze zalogują się do gry będziemy widzieć jeszcze więcej komentarzy i opinii – nie mogę się tego doczekać.
Oto gotowa wersja restauracji z pełna kuchnią, barem oraz miejscem do siedzenia. Widać jakby ktoś próbował użyć stołu aby się osłonić i mam nadzieję, że mu się udało. W przeciwnym razie być może gdzieś za rogiem czai sie zombie.
Mam nadzieję, że spojrzenie na to nad czym ostatnio pracowałem sprawiło Wam przyjemność. Pamiętajcie, że to są bazowe screenshoty z naszego edytora i wszystko wygląda o wiele lepiej kiedy wprowadzone zostaje do świata gry, a silnik gry może w pełni skutecznie wpłynąć na ostateczny efekt graficzny tych rzeczy.
Do następnego razu, Clegg.
hmmm, szczerze mówiąc myślałem, że ich mapa będzie mniej robiona osobiście i bardziej generowana. Troche martwi mnie, że mapa się nie rozrośnie jeśli każdy budynek będzie robiony osobno
W planetside 2 nie ma generatora więc tu raczej też nie będzie. Powiem szczerze nie znam chyba MMO z generatorem mapy.
Mam nadzieję że powiększą limity map, będziemy więcej osób mogli pomieścić 😛