Na serwer testowy trafiła pierwsza faza zmian dotycząca surowców w PlanetSide 2. Usunięto podział na surowce dla piechoty, lotnictwa i pojazdy naziemne, a w zamian wprowadzono Nanity.

Regeneracja surowców (nanitów) w zależności od bazy i jej poziomu mocy, nie zostanie wprowadzona w pierwszej fazie zmian w surowcach. Owszem w późniejszych fazach zapowiedziano wprowadzenie pewnych kompromisów polegających na szybkości wyczerpywania się mocy bazy w zależności od ilości przebywających tam graczy, ale na tą chwilę ilość zarabianych nanitów zależeć będzie tylko od Warpgate, a więc ilość ta będzie taka sama dla wszystkich graczy bez względu na wielkość posiadanego terytorium.

Podstawowa wartość zarabianych nanitów to 60 na minutę. Osoba posiadająca konto ALL Access będzie zarabiać ich odpowiednio więcej (po 6mc opłacania 90 nanintów na min). Maksymalna ilość nanitów to 900.

Wraz z wprowadzeniem nanintów, jako jedyny surowiec potrzebny do zakupu wszystkich pojazdów, zlikwidowany zostanie czas ograniczający zakup tychże pojazdów, który obecnie jest na serwerach Live. Oprócz tego gracze nie będą mogli posiadać więcej materiałów konsumpcyjnych niż wynika to z ich ekwipunku (skończy się kupowanie 40 granatów).

Poniżej ceny jakie obecnie są na serwerze testowym.

Pojazdy lądowe, w tym MAX:

  • Flash 120
  • Harasser 240
  • Sunderer 240
  • Lightning 420
  • MAX 420
  • MBT 540

Samoloty:

  • ESF 420
  • Liberator 540
  • Galaxy 540

Granaty:

  • EMP  30
  • Decoy  30
  • Błyskowy 30
  • Dymny  30
  • Leczący  30
  • Sticky  60
  • Frag  60
  • AV  60
  • Concussion  90
  • Odradzający 90

Materiały konsumpcyjne:

  • Restoration Kit 30
  • Medical Kit 60
  • C4 90
  • Miny przeciwpiechotne 90
  • Miny przeciwpancerne 90

Przypominam, iż wartości, które podałam są wartościami z serwera testowego i mogą jeszcze ulec zmianie zanim trafią na serwer Live.

P.S. Wszelkie zmiany dotyczące surowców, jak i cen poszczególnych rzeczy są zamieszczane przeze mnie na forum.

Poprzedni artykułFireFall i droga do premiery
Następny artykułJuż wiemy jak zostaną połączone serwery EU!
50 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
lazaaaa

2 miny ppanc na sunderera = to 3 minuty czekania ( pod warunkiem że nie zbieramy na kupno pojazdu ) wprowadzenie tego typu surowców spowoduje bardzo szybkie opuszczenie serwerów planetside 2 przez graczy. Zacznie się typowy Pay To Win.

Dlatego, że wszyscy zaczną rozważać zakup AA

Bocian

Przecież nic się nie zmienia, dalej jest 50% więcej za premkę.

Nukemski

Gra niestety cierpi na tak zwane niedojebanie. To wina ich głównego projektanta. On też cierpi na to samo. Wczoraj ps2 wyleciał z mojego dysku.

RachitynowyJoe

tych surowców jest tak malutko póki co, że teraz przesadzili. 540 na MBT? 420 na ESF? 90 granat odradzający?

Skończy się na tym, że bandoliera stanie się zbędnym luksusem(wywalić 3/4 mbt granatami by wskrzesić paru ludków? pff, aż tak mi nie zależy na tej placówce 😀 ) w moim przypadku(szkoda certów trochę). C4 i miny rzucone w losowe miejsca też się raczej nie zdarzą tak często 😀

Bardzo mocny update dla czołgów własnie i przynajmniej patrząc po cenniku kolejna era batllebusów 😀

VintageMann

Ceny samolotów mnie zachwycają!

RachitynowyJoe

tylko że teraz oznacza to 50% więcej amunicji. Człowiek bez premki rzuci 10 granatów gdy człowiek z premką 15. Gdyby sprzedawali ulepszony magazynek do broni który zawiera 50% więcej pocisków to byłby to pay2win? 😀

celtol

Psują psuje 🙁

celtol

Po za tym będzie masowe wyciąganie sprzętu z placówek

Rajen

Coraz gorzej dla mnie z tą grą, najpierw lock kontynentów (chyba tylko mnie się to nie spodobało) a teraz zdobywanie placówek, będzie jeszcze mniej opłacalne… PlanetFarm 2

Nukemski

Błędy, błędy i błędy. Projektowe i programowe.

BlackJDragon

a kiedy będzie samochodzik do wożenia surowców?

Nukemski

Jest tego bardzo dużo. Ale mi wystarczy jedna. Brak rozwiązania overpop’a, który uniemożliwia granie.

RachitynowyJoe

ale brak stackowania. Teraz tylko tego kogo stać może używać zużywajek. Przeliczają się one na konkretne resource. Wcześniej można było uciułąć więc różnica w resourcach była niewidoczna 😀

RachitynowyJoe

zobaczymy czy czekanie na „kolejne” fazy nie zabije tej gry. Czekanie na OMFG było dla playerbase bardzo bolesne :P. Wbrew pozorom różnice w surowcach za placówke dawały choć trochę motywacji(no tylko w głównych placówkach to fakt ale zawsze). Teraz czy się stoi czy się leży 60/min się należy(lub kup 50% więcej i nie martw się o nic 😀 )

Rajen

Jak to uniemożliwia? Zobacz ilu Vanuchów dobiło 100 BR i nie są do tyłu z K/D względem innych frakcji. Owszem nie wygrywa się często ale nie powiedziałbym aby overpop „uniemożliwiał” granie. Wielu po prostu traci czas na zergowanych placówkach na których nie da się nic już zrobić, lepiej się redeploy-nąć i pomóc tam, gdzie jest szansa na wygraną.

Rajen

No ale mnie już się nie podoba 😛

RachitynowyJoe

masz rację. Nie rzucam granata co minutę. Rzucam około 2 na minutę :D. W intensywnej bitwie, podczas wykurzania przeciwnika z pomieszczenia. Ostatnio podczas 6 minutowej bitwy o biolaba zzużyłem 20 granatów AV (Vanu lubią swoje maxy 😛 ) . dodatkowo jeszcze medkity.
Niestety ale Heavy jest bardzo wymagający.

Resourcy na pewno mocno zmienią rozgrywkę. Nawet będą ją dyktować.
Oddział z AA wyrzuci 50% więcej sprzętu i rzeczy niż oddział bez AA. To mi się nie podoba. 50% częściej maxy, 50% częściej granaty. Tego nie zauważysz gdy masz ich zapas ale bardzo łatwo zauważyć to gdy się zapas skończył. Miałem takie

Zresztą ja się dostosuje. Jak każdy. Rozgrywka się zmieni. Obawiam się, że zmieni się na coś co może mi się nie spodobać.

PLH

Czy będą dodawane nanity za walkę jak to jest z obecnymi surowcami? (chcę zwrócić uwagę, że jak mamy na placówce +2 do piechoty to co ileśtam ekspa wpada do naszej prywatnej puli 2 do piechoty).

bartosz277

odejdzie też część strategiczna, czyli napływ surowców dla danej frakcji po przez ilość posiadanego terytorium

RachitynowyJoe

nadal niestety liczy się surowce na minutę :/ Max może być dowolnie abstrakcjny, widzisz go moze raz czy dwa podczas całej gry 😀

RachitynowyJoe

a właśnie jak jest na PTSie z rzeczami współdzielonymi między klasami. Taki LA ma np 2 c4 ale już inżynier może mieć ich 4(albo 5 nie pamiętam). Jeśli będzie trzeba robić na inżynierze „zapasy” by działały na LA to jest to śmieszne trochę. Jeśli zapas z inżyniera będzie się kasować gdy zmienisz loadout to jeszcze śmieszniej. Dzisiaj wejdę i wyłapię te nieścisłości jeśli nikt inny tego nie zrobi 😛

Simion

Jojczycie tylko…
W sumie trochę certów wróci za przyspieszanie czasu wykupu na pojazdach. Skończy się oczekiwanie na kolejny pojazd jak ktoś podrzuci ci miny pod respa. A co do jednych surowców to i tak nie używam pojazdu naziemnego, powietrznego i wszelkiego rodzaju wyposażenia dla piechoty naraz. Szkoda tylko że nie będzie można zrobić zapasu granatów w razie większej bitwy :/ . Czasami schodzi mi 10 min, c4, granatów, itd w parę minut.

BlackJDragon

powinna być specjalna opcja dla NC jako złomiarzy przyczepki do flasha na surowce 😀

Nukemski

Nie wiem ilu Vanusów dobiło do 100 BR i nie bardzo mnie to obchodzi bo nijak to przekłada się na mój komfort gry. Dam przykład z wczoraj na Amerishu po alarmie na Esamirze. Odblokował się Amerish więc przeniosłem się. Populacja w normie wszyscy po równo. Z kolegą wzięliśmy sandkę i jazda na heyoka chemical. Pierwsze minuty spoko. 1-12 po obu stronach. Chwilkę później 12-24 dla nc a Vanu nadal 1-12. Takie warunki są jeszcze ok. Można sobie fajnie postrzelać i nałapać fragów. Wszystko ładnie, pięknie do momentu kiedy chciałem przejąć punkt i nie mogłem bo na chimney rock przejęto „A”. Redeploy wybieg z baraku i nagle szok! 7 ludzi do mnie celowało! Co się okazało, że na chimney rock jest populacja 1-12 dla Vanusów i 24-48 dla nc.? I to wszystko w ciągu max 10 minut.
Czy taki overpop umożliwia granie? Oczywiście, jeśli ktoś lubi siedzieć w baraku i strzelać zza osłony!
Zdarzały się sytuacje, że to ja byłem po drugiej stronie i wtedy strzelałem do baraków. Jaka to jest wielka przyjemność tak dowalić barakowi aż mu osłony opadną! Cieszyć się z tego, że cierpi i jest wkurzony. I jakie kd na baraku można zrobić!
Noo i wtedy to dobiję sobie do BR 100 🙂

QachodronTech

Stwierdzenie, że tylu Vanuchów dobiło 100BR jest bez sensu, chodzi o fakt overpop’u który odbiera przyjemność grania a dostarcza frustracji. Dochodzi często do sytuacji gdzie (a przeważnie tak jest) populacja ma tak dużą dysproporcję, że nie warto czasem wchodzić do gry i coś pograć.Brak wizji projektantów by zachęcić ludzi do grania i zniwelować tą przewagę frakcji by były mniej więcej równe, i można było by mieć bardziej zacięte, i przyjemne walki. Prosty przykład : zergi się spotykają i jest częściowo wyrównane ale jedna z frakcji posiada max swojej populacji w tym zergu a druga frakcja ma 1/3 swojej populacji w swoim zergu oczywiście…. i to jest właśnie żenujące i zniechęca granie.I dlatego wygrywa większość i głupota niż umiejętności i strategia – taktyka outfit’ów itd.

RachitynowyJoe

upgrade now! And resource boost as well!

lazaaaa

nawet gdyby to nadal mniej niż obecnie – teraz jest 2250 ( 3×750 ) a jeśli zrobić 900 to jest zdecydowanie za mało. teraz jest 750 ładuje sie co 5 minut ale … w zależności od zdobytych placówek surowce ładują sie szybciej bądź wolniej. średnio na mapce zdobywa sie 100 surowców co 5 minut ( każdego rodzaju ) co oznacza że po 20 minutach grania moge kupić sunderera, ESF i uzupełnić zapas granatów. po wprowadzeniu nanitów – Moge wybrać czy kupić sunderera albo esf albo uzupełnić granaty bo na wszystko nie starczy.

SH3NKT

Hurra, zwrócą nam łaskawie certy, które sami zarobiliśmy wcześniej, a relatywny czas wyciągania pojazdów się wydłuży (teraz przy maks timerze i surowcach mogę wyciągać esf’a 3 razy pod rząd co 5 min., 6 razy jeśli moja frakcja ma indar + surcowce, które dochodzą w międzyczasie. a potem mogę wziąć czołg czy pograć piechotą) . A jak już się najeździmy/nalatamy to możemy walić tylko z karabinku do czołgów, bo na c4 nas nie stać, a musimy odkładać surowce na pojazd. I powiedzcie ,że to nie jest po to ,żeby ktokolwiek zaczął wreszcie kupować boost’y na surowce… I ,że nie zepsuje zabawy z gry. Dodatkowym czynnikiem pogłębiającym moje zgorzknienie jest to ,że wydałem na moje ulubione pojazdy masę certów, żeby móc ich używać wymiennie ( czołg, jeśli latanie jest nie możliwe lub są cele typowe dla czołgów, sunderera do wsparcia frakcji itd.), teraz , jeśli uważam się za dedykowanego pilota i latać lubię najbardziej, to wszystkie inne pojazdy muszą iść w odstawkę, bo nie będę miał surowców. Świetnie, ta gra będzie miała świetlaną przyszłość.

TheKetjow12345

Jedyny plus to taki że dostanie się kilka certów z powrotem za timery, tylko szkoda że nie będzie można już kupować zużywajek na zapas :/

WolandPL

Że co? Nie można już kupować 40 granatów, med kitów, C4? To po jakiego ciula ich w ogóle używać, skoro skończą się zanim ktokolwiek coś rozpierdzieli? Jedyny plus jest taki, że dostaniemy certy za redukcję czasu oczekiwania…

Bocian

Pamiętaj o bonusach kontynentalnych.

PanMłody

musze policzyć ile mam z timera certów żeby nie stracić jak będą wprowadzać. Już mam 8k a w samych timerach bedzie z 5-6k jak nie więcej 😛

Rajen

„Planetside”

Nukemski

No to jak „Planetside” to trafił tam gdzie się należy. Kosz.

balrogos

Bezsensu chyba oczywiste jest ze wole wziasc prowlera niz 3 miny LOLOOLOLOLOLOLOLOLOLOLOLOLOLOLOLOLOLO FUCK LOGIC SOE YEAH!

Czekam az rakiety do wyrzutni rakiet beda kosztowac 90 NANITOW 🙂 jescze amunicja do Prowlera xD

balrogos

Ja mam bandoliere na maxa na LA rzucam granaty i ide po kolejne :<

AimbotPL1

Mi też się nie spodobało wprowadziło to overpop’a na większą skalę.

menaximus

A ja się cieszę! Bo i tak nie korzystam z czołgów i latajek za często. Część ludzikuf sobie pójdzie (?zażenowana?) (mam cichą nadzieję, że może się w końcu pop wyrówna), ale mniej graczy nie będzie, bo się serwery połączą.

No i jak nie będzie tego zergu pojazdów, to mi ci wszyscy pro piloci i kierowcy naskoczą.

A i fajnie, że certy za czas zwrócą, będzie tego trochę 🙂

Jedyne co może boleć, to ilość strzykawek w zapasie. Jak to Rachitynowy określił. Klasa Heavy jest wymagająca.