Zważywszy na to, że nawet główna impreza na SOE Live – Zombie Prom, związana była z nie umarlakami, z góry wiadomo było, że cała impreza kręcić się będzie wokół H1Z1.

Niestety, ale o ile fani innych tytułów SOE byli na tyle pomysłowi iż nie tylko nagrywali panele dotyczące tych gier, ale także je streamowali, o tyle fani H1Z1 nie popisali się w tym temacie. Developerzy nie ujawnili nic nowego i sensacyjnego w trakcie SOE Live, ale dzięki licznym wywiadom można dowiedzieć się nieco więcej na temat samej rozgrywki.

H1Z1 powstał tak naprawdę w trakcie badań i prac nad rozwojem silnika ForgeLight. Kiedy ekipa zdecydowała się na stworzenie gry survivalowej, podjęto decyzję o zupełnie otwartym modelu rozwoju: zamiast ukrywać grę przez wiele lat za zamkniętymi drzwiami, devsi postanowili zaangażować fanów tego gatunku w tworzenie gry od samego poczatku.

Zgodnie z wypowiedziami developerów, H1Z1 już teraz technicznie pozwala na duży napływ graczy, którzy z pewnością świetnie by się przy niej bawili. Jednakże zadaniem zespołu H1Z1 jest stworzenie gry, do której gracze wracają, a nie tylko sprawdzą raz i więcej się nie pojawią. SOE chciałoby osiągnąć pewien poziom jakości zanim umożliwia dostęp do gry osobom z zewnątrz.

Chociaż gra nie jest jeszcze gotowa do wczesnego dostępu, to i tak w trakcie SOE Live każdy mógł jej spróbować i przetestować swoje umiejętności.  Oglądając różnego rodzaju streamy osób uczęszczających SOE Live 2014 mogliśmy obserwować walki PvP, przeciwko zombie, wilkom, czy nawet niedźwiedziom, które są naprawdę niebezpiecznymi bestiami w tej grze. NPC w tej grze ograniczone zostały tylko do zombie i zwierząt, wszyscy inni ludzie których spotkamy an swojej drodze to gracze.

Nowością, która została zaprezentowana graczom w trakcie SOE live były zrzuty z powietrza. W skrócie chodzi o to, że samolot zrzuca z wysoka kontener, w którym można będzie znaleźć unikalne przedmioty. Jednakże gracze będą słyszeć i widzieć ten zrzut z daleka, co wpłynie na unikalne interakcje w grze: konflikt, czy może współpraca?

httpv://www.youtube.com/watch?v=aIYyCaLercI

Ja wiadomo w grze surivivalowej gracze nie tylko będą musieli zaspokajać swoje pragnienie, ale i głód, dlatego też w trakcie panelu technicznego zaprezentowano demo łowienia ryb za pomocą ręcznie zrobionej włóczni.

h1z1_ryba

Inne prezentowane systemy przez developerów to ciepło oraz temperatura. H1Z1 obsługuje mapowanie ciepła, które bardzo przyciąga zombie. Oznacza to, że nie tylko temperatura ciała będzie przyciągać zombie, ale również rozpalone ogniska, które będą doskonałym punktem nawigacyjnym dla zombie. System temperatury zmusi także graczy do wzięcia pogody pod uwagę – jeśli będzie robić się chłodniej, to będą musieli się oni ubrać, jeśli pada deszcz to trzeba będzie się schować i rozpalić ognisko aby wysuszyć ubranie.

Możliwość budowania pewnego rodzaju baz jest już dostępna w grze. Gracze będą mogli zdobyć swoją bazę na trzy sposoby: przejąć pusty budynek, zbudować lub przejąć strukturę należącą do kogoś innego. Na obecną chwilę nie ma możliwości zbudowania przez graczy dużych budynków, ale każde indywidualne mieszkanie w bloku może zostać zajęte przez graczy. Zgodnie z tym co mówili developerzy w trakcie SOE Live 2014 do gry wprowadzony został system zanikania (decay) – gracze mogą plądrować budynki i niszczyć znajdujące się tam rzeczy tylko do pewnego poziomu. Same budynki jednak nie mogą zostać całkowicie zniszczone.

W momencie uruchomienia wczesnego dostępu developerzy z pewnością usłyszą wiele opinii na temat swojej gry, z racji tego, że wiele rzeczy wymaga przetestowania. Gracze z pewnością będą mieli wiele do zrobienia w grze, ale muszą zrozumieć iż to na pewno nie będzie gotowy produkt. We wczesnym dostępie chodzi o to, aby zaangażować jak największą liczbę graczy w rozwój tej gry. Gracze, którzy zdecydują się uczestniczyć we wczesnym dostępie muszą przygotować się psychicznie nie tylko na wiele rzeczy, które nie będą działać, ale także na kasowanie wszystkich postaci.

Inne ciekawostki z Q&A panelu:

  • Zombie nigdy nie znikają, więc można przypuszczalnie zbudować pułapkę do której można zwabić zombie, po czym zwabiać tam innych graczy.
  • W momencie pojawienia się w świecie gracze nie zaczynają w jednym miejscu.
  • Mechanika gildii/ klanów będzie w grze, ale ma być bardzo prosta – podobna do tej co jest teraz w PlanetSide 2.
  • Planowanych jest wiele serwerów z różnymi zasadami: PvP, PvE, czy nawet brak zwierząt ale za to zwiększona liczba graczy.

Poprzedni artykułBAM, czyli Big Ass Monster w Tera
Następny artykułDuże zmiany w Landmark, czyli PvP zawita do gry
1 Komentarz
Inline Feedbacks
View all comments
SQ

Ciekawe tylko ile bedzię nam jeszcze dane na to czekac ;/