Tak jak to przewidywałam kilkanaście dni temu, H1Z1 opuścił dzisiaj wczesny dostęp na Steam i stał się pełnoprawnym tytułem. Wraz z premierą oficjalnie wystartował I sezon, wprowadzono mnóstwo zmian, dodano nagrody za wygranie meczy oraz uruchomiono nowy tryb: Auto Royale.

Od czasu premiery H1Z1 trzy lata temu we wczesnym dostępie, gra ta przeszła wiele zmian. Był to wyjątkowy projekt programistów w studio Daybreak Games (ówczesne Sony Online Entertainment), którym powierzono misję stworzenia czegoś nowego i zabawnego. Z biegiem czasu ich projekt stał się jednym z najlepiej sprzedających się tytułów na Steam.

Co zatem oznacza opuszczenie wczesnego dostępu? Zgodnie ze słowami twórców, podstawowa wersja gry znajduje się na etapie, z którego twórcy są bardzo zadowoleni: jest stabilna, walka jest dobra, a dzisiejsza aktualizacja zawiera końcowe elementy układanki.

Jednak wyjście z wczesnego dostępu nie oznacza, końca prac nad H1Z1. Zgodnie ze słowami producenta H1Z1, gra ta ma przed sobą świetlaną przyszłość, a studio DBG będzie stale ją ulepszać i dodawać nowe funkcje, tak aby ulepszyć rozgrywkę.

No więc co nowego pojawiło się w H1Z1?

Zacznijmy od nowego trybu: Auto Royale! Zgodnie ze słowami twórców, prace nad nim ciężko było ukryć przed graczami H1Z1 i tak naprawdę pierwsze wzmianki pojawiły się o nim dopiero wczoraj.

W Auto Royale, drużyna składająca się z czterech graczy zamykana jest w pojeździe, którego nie może opuścić i walczy o przetrwanie z 29 innymi drużynami. Podczas rozgrywki do dyspozycji graczy oddane zostały nowe elementy mające wprowadzić chaos: nowy pojazd ARV, lekki karabin maszynowy, miny lądowe, żrące gazy, skocznie, rampy, śliskie plamy oleju i wiele innych rzeczy.

Tryb ten jest już dostępny i możecie go osobiście wypróbować!

Oprócz nowego trybu, studio Daybreak Games ulepszyło podstawową wersję gry oraz dodało mnóstwo nowych funkcji takich jak nagrody za wygrane mecze, taktyczny start, ulepszona widoczność i wiele innych rzeczy.

Koniec Pre-Sezonów! Już dzisiaj startuje Sezon 1, a wraz z nim zupełnie nowy system punktacji, który nagradza konsekwencje i obejmuje możliwość spadku w rankingu. Tym spadkiem w rankingu nie ma co się jednak aż tak przejmować, bo nagrody zdobywać się będzie za najwyższe miejsce osiągnięte w danym sezonie, bez względu na to, czy zostało ono utrzymane.

Sezon 1 to także szansa na zdobycie kolejnych unikalnych nagród:

Kolejną funkcją, którą można było wypróbowywać przez ostatnie kilka tygodni na serwerze testowym był taktyczny Start, czyli możliwość wybrania sektora, nad którym pojawią się gracze w momencie rozpoczęcia meczu. Strefa ta może zostać wybrana podczas oczekiwania w Fort Destiny, a dołączona „mapa cieplna” wskaże które miejsca są najczęściej wybierane przez przeciwników. W przypadku gier zespołowych, o wyborze miejsca decyduje lider.

Oprócz tego ekipa H1Z1 ulepszyła interfejs użytkownika, tak aby dopasować go do nowego stylu gry, a do tego wprowadziła dodatek w postaci mini-mapy.

To nie koniec zmian, bo do gry zawitały nagrody za zwycięstwo w meczu w postaci Victory Crate, a także Czaszki za zajęcie miejsc od 2-go do 50-tego w przypadku meczy Solo, oraz 10-tego w przypadku Auto Royale.

Oczywiście wraz z premierą gry nie zakończa się prace nad jej rozwojem. Jeszcze w tym roku do gry zawita odświeżona mapa Z1 oraz ulepszenia związane z optymalizacją. Ekipa H1Z1 aktywnie zwalcza także oszustów, tak aby każdy gracz mógł cieszyć się uczciwą rozgrywką.

I co o tym myślicie? Cieszycie się w premiery H1Z1?

2 KOMENTARZE

  1. Skoro H1Z1 opuściło wczesny dostęp, to może teraz część zasobów Daybreak zostanie rozdysponowana pomiędzy inne produkcje (Niech żyje Planetside!).

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here