Nie ma co się oszukiwać – PlanetSide 2 ma dość duże problemy z wydajnością gry i serwerów, a aktualizacja z 2 października jeszcze bardziej to pogorszyła.

Zgodnie z tym co napisał Promp Critical, jeden z programistów SOE, największe problemy odnotowano na serwerach Europejskich…

Widzimy słabą wydajność wszystkich serwerów, która nastąpiła po aktualizacji 2 października, ale wygląda na to iz serwery Europejskie mają większe problemy niż reszta.

Byliśmy w końcu w stanie dokonać pewnych zmian na Miller i Cobalt w trakcie ostatniego weekendu. Przeglądając dane wygląda na to, że wydajność serwerów uległa poprawie, ale chcielibyśmy wiedzieć jakie są wasze odczucia:

  • Jak z rejestracją obrażeń?
  • Ile opóźnień (lag) widzicie podczas interakcji z NPC (terminale, pojazdy)?
  • Jak z interpolacją gracz/ pojazdy? Czy widzieliście mniej/więcej graczy/pojazdów których nie powinno być?

Oto wykres pokazujący wzrost wydajności po zmianach.

planetside2_20141103_performance_euZauważcie, że cykle serwera na sekundę przy 100% obecności graczy skoczyły z 15 na 30, a nachylenie linii niebieskiej zaczyna wyglądać nieco bardziej liniowo w przeciwieństwie do logarytmicznej linii czerwonej.

Widzimy mnóstwo postów z prośbą o wyjaśnienie, jak i dlaczego te problemy się pojawiają. Musicie zrozumieć iz prawie każda nowość (funkcjonalność) negatywnie wpływa na wydajność klienta i/ lub serwera. Więcej funkcji = więcej pakietów = więcej optymalizacji jest wymagane dla tych pakietów aby gra działała na tym samym poziomie.

Dziękujemy za to, że jesteście z nami.

Poprzedni artykułHigby Pls: kolejne zmiany i opóźnienia
Następny artykułStream z projektantem H1Z1 dla fanów z EU! (13.00 CET)
9 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Niech zmienią ten cholerny silnik bo to z nim są problemy

Patryk

Jak z rejestracją obrażeń?
Nigdy z tym nie miałem problemów, czasem zdarzy się hacker co nic nie dostaje ale to nie wina gry.
Ile opóźnień (lag) widzicie podczas interakcji z NPC (terminale, pojazdy)?
ZA DUŻO. Np. Sundek się rozstawia dopiero jak „B” naciśniesz 12345675432 razy. Ale tak samo miałem przed mergem.
Jak z interpolacją gracz/ pojazdy? Czy widzieliście mniej/więcej graczy/pojazdów których nie powinno być?
Nie wiem o co tu chodzi. Na Cobalcie jest za dużo Banshee, to na pewno.

Czort

więcej gówien w sklepie musi się pojawić to na pewno poprawi wydajność 😉

Simion

Ok, rozumiem bugi i opóźnienia serwera o kilka mili sekund. Ale jakim k… cudem pocisk lecący 10m od mojego moskita trafia mnie?! Albo obrywam z działa AA będąc osłonięty w całości pagórkiem. W innych grach potrafiłem dosłownie tańczyć z przeciwnikiem 4x3m, z wielkimi kłami i pazurami, który normalnie załatwiał mnie na hita. Przed połączeniem serwerów nie było jeszcze tak źle, teraz to jest tragedia.

Wczoraj rozważałem jeszcze zakup paczki na dwulecie gry. Dzisiaj zastanawiam się czy poświęcanie czasu w ogóle ma sens.

balrogos

Po pierwsze 2 pazia spadly FPSy co ma do tego serwer.

balrogos

Client side detection, to znaczy wrog trafil ciebie u siebie na PC a dopiero te dane ida do serwera i ty widzisz rakiete wybuchajaca 10m za toba i zadajaca obrazenia jakby bylo server side to najpierw on strzela i to server by pracowal i mysal nad tym czy cie trafil czy nie i dopiero dane by sie rozeszly, client side faworyzuje osoby z niskim pingiem wogole, a te co maja wyzszy maja gorzej.

balrogos

Testuje nowa funkcjonalnosc 😀

Simion

Tylko jak wolno leci zdalnie sterowana rakieta NC, na luzie ją omijam i po sekundzie wybucham, to naprawdę można się wkurzyć. Przecież to nie jest w miarę szybki pocisk z czołgu lub daltona (a te też powinno dać się wyminąć).
Poza tym FPS-y z założenia są grami zręcznościowymi, a nie losowymi. Puki co foch na PlanetSide 2. Pewnie mi przejdzie po tygodniu 😛 .

NogaSlonia

Ja mam bug taki że w modele przeciwników którzy strzelają mają taki dziwny efekt kierowani broni w lewo i w dół, tak że po 1 sek. koleś mierzy już w ziemie a dmg ciągle lecą. Rozprasza to w cholere.