Higby nie próżnuje. Oj nie. I aż strach się bać co jeszcze wymyśli…

Tymczasem na serwer testowy trafiły kolejne zmiany – tym razem głównie skoncentrowane wokół Sarona. I zmiany te nadal nie są zakończone, bowiem Higby planuje jeszcze je pozmieniać…

Zgodnie z tym co Higby zamieścił na Reddit, sposób w jaki działa mechanika przegrzewania daje mu kilka zmiennych dla ewentualnego wyczucia Sarona i w zależności od tego jak one są ustawione mogą dawać one różne rezultaty. Zmienne na których jest on obecnie skupiony to generowanie ciepła i jego wygasanie, brak obrażeń, CoF, prędkość, itd. Zasadniczo może on zmienić poniższe rzeczy oraz dodatkowo je zmodyfikować poprzez odpowiednie załączniki.

Główne zmiany:

  • całkowita pojemność cieplna, czyli łączna wielkość „magazynku” – domyślnie 1000, maksymalnie 1100;
  • ciepło na strzał – ciepło generowane przez strzał.

Modyfikowanie poprzez:

  • utrata ciepła (heat bleed off rate) – średnia prędkość z jaką broń odprowadza ciepło (obecnie zmodyfikowana przez załącznik „prędkość przeładowania”);
  • kara za przegrzanie (overheat penalty) – czas kiedy broń jest zablokowana zanim ciepło zacznie opadać (obecnie system wymaga aby całe zbudowane ciepło wygasło zanim broń może zostać ponownie użyta);
  • opóźnienie w odzyskiwaniu ciepła (heat recovery delay) – opóźnienie po strzale zanim broń zacznie generować ciepło (przegrzanie ignoruje obecnie to opóźnienie);

Dzięki tym kilku zmiennym można uzyskać wiele końcowych rezultatów.

Pierwotnym założeniem Higbiego było aby gracze mogli zmaksymalizować swój DPS poprzez unikanie przegrzania. Niestety opinie graczy na temat tej mechaniki nie były pochlebne, skupiając się głównie wokół tego, że mechanika ta zbyt mocno karze nowych graczy i wymaga zbyt wiele zarządzania.

Alternatywnym rozwiązaniem może być zminimalizowanie kary za przegrzanie i bardziej oprzeć się na opóźnieniu w odzyskiwaniu ciepła oraz utracie ciepła. Jedna  z opcji zakłada aby zwiększyć obie te statystyk. Dla przykładu jeśli opóźnienie wyniosłoby 1000ms, a utrata ciepła 500/s to powstałaby broń, która zużywa ciepło bardzo szybko, ale potrzebuje sporo czasu pomiędzy strzałami. Końcowym rezultatem byłaby broń, która jest zbliżona do standardowego przeładowania magazynku.

Innym rozwiązaniem mogłoby być zmniejszenie opóźnienia odzyskiwania ciepła (np. do 50ms) oraz zmniejszenie utraty ciepła do 200/s, dzięki czemu broń ta ciągle by traciła ciepło ale w wolniejszym tempie. Prawdopodobnie zachęciłoby to graczy do bardziej precyzyjnego strzelania na długie dystanse, do tego strzelanie salwami i odzyskiwanie ciepła pomiędzy nimi byłoby bardziej opłacalne.

W związku z tak poważnymi ewentualnymi zmianami w mechanice cieplnej Sarona, Higby chciałby się dowiedzieć czego konkretnie oczekują gracze. Musicie jednak pamiętać o tym, że ewentualne zmiany maja być skupione wokół głównych parametrów podanych przez Higbiego.

 

Poprzedni artykułDzienniki polowe: Zombie nie są takie straszne jak je twórcy opisują…
Następny artykułNiebezpieczne piwnice, czyli omijać komisariat policji
4 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
PLH

No dobrze, że Sarona poprawili, bo byłby kompletnie bezużyteczny w starciu z czymkolwiek powyżej Kobalta i G40.
Nie planują zmienić modelu Sarona? Jego wielkość jakoś mi nie pasuje do Magridera i tym bardziej Harassera.

menaximus

swoim rozmiarem wygląda jak główne działo, a jako model idealnie wpasowuje się do maga

co do mechaniki to uważam, że nie powinna zniechęcać graczy do walki na dłuższe dystanse

Patryk

Mi tam ten model się bardzo podoba, mogliby zmienić Supernovę PC, bo jest paskudna.

Skrux

powinni wprowadzić też przegrzewanie do „wiertarek” vel vulcan’ów TR i enforcer’ów NC