To już tydzień odkąd DayBreak Games uruchomił dwa serwery progresywne dla EverQuest 2 dostepna dla osób posiadających konto ALL Access: PvP Deathtoll oraz PvE Stromhlod.

W czasie trwających na początku lipca beta-testów tych serwerów, developerzy nie dali graczom pełnego dostępu do gry, zachowując największą niespodziankę na dzień premiery.

Do gry powróciła najstarsza zona startowa – Isle of Refuge, której to kod ponoć został zniszczony. Okazuje się, że jeden z developerów EQ2 – Carlos Mora, dał radę go przywrócić, przez co gracze mogą przeżyć po raz kolejny przygody na tej malutkiej wysepce.

 

To jednak nie koniec niespodzianek. Na serwerach tych uwieczniony został także główny projektant EverQuest 2 i jego słynna fryzura – Kyle „Kander” Valee.

eq2-kander2

Prawda, że widać duże podobieństwo? 🙂

 

A tak na poważnie, to czego mogą spodziewać się gracze, którzy zdecydują się na powrót do przeszłości na nowych serwerach EQ2.

Po pierwsze to dostępnych może kilkanaście instancji danej zony. W dniu premiery zanotowano na przykład 19 instancji dla Isle od Refuge!

Po drugie to w końcu widać graczy w miastach, a przede wszystkim w crafterniach, które świeciły pustkami od momentu wprowadzenia nieszczęsnych Guild Halli.

Gracze rozpoczynający przygodę na serwerach progresywnych muszą się także liczyć w wieloma ograniczeniami, jakie zostały wprowadzone dla tej wersji gry:

  • najszybszy mount zwiększa prędkość przemieszczania o 29%,
  • gracze nie mają dostępu do nagród weterana;
  • ograniczono ilość monet, które wypadają z mobów;
  • utrata XP jako kara za śmierć, ma tą wielkość co po premierze gry.

Dzięki ograniczeniu ilości pieniędzy wypadających po zabiciu przeciwników, ceny Krono na tych serwerach są naprawdę… szokujące. Całe 4 platyny! Pamiętam, że zdobycie pierwszej platyny zajęło mi naprawdę sporo czasu i potwornie się z tego cieszyłam.

eq2_krono-progress-server

Po upływie 30 dni gracze będą podejmować decyzję, czy chcą wprowadzenia na serwery kolejnego dodatku, którym będzie Desert of Flames. Aby tak się stało zagłosować na TAK musi ponad 2/3 graczy. Jeśli głosowanie nie przejdzie, zostanie ono powtórzone jeszcze dwukrotnie z 30-dniowaymi przerwami pomiędzy nimi. Po tym czasie głosowania odbywać się będą co 90 dni.

Jestem ciekawa, jak pójdzie głosowanie na odblokowaniem pierwszego dodatku oraz jak wysoka będzie populacja tych serwerów za 2-3 miesiące.

Poprzedni artykułPiątkowy wieczór streamowy Triona – ArcheAge
Następny artykułLipiec miesiącem naprawy błędów w H1Z1
1 Komentarz
Inline Feedbacks
View all comments
Wichura

Dodam też parę rzeczy:

– wyspa startowa jest przywrócona do wersji sprzed jej usunięcia, ale zdaje się z tego co pamiętam wcześniej wyspa byłą revampowana, więc nie jest to całkowicie oryginalna wyspa. Jednocześnie dodano wstęp z najstarszej wersji z płynięciem statkiem i atakiem drakoty na statek.
– co do speeda to mounty mają co prawda tylko 29%, ale na furii/kerra jestem w stanie tymczasowo wyciągać do 95% co jest oczywiście w pvp bardzo przydatne (wybór z focus + rasowy skill z boostem 50% + sprint + Spirit of the wolf). Dodam, że mounty są za SC, które są za śmieszną cenę dla osób, które mają ciągle zasoby SC z dawnych czasów farmienia kodów na SC, więc zbieranie na konia przez 3 miesiące to już nie te czasy. Co więcej mounty są największym elementem pay to win, ale nie ze względu na speed, a na to co dają pozostałe statystyki – np. jest mount co podbija wszystkie CA i spelle o 30 punktów (chociaż nie zawsze, aż o tyle, to jednak i tak sporo) i np. furia na pierwszych levelach ma doty o sile 2-5 dmg co trigger, ale z tym mountem ma już 22 dmg co trigger. Widzę zasadniczą przewagę z tym mountem nawet na 20 levelu. inny popularny mount daje 450 resistów na wszystkiego poza physical, co daje generalnie odporność na casterów do 30 levelu w PvP.
– ograniczenie kasy rzeczywiście jest mi po 20 godzinach gry udało się uzbierać 30 golda. Najtańsze Krono jakie widziałem na Deathtollu stało po 1p40g i było tego 4-5 sztuk.
– utraty xp po śmierci czy debetu nie zauważyłem w ogóle, może po 20 levelu będzie bardziej widoczne, ale może też dlatego, że dużo nie ginąłem.
– widzę dużą różnicę w grze pomiędzy klasami (zrobiłem alta dirge), co potwierdza tezę niektórych osób z forum oficjalnego, że bez AA niektóre klasy są zepsute. Przez to zjawisko 70% healerów to druidzi, 60% tanków to SK, dps magowy to właściwie tylko summonerzy, nie wdziałem chyba żadnego wizarda/warlocka.
– na razie w weekend w ciągu popołudnia populacja serwerów utrzymywała się na poziomie medium dla pvp i high dla pve serwera. Chociaż zdaje sobie sprawę, że peak wypada gdzieś na 23.00-3.00 naszego czasu i wtedy raczej już nie gram. Rano naszego czasu jest pustawo na serwerze PvP, czyli widać, że raczej głównie grają amerykanie, a większość Europejczyków jeśli już gra to na pve.
– spekuluję, że poza wyspą startową mogli coś jeszcze pogmerać w raidach, żeby nie było za łatwo. Balans itemów jest znacznie powyżej tego co było kiedyś i loot z raidów nie byłby żadnym upgradem, część osób też na to zwracała uwagę w feedbacku podczas bety, no ale to się jeszcze okaże co zrobili.