W czwartek ekipa DayBreak Games podała w końcu kilka szczegółów na temat nadchodzącego dodatku dla EverQuest 2, mimo iż takowego dodatku miało już nie być.

Ekipa EverQuest 2 postanowiła powrócić do klasycznego planu wydawania dodatków dla tej gry, który cieszył się sporym powodzeniem wśród graczy. To jednak wcale nie oznacza, że na wiosnę przyszłego roku gracze nie zostaną zaskoczeni po raz kolejny jakimś małym DLC.

Dlaczego DayBreak Games zdecydowało się na powrót do korzeni? No cóż wystarczy zerknąć na ceny za poszczególne wersje i już wiadomo, tym bardziej, że dodano oprócz wersji kolekcjonerskiej pojawiła się wersja Premium kosztująca jedyne 140$. Ciężko by było sprzedać DLC za 140$…

terrors-of-thalumbra-ceny

Strona na której można zamówić Terrors of Thalumbra jest już aktywna i, jak widać na załączonym obrazku, wersja podstawowa dodatku kosztuje 35$. Do wyboru graczy są dwie dodatkowe wersje: kolekcjonerska za 90$ oraz premium za 140$. Aby zachęcić graczy do zakupu tych droższych pakietów dodano do nich kilka interesujących nagród: na przykład latający mount dostępny od poziomu 35 (do tej pory trzeba było mieć poziom 80), mercenary, dom prestiż, torbę z goblinem na 88 slotów. Dodatkowo wersja za 140$ posiada przedmioty pozwalające na zmianę obrażeń broni oraz przyspieszenie lub zmniejszenie ich prędkości. Co ciekawe, mounta z wersji za 140$ będzie można dodatkowo ulepszyć korzystając z przedmiotów, które gracze znajdą w grze.

https://www.youtube.com/watch?v=jDqqZoDJH-U

Patrząc na ceny tych pakietów oraz ich zawartość, przypominam sobie czasy kiedy za sam pre-order dostawało się mnóstwo dodatkowych nagród… Zdaję sobie sprawę jednak, że pomimo tego, iż ceny za pakiety kolekcjonerskie są wysokie, to i tak mnóstwo osób je zakupi pakiety. Powszechnie wiadomo, że do tej pory ponad 60% graczy EverQuest 2 kupowało wersje kolekcjonerskie tej gry.

Co ciekawe, gracze z serwerów TLE także otrzymali możliwość zakupu specjalnego pakietu. Za jedyne 35$ mogą zakupić torbę z goblinem, która ma 88 miejsc i dostępna jest tylko na jedną postać na konto.

Daleka jestem od tego, aby mówić ludziom, ile warte są rzeczy wirtualne, ale jeśli o mnie chodzi, nie zakupiłabym żadnego z tych droższych pakietów. Ale to tylko ja, i mimo, że przez ostatnie 11 lat kupowałam wszystkie dodatki do EverQuest 2, to tym razem tak się nie stanie.

To co konkretnie zobaczą gracze EverQuest 2 w najnowszym dodatku?

Głęboko pod powierzchnią Norrath znajduje się sfera leżąca na krawędzi Wymiaru Underfoot, znana jako Thalumbra. Ta rozległa, podziemna kraina jest domem legendarnych ras i starożytnej grozy.

Kiedy ciemny załun nad ta krainą zostaje przebity przez wskrzeszona niedawno półboginię Zła – Lanys T’Vyl, oznacza to zagładę dla wszystkich mieszkańców. Ty jesteś bohaterem Norrath. Czy wypełnisz swoja rolę i ochronisz Norrath, przed tymi, którzy chcą ją zniszczyć? Jakie tajemnice odkryjesz pod powierzchnią? Czy dasz radę grozie zamieszkującej Thalumbrę?

Jeśli chodzi o samą zawartość, to gracze otrzymają:

  • 1 nowa podziemna kraina na poziom 100;
  • 13 instancji grupowych w tym 6 event (co oznacza, tak naprawdę 5-6 instancji plus ich wariacje);
  • 6 instancji advanced solo na poziom 100;
  • 1 contested dungeon;
  • 5 instancji z ToT dostępnych w systemie Level Agnostic (20-95);
  • 3 instancje rajdowe x4 z minimum 5 bossami w każdej
  • 1 instancja x2 z 9 bossami
  • 80 questów w tym questy signature, crafterskie, misje i inne
  • 50 kolekcji

Gracze nie zobaczą tym razem nowych klas, ras ani nie wzrośnie poziom postaci.

Oprócz tego do gry wprowadzone zostaną nowe systemy:

  • Tithe – nowy system wiary (deity) – można mieć do niego dostęp bez względu na to, gdzie się znajduje postać. Jest podobny do systemu AA. Daje rózne zdolności bazujące na bóstwach. Postacie dobre mają dostęp do zdolności z drzewka Good i Neutral, podczas gdy postacie złe z drzewek Evil i Neutral. Nie trzeba mieć zrobionych questów dla bóstw aby mieć dostęp do tego systemu.
    • Za każdy punkt XP otrzymuje się 1 punkt Tithe i właśnie te punkty wydaje się na zdolności, które mogą być użyte określoną ilośc razy, lub można też na stałe podnieść Potency, Crit Bonus i Stamina.

everquest2-exp12_deity

  • Infusion – ulepszanie statystyk przedmiotów. Gracze mają 25% szansę aby ulepszyć statystyki przedmiotu. Każda kolejna próba kosztuje coraz więcej platyn. Można użyć specjalne Infuzery aby zwiększyć tą szansę. Przedmioty te będzie dostawać się z misji, instancji grupowych, rajdowych i,to moje przypuszczenia, ten ze 100% penie będzie z MarketPlace. Uzycie tego przedmiotu niweluje także opłatę w platynach. (Zaprezentowane okno nie jest wersją końcową – jak widać, jest to przerobiona wersja okna Tithe)

everquest2-exp12_infuse

  • Relic – nowe rodzaje przedmiotów, które będą bardzo mocne i mające duży wpływ na umiejętności klasowe. Można mieć wyposażony tylko jeden Relic na postaci.
  • Przedmioty Prestige – na niektórych przedmiotach pojawi się tag „Prestige” – oznacza to, że aby je założyć trzeba będzie mieć konto ALL Access.

I co myślicie o Terrors of Thalumbra?

Jeśli nie mieliście okazji obejrzeć czwartkowego streamu, to poniżej go załączam.

https://www.youtube.com/watch?v=xPnfLQmC0eM

Poprzedni artykułProblem z bonusem z seta w ArcheAge?
Następny artykułAll hail the Heroes!
4 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Gusjon

Czy ktoś gra w to jeszcze?? – z chęcią bym powrócił do gry

Selsi

bez Kinyi jakos tam smutno jest

Wichura

Ja gram na TLE na Stormhold, chociaż mało, bo nie mam czasu.