Studio Battlestate Games, twórcy sieciowej strzelanki Escape from Tarkov, zamieścili informacje o tym, jak wyglądać będzie rozwój postaci w tej grze.
Okazuje się, że umiejętności postaci podzielone zostaną na pięć głównych kategorii: fizyczne (Ph), praktyczne (P), umysłowe (M), bojowe (C) oraz specjalne (S). Kategorie te widoczne są na ikonach umiejętności w postaci liter.
Rozwój umiejętności uzależniony będzie od wykonywania danych czynności, dzięki czemu stopniowo będą one stawać się coraz lepsze, szybsze i bardziej dokładne. W rezultacie, postać będzie ulepszała tylko te umiejętności, jakie używane są przez gracza w grze.
Co ciekawe, to w trakcie awansu na kolejny poziom, gracz będzie mógł wybrać i rozwijać jedną dodatkową, wybrana przez siebie umiejętność. Jeśli uda się zdobyć poziom mistrzowski w danej umiejętności to gracz otrzyma unikalne bonusy, które zdecydowanie będą ułatwiać rozgrywkę.
Jest jednak małe „ale”. Okazuje się, że zbyt rzadkie korzystanie z danych umiejętności spowoduje, że postać zacznie ją zapominać. Jednak nie panikujcie, bo zgodnie ze słowami twórców tej gry, poziom umiejętności spadnie tylko do określonego pułapu.
Twórcy gry podali trzy przykłady rozwijania umiejętności:
- Zdrowie – ta umiejętność wpływa na siłę, wytrzymałość i żywotność postaci. Bonusami dla tej umiejętności są: mniejsze ryzyko złamań, szybsza odzyskiwanie zdrowia pomiędzy walkami, zmniejszenie zużycia energii oraz poziomu odwodnienia. Na poziomie mistrzowskim gracze mogą otrzymać takie bonusy jak niewielka absorpcję obrażeń oraz odporność na trucizny.
- Uwaga – ta umiejętność jest rozwijana w czasie przeszukiwania kontenerów (no to tutaj osiągnę poziom mistrzowski!), zwłok i badanie elementów przy użyciu instrukcji obsługi. Bonusy z rozwijania tej umiejętności związane są z szybkością przeszukiwania pojemników i zwłok oraz zwiększoną szansą na znalezienie rzadkich łupów. Poziom mistrzowski daje szansę na błyskawiczne przeszukiwanie oraz więcej punktów XP za grabież.
- Walka wręcz, czy też broń biała – umiejętność ta rozwija się poprzez zadawanie obrażeń z wykorzystaniem tej broni. Bonusem z rozwijania tej umiejętności będą mocniejsze ciosy oraz krótsze odstępy pomiędzy kolejnymi zamachami. Na poziomie mistrzowskim gracze będą mieć szansę wywołania krwawienia lub nawet zabicie przeciwnika jednym ciosem.
Na ten moment ujawniono ponad 60 umiejętności, które związane są z poszczególnymi elementami rozgrywki w Escape from Tarkov. Umiejętności specjalne zarezerwowane zostały dla poszczególnych frakcji. Oto lista ujawnionych umiejętności, jednak nie jest ona kompletna i będzie jeszcze aktualizowana:
- Fizyczne (PH- physical)
- Endurance (wytrzymałość)
- Strenght (siła)
- Vitality (żywotność)
- Health (zdrowie)
- Stress resistance (odporność na stres)
- Metabolism (metabolizm)
- Immunity (odporność)
- Psychiczne (M- Mental)
- Perception (postrzeganie)
- Intellect (intelekt)
- Attention (uwaga)
- Charisma (charyzma)
- Memory (pamięć)
- Walka (C – Combat)
- Pistols (pistolety)
- Revolvers (rewolwery)
- SMG
- Assault rifle (karabiny szturmowe)
- Shotgun (strzelba)
- DMR
- Sniper rifle (karabiny snajperskie)
- LMG
- Heavy machineguns (ciężkie karabiny maszynowe)
- Under-barrel weapon systems
- Grenade launchers (granatniki)
- Throwable weapons (broń rzucana)
- Special Weapons (broń specjalna)
- Melee weapons (broń biała)
- Preparing for action (przygotowania)
- Recoil control (kontrola odrzutu)
- Weapon switching (zmiana broni)
- Troubleshooting (rozwiązywanie problemów?)
- Praktyczne (P – practical)
- Sniping (strzelanie z ukrycia)
- Covert movement (ciche poruszanie się)
- Prowling (grasowanie?)
- Basic medicla aid (podstawowa pomoc medyczna)
- Field medical aid (pomoc medyczna)
- Light armor (lekki pancerz)
- Heavy armor (ciężki pancerz)
- Gear distribution (sprzęt)
- Basic weapon modification (podstawowa modyfikacja broni)
- Advanced weapon modification (zaawansowana modyfikacja broni)
- Nighttime operations (operacje nocne)
- Silent opretaions (ciche operacje)
- Clean operations (operacje bez błędów)
- Barter (wymiana)
- Multi-level marketing (marketing)
- Free trading (bezpłatna wymiana handlowa)
- Task performance (wykonywanie zadań)
- Shadow connections (połączenia)
- Auctions (aukcje)
- Lockpicking (otwieranie zamków)
- Search (poszukiwanie)
- Electronic hacking (hackowanie elektroniki)
- Trap placement (rozmieszczanie pułapek)
- Mine planting (rozmieszczanie min)
- Explosive devices (urządzenia wybuchowe)
- Weapon treatment (naprawa broni)
- Specjalne (S-Special)
- Frakcja BEAR
- AK weapon systems (systemy broni AK)
- High caliber (duży kaliber)
- Assault operations (operacje szturmowe)
- Raw power (czysta moc)
- Authority (autorytet)
- Zeroing (zerowanie)
- Frakcja USEC
- AR weapon systems (system broni AR)
- Total weapon modifications (całkowita modyfikacja broni)
- Tactics (taktyka)
- Negotiations (negocjacje)
- Frakcja BEAR
No i co myślicie o tym systemie?