Najnowsza aktualizacja Glorii Victis w olbrzymim stopniu usprawnia system rzemiosł w tej grze oraz wprowadza zmiany w systemie reputacji graczy.
Zmiany w systemie rzemiosł zwiększają znaczenie graczy, którzy lubią ten rodzaj rozgrywki, a także wprowadzają nowe korzyści dla każdego gracza z danej nacji, gdy ta podbija nowe ziemie. Od teraz gracze muszą poszukiwać najlepszych składników i używać odpowiednich warsztatów rzemieślniczych, by wytwarzać wysokiej jakości uzbrojenie i pancerze, a także aby zmaksymalizować ilość wytwarzanych materiałów.
Innym sposobem na zwiększenie jakości produktów jest wspieranie własnej nacji podczas walk o miasta i zamki. Utrzymanie ich zwiększa bowiem wydajność rzemieślników, dzięki czemu mogą oni zaopatrywać sojuszników w niezbędne uzbrojenie. W najbliższej przyszłości system kontroli terytorium zostanie wzbogacony o możliwość budowy i rozwijania warsztatów rzemieślniczych – każda z lokacji umożliwi właścicielom maksymalnie ulepszyć określony rodzaj warsztatów. Już niebawem do gry trafi kolejne usprawnienie tego systemu, jak choćby możliwość wybrania rodzaju sortowania listy recept czy historię ostatnio otwieranych recept.
Ostatnia aktualizacja wprowadziła także kilka poprawek do systemu reputacji. Debuff “Poszukiwany” zastąpiono debuffem “Ostrzeżenie!”, który nakładany jest po zaatakowaniu sojusznika spoza drużyny. Dodatkowo wprowadzono przyznawanie negatywnych punktów reputacji oraz debuffa “Zdrajca” za grabienie sojuszników, z wyjątkiem grabienia graczy oznaczonych wcześniej jako zdrajcy.
W grze pojawiły się także jednoręczne włócznie. W połączeniu z niedawno przeprojektowanym systemem wykrywania trafień i zasięgami ataku różnych rodzajów broni, będą bardzo przydatne podczas walk grupowych w zwarciu, pozwalając graczom utrzymać przeciwników na dystans.
Poniżej najważniejsze zmiany, jakie wprowadzone zostały do gry, natomiast pełną listę znajdziecie na stronie głównej:
System Rzemiosł:
- Przeprojektowano wersje jakości ekwipunku – zamiast wersji od [-3] do [+3] występują obecnie wersje od podstawowej do [+6];
- W sklepie można zdobyć przedmioty w wersji podstawowej (bez numeracji);
- Podczas eksploracji świata (z przeciwników NPC, skrzynek itd.), można zdobyć maksymalnie wersję [+2], chociaż z bossów oraz trudno dostępnych skrzynek jest szansa na zdobycie przedmiotów wyższej jakości;
- W rzemiosłach bez użycia odpowiedniego warsztatu można stworzyć przedmiot o jakości do [+3];
- W rzemiosłach przy użyciu odpowiedniego warsztatu, zależnie od szansy, można stworzyć przedmiot o dowolnej jakości – nawet [+6]
- Statystyki przedmiotów są teraz ściśle zależne od jakości;
- Wprowadzono wyświetlanie w oknie rzemiosł szansy na wytworzenie każdej z możliwych wersji jakości przedmiotu;
System Reputacji:
- Debuff “Poszukiwany” zastąpiono debuffem “Ostrzeżenie!”, który nakładany jest po zaatakowaniu sojusznika spoza drużyny (czas trwania kumuluje się, po trzecim ostrzeżeniu nakładany jest 10-minutowy debuff “Zdrajca”);
- Imiona postaci z ostrzeżeniem wyświetlane są żółto i chociaż nie są one atakowane przez strażników NPC, atakowanie lub zabicie ich nie jest karane negatywną reputacją ani statusem zdrajcy;
- Wprowadzono przyznawanie negatywnych punktów reputacji oraz debuffa “Zdrajca” za grabienie sojuszników, z wyjątkiem grabienia graczy oznaczonych jako zdrajcy;
- Przywrócono dzienny limit 1000 punktów reputacji;
Inne:
- Wprowadzono włócznie jednoręczne, dostępne u kowali w miastach i zamkach;
- Zróżnicowano ceny sprzedaży przedmiotów handlarzom NPC w zależności od lokacji – handlarze w miastach startowych oferują gorsze ceny niż w miastach i zamkach do przejęcia;
- Usunięto metodę duplikowania przedmiotów za pomocą handlowania z innym graczem i handlarzem NPC jednocześnie;
- Wprowadzono dużą poprawkę do wydajności i stabilności serwerów, która usprawnia ruch sieciowy związany z surowcami, warsztatami rzemieślniczymi i wszelkimi pojemnikami.