Nie wiem czy wiecie, ale minął już miesiąc od premiery Gloria Victis na Steam i gra ta radzi sobie całkiem nieźle. Owszem – nadal jest to wersja Alpha, ale w porównaniu do tysiąca innych survivalowych oraz azjatyckich tytułów, ten zdecydowanie wyróżnia się na ich tle.
Devsi z Black Eye Games jednak nie próżnują i do gry trafiła została kolejna wielka aktualizacja, która wprowadziła wiele usprawnień w systemie walki, a także sporo zmian w pozostałych aspektach gry. A do tego, w Gloria Victis pojawiły się także nowe narzędzia mordu!
Co najważniejsze, usunięto znane źródła problemów ze znikającymi przedmiotami i błędami depozytu. Został również naprawiony błąd niepozwalający na wyprodukowanie przedmiotu, gdy poziom rzemieślnictwa postaci był bliski minimalnego poziomu potrzebnego do użycia schematu lub jeśli jakikolwiek materiał był wykorzystany w więcej niż jednym slocie danej recepty.
Zbalansowano także system walki, poprawiając zarządzanie wytrzymałością, zmieniając współczynniki penetracji i zadawanych obrażeń.
Do gry wprowadzono także nowe dwuręczne włócznie i gizarmy, których długi zasięg ataku pozwoli wojownikom dosięgnąć wrogów nawet z drugiego szeregu formacji. Gracze mogą nie tylko nabyć je u kupców, ale także zdobyć na nie recepty, pokonując przeciwników NPC, by móc wyprodukować broń najwyższej jakości.
Listę wszystkich zmian znajdziecie na stronie głównej gry, a poniżej wymieniam te najważniejsze:
- Dodano brakujące włócznie dwuręczne oraz ich recepty;
- Zbalansowano penetrację pancerza włóczni jedno- i dwuręcznych;
- Zbalansowano koszt ataku różnymi rodzajami broni;
- Zbalansowano bonus ze zwinności postaci do obrażeń zadawanych nożami, krótkimi włóczniami oraz łukami;
- Zwiększono obrażenia zadawane pchnięciem mieczem jednoręcznym;
- Dodano stragany oraz handlarzy NPC na rynku w Dunfen;
- Zmodyfikowano drop szkieletów;
- Usprawniono sposób wysyłania zaproszenia do handlu.
30k sprzedanych kopii pozwoli studiu rozwinąć skrzydła. Mam nadzieję że współpraca z zewnętrznym studiem poprawi znacząco animację i walkę. Trzymam kciuki i choć mi klimatem nie odpowiada mam nadzieję że zdobędą grono wiernych graczy. Więcej informacji w poście z reddit’a http://tnij.org/gvictis
Też trzymam za grę kciuki. Z faktu, że to polska produkcja jak i też odpowiada mi klimatem i stylem. Choć czeka ich jeszcze naprawdę dużo pracy