Dzisiaj nad ranem serwery H1Z1: Just Survive zostały wyłączone, zostaną zresetowane (wipe) i trafiła na nie kolejna aktualizacja. Zgodnie z zapowiedzią, serwery ponownie powinny zostać włączone o godzinie 10:00 rano i miejmy nadzieję, że tak się stanie.
Zanim napiszę jednak co wprowadzono do gry to zacznijmy od tego, co z opisanych przeze mnie jakiś czas temu nowości na serwerze testowym NIE trafiło do gry w dzisiejszej aktualizacji:
- Zasada rekurencji przy budowie baz (jeśli zbudujecie stos przedmiotów jeden na drugim i zniszczycie ten położony najniżej, to wszytko powyżej też zostanie zniszczone);
- Zombie atakujące bazy
- Dziwny zombie, który wyzwala w innych zombiakach to co najgorsze 🙂
No dobrze, to przyjrzyjmy się temu co dzisiaj trafiło do gry.
Nowości:
- Postać graczy którzy polegli w walce powróci jako zombie. Ten zombie będzie mieć na sobie ten sam sprzęt jaki miał gracz gdy umarł.
- Unikalne zombie pojawiły się w świecie, które kryją tajemnice umożliwiające stworzenie nowych mocarnych broni (filmik o nich znajdziecie na forum)
Zmiany poprawiające jakość gry:
- Wprowadzono czat tekstowy (enter)
- Delikatnie zmieniono zasady ograniczające budowanie:
- Bazy mogą być budowane wokół willi
- Ogniska i flary można postawić w każdym miejscu
- Dodano ograniczenia w budowaniu na serwerze Kraków
- Ulepszono odradzanie graczy
- Gracze nie będą mogli odrodzić się w pobliżu miejscu gdzie zginęli
- Ograniczenie ma średnicę 9 pól mapy wokół miejsca śmierci
- W obszarze tym nie można odrodzić się przez 5 minut
- Jeśli umrzecie w pobliżu siatki, w której nie możecie się odrodzić, to nowa siatka przejmie ten sam czas co przy poprzedniej śmierci.
Optymalizacja:
- Zwiększona wydajność serwera, aby zmniejszyć lagi na serwerach o wysokiej populacji i z dużą ilością zombie
- Ulepszenie podziału systemu gry i grafiki w celu zwiększenia wydajności wielordzeniowych procesorów.
Walka
- Broń rzucana wyświetla teraz znacznik widoczny tylko dla osoby, która je rzuca, co czyni trasę lotu bardziej widoczną;
- Siatka wskazuje teraz kiedy nie ma możliwości strzelania i postać przyjmuje pozę pasywną.
Pojazdy
- Poprawiono prowadzenie pojazdów
- Pojazdy są mniej podatne na wywrócenie
- Pojazdy zostały zmodyfikowane, aby mieć różne właściwości:
- Samochód policyjny jest najszybszy
- Terenowy ma najlepszą przyczepność
- Pół-ciężarówka jest najmocniejsza
- Pasażerowie na tyle półciężarówki mogą teraz stać i strzelać w przód oraz kucać i strzelać w tył
- Przewrócone pojazdy mają bardziej realistyczne tarcie i nie będzie można ich prowadzić używając turbo;
- Ulepszono dźwięki pojazdów:
- silnik i turbo;
- pisk opon podczas skręcania;
- hamowanie.
- Pojazdy maja teraz klaksony [J] (zaraz się okaże, że różne dźwięki klaksonów będzie można zakupić tak jak ma to miejsce w PlanetSide 2 – Kinya)
- Poprawiono fizykę, która powinna sprawić, że pojazdy powinny znacznie rzadziej niespodziewanie wybuchać oraz zadawać prawidłową ilośc obrażeń, kiedy wybuchną.
Poprawiono błędy:
- Naprawiono problem uniemożliwiający zombie zadawanie obrażeń pojazdom;
- Naprawiono problem z „tamperami”
- Naprawiono problem związany z nie traceniem wytrzymałości na niektórych przedmiotach;
- Gracze rozpoczynają przygodę z podstawowym kompasem.
No i jak Wam się podobają te zmiany i nowości?
P.S. Zapraszam także do polubienia strony BabaGra.pl na FB. Im więcej komentarzy zostawiacie tutaj na stronie, tym większa szansa na rozdawnictwa na blogu.
Survival i mocarne bronie?
Hahaha xD…