Portal Superdata opublikował raport dotyczący rynku gier MMO na 2016 rok, który może Was zaskoczyć. Nie tylko wielkością przewidywanych przychodów, ale także i tym, jakie gry wliczane są do kategorii MMO.

Wiedzieliście, że rywalizacja w grach zmniejsza się wraz z wiekiem?

No to zacznijmy od określenia samej kategorii, chociaż jestem przekonana iż zauważyliście, że od kilku lat istnieje tendencja aby większość wieloosobowych gier online wrzucać do worka z MMO. Ba, nawet zdarzyło się komuś mnie poprawić gdy ja to zrobiłam, no bo przecież nie wszystkie gry wieloosobowe są grami MMO. Jeśli o mnie chodzi, to zaczynam sie już gubić w tym co jest, a co nie jest grą MMO. Dlatego też, przeczytajcie jakie gry Superdata wrzuca do tej kategorii:

MMO (Massive Multiplayer Online) obejmuje wiele gatunków gier, w tym RPG, strzelanki, a od niedawna także MOBA, do których zaliczają się takie popularne tytuły jak League of Legends, czy Dota 2. To właśnie szczególnie te gry Free-to-Play dominują dzisiejszy rynek gier online, a to dzięki temu że przyciągają graczy z rynków wschodzących, takich jak Chiny. Najbardziej kasowymi MMO opartymi na subskrypcji są tytuły starsze, takie jak World of Warcraft, które potrafią utrzymać graczy przez wiele lat.

Czas zerknąć na dane ujawnione w najwnowszym raporcie.

Jeśli myślicie, że wydawcy gier Free-to-Play są w złej kondycji finansowej, a to dlatego że wiele z nowo powstających gier zapowiadane są jako Buy-to-Play, to się mylicie. Zgodnie z danymi podanymi przez Superdata gry online są olbrzymim rynkiem i tylko w tym roku zarobią prawie 20 miliardów $, z czego 60% tych przychodów pochodzić będzie z gier na PC. Zważywszy na to, że większość tychże przychodów pochodzi także z gier Free-to-Play, to jeśli studia narzekają na malejące przychody, to można domyślać się iż może to być po części ich wina: zbyt mały marketing i nie wystarczająca jakość gry są chyba największymi błędami.

O tym jak Babcia Gra i pokonuje stereotypy

Owszem, najwięcej pieniędzy gry Free-to-Play zarabiają w Azji, ale Europa i Północna Ameryka też nie są małym rynkiem. Wydawcy gier MMO nadal mają szanse przyciągnąć spora ilość graczy, gdyż zgodnie z raportem: „gracze dzisiaj maja odmienne oczekiwania wobec gier MMO i kładą większy nacisk na treści generowane przez użytkowników”.

Z innych ciekawostek podanych w raporcie to ta, że 43% graczy jest w wieku pomiędzy 25 a 34 lat i gramy co najmniej pięć razy na tydzień po dwie godziny.

Prawda to? Czy może gracie więcej niż średnio 10 godzin na tydzień?

superdata-mmo-moba-report-2016-2

superdata-mmo-moba-report-2016-1

superdata-mmo-moba-report-2016-3