Wiecie, że PlanetSide 2 ma już cztery lata?? Aż cztery lata! Jak ten czas szybko minął, prawda?
Uczcijmy to w odpowiedni sposób…
No dobrze, to jak już przypomnieliście sobie stare dobre czasy, to czas aby podsumować piątkowy stream rocznicowy, na którym to omówiono kilka zmian mogących Was zainteresować.
Zacznijmy od problemów z serwerami. Niestety gracze doświadczają w ostatnim czasie lagi lub też lekkich zawieszeń związanych z wprowadzonymi w ostatnim czasie do gry nowościami, takimi jak chociażby elementy konstrukcyjne. Piątkowy hotfix powinien nieco to poprawić. Zgodnie ze słowami dyrektora technicznego, problemy te leżą głównie po stronie silnika gry i miejmy nadzieję, że niedługo zostaną naprawione. Jakby nie patrzeć, ekipa PlanetSide 2 monitoruje sytuację.
Nie wiem czy wiecie, ale ekipa PlanetSide 2 ponownie się rozrasta. W czasie streamu przedstawiono graczom nowego producenta gry – Nicka „ps_nicto” Sillva, który dołączył do ekipy miesiąc temu. Fanów Vanu z pewnością ucieszy informacja, że jest on fanem spandexu 😀
Wersja PlanetSide 2 na PS4 doczekała się w końcu aktualizacji. Do niedawna była to jednak aktualizacja na dwa miesiące, ale w ostatnim miesiącu do gry trafiły już dwie, a trzecia czeka na zatwierdzenie przez Sony. Niedługo powinny rozpocząć się beta testy systemu konstrukcji na tej platformie.
Wróćmy jednak do wersji na PC i do nowości nad jakimi pracuje ekipa PlanetSide 2.
Na serwerze testowym można już wypróbować osłony, które będą stawiane przez inżyniera. Osłonę tą będzie można postawić co 20 sekund i inżynier będzie dostawać za nią punkty XP. Dodatkowo, jeśli osoba, która zadaje obrażenie osłonie zginie, to część tego XP trafi do inżyniera. Osłony te maja kilka błędów na serwerze testowym, które oczywiście zostaną naprawione, jak na przykład możliwość postawienia osłony w oknie.
Och te Implanty. Sposób w jaki one funkcjonują nie cieszy one powodzeniem wśród graczy PlanetSide 2 i dlatego też będzie on zmieniony. Po raz kolejny. Oto czego możecie się spodziewać:
- energia zostanie usunięta
- bezpośredni system levelowania implantów – owszem nadal będzie niewielka losowość, ale niewielka i pozwalająca na zdobycie wymarzonej wersji;
- dwa sloty na implanty;
- system ten ma stać się częścią gry, a nie czymś pobocznym;
- osoby, które mają zebrane sporo energii oraz implantów otrzymają rekompensatę, ale na tan moment nie wiadomo jeszcze jaką;
- na serwer testowy nowy system trafi jeszcze w grudniu!
Jeśli testy wypadną pomyślnie, to nowy system implantów trafi na serwery Live na początku przyszłego roku.
Mniej więcej w tym samym czasie na serwery Live trafia w końcu uderzenia orbitalne oraz pancerze zaprojektowane przez Doku – niestety tylko dla TR. Dobra wiadomość jest tak, że już niedługo ekipa PlanetSide 2 zacznie akceptować pancerze tworzone przez graczy, więc zobaczymy więcej tego rodzaju prac.
No i czas na Lattice 2.0.
Nie – niestety Lattice nie zniknie.
Nowa wersja Lattice, czy też ulepszenie tego systemu nazywać się będzie Dynamic Region System. Chodzi tutaj głównie o to, że przy małej populacji lub też zaraz po odblokowaniu kontynentu, część pobocznych baz zostanie zablokowana, przez co znacznie zmniejszy się ilość baz w których toczyć się będą walki. Utworzone zostaną nowe połączenia, które prowadzić będą do środka mapy.
Ten nowy przepływ walk zostanie dopiero stworzony przez developerów z podziałem na ilość graczy znajdujących się na mapie. W przypadku Hossin i niskiej ilości graczy może to wyglądać następująco (czerwone linie):
Powyższe linie zostały narysowane przeze mnie na podstawie tego, co mówił Wrel. Wersja ostateczna może wyglądać inaczej.
W momencie gdy populacja graczy na danym kontynencie wzrośnie, włączy się obecnie znany nam przepływ walk.
Wprowadzenie systemu DRS przewidziano na przyszły rok.
No i co myślicie o pomyśle na ulepszenie systemu Implantów oraz Przepływu Walk?
USUNĄĆ LATTICE!!!
Ktoś ci konto shakował? 😛
A tak bardziej poważnie „osoby, które mają zebrane sporo energii oraz implantów otrzymają rekompensatę, ale na tan moment nie wiadomo jeszcze jaką”
No cóż…, czekam cierpliwie.
Stanął mi na widok tych facetów w samych majteczkach ~ Polegej
Kiedy człowiek myśli o lattice 2.0 to nie myśli o bardziej restrykcyjnym systemie jakoś 😀
Mam tyle zachomikowanej energii, że głowa mała. Nigdy jej bym nie spożytkował już
TR LA wygląda jak Moskit po cięciach budżetowych 😛
Miałam nadzieję, że więcej osób przyłączy się do pikiety anty-lattice 😛
Nie mnie się wypowiadać czy to dobry pomysł bo zacząłem grać już po wprowadzeniu tego systemu. Jednakże na forach widziałem sporo ludzi którzy narzekali na to iż stary system premiował atakujących gdyż druga strona nie miała pojęcia gdzie nastąpi atak. Ponadto ghostcap’owanie było jeszcze większym utrapieniem niż teraz. Z drugiej strony obecne linie przepływu walk to nic innego jak „zerg lines”, tak źle i tak niedobrze 😛 Uważam jednak że ich pomysł z ograniczeniem połączeń przy małej populacji ma sens gdyż zazwyczaj mało zaludnione kontynenty są po prostu niegrywalne o ile w przeciwnej frakcji nie znajdzie się zorganizowana grupa graczy która będzie się przemieszczać po mapie i odpierać ataki.
Poczekaj na Barlogosa
A ja tam lubiłem stary system i to że znajdowali się tacy którzy próbowali ghoustcapem przejąc jak najwięcej placówek. Zbierałem wtedy ludzi i robiliśmy im wjazd – często taka walka przeradzała się w walkę 12-24 i niektóre nawet do dziś pamiętam. Dużo emocji i intensywnej walki. Tamten system „przylegających hex’ów” nie tyle premiował atakujących co ludzi myślących i potrafiących względem mapy ustalać kolejne kierunki ataku/obrony. Wolę powrotu do poprzedniego systemu choć wiem że obecnie jest to niemożliwe, a jeśli nawet to przy obecnym stanie zergowania VS na Millerze nie wiem czy nie byłoby nawet gorzej niż jest obenie :((
Tak trochę „Unrealowo” wyglądają te pancerze.
Obecny stan zergowania VS na Millerze jest zdecydowanie lepszy niż dawny KotV na Woodmanie. Nigdy więcej. Po połączeniu serwerów to DIGi przynajmniej dawały się łatwo zabijać (wjechanie lightningiem z ap w sam środek zergu na Hossinie – przez conajmniej 7 min nikt mnie nie zauważył jak jechalem sobie wśród nich po kolei strzelając im w tyłki, nawet ci za mną) a KotVy to ChickenCurry z jego minionami (chyba rekordem było ok 3000 aktywnych graczy w outficie), ZOE i miesiące zepsutej zabawy oraz przegranych alertów.
No ale właśnie o to mi chodziło by Balrogos nie czuł się samotny i nikt nie załapał. Ech… 🙁
Tych? Ale to jest przecież strój dla Infiltratora 😀
Z KOTV owszem był problem, ale jak słusznie zauważyłeś dysbalans ZOE i zniesienie jedynej wady broni VS sprawiał że było tak mocno odczuwalne. Sytuacja z Lightningiem którą przedstawiłeś odnosi się do „farmienia” zergu (który nieraz jest ślepy na pojedyncze jednostki). Sytuacja wygląda inaczej jeśli ktoś gra głównie piechotą i myśli o obronie punktu i utrzymaniu placówki. KOTV potrafiło się jeszcze porozdzielać na osobne hex’y i dało się ich nieraz ogarnąć. To do prezentują DIG’i to zerg i znaczny overpop na każdym połączeniu przez co walka na ich froncie nieraz staje się bezsensowna (przynajmniej dla mniejszych i średnich outfitów). Obecnie DIG ma prawie 8 tysięcy członków, czyli zrobili nieco porządków bo ostatnio ta liczba zbliżała się już do 9 tysięcy. Powiedzmy że ponad połowa, a nawet połowa jest aktywna co daje nam większe zergi i overpop’owanie placówek. To i ostatnie problemy z freez’ami/złym performance’m sprawiły że nie pojawiam się w Planetside, bo poprostu gra nie sprawia mi radochy. :((
Jak dla mnie powinni zrobić reset Outfitów – usunąć wszystkie, ograniczyć ilość do 500 członków i niech tworzą się nowe społeczności. Myślę, że to rozwiąże problem.
to by nie pomogło raczej 😀 Wszyscy by wrócili do swoich outfitów poprostu
Oczywiście ale tylko 500 osób. Owszem, można potworzyć KOTV, KOTV2, KOTV3, etc. Ale już to samo w sobie utrudnia zarządzanie ludźmi no i skutecznie zniechęca…
Nie gram bo Lattice. Proste.
CHOLERA 😀 dopiero teraz zauwazylem tego newsa 😀 podpisuje sie rencyma i nogyma i rogyma :), usunąć lattice i przywrocic stary system surowcow ground infantry aircraft wraz z cooldownami 🙂
Albo ograniczyć liczbę członków w outwicie do 50 Max, strasznie ciężko jest zwerbować kogokolwiek jak większy outfit podkrada ci członków, szczególnie jak nie można w nim grać jeżeli jedna osoba podburzyła co niektórych przeciwko tobie.