W pierwotnych założeniach H1Z1 miało być wypasioną grą survivalową, która miała przyciągnąć tysiące graczy. Obietnice były wielkie: pogoda wpływająca na otoczenie, pory roku, czy nawet łowienie ryb. Wyszło, jak wyszło…
Rok po premierze H1Z1 na Steam Early Access, Daybreak Games zadecydował o podziale H1Z1 na dwa tytuły: survivalowy Just Survive, oraz strzelankę King of the Kill. Podział ten nie pomógł jednak trybowi survivalowemu – skupienie prac głównie na King of the Kill, olbrzymia ilość nie spełnionych obietnic, bardzo mało aktualizacji oraz coraz więcej wprowadzanych do gry błędów, sprawiło iż produkcję tą opuściła spora ilość graczy.
Ale nie martwcie się – H1Z1: Just Survive ma bowiem zupełnie nową ekipę, z której zdecydowana część osób zatrudniona została w ciągu ostatnich kilku miesięcy i pochwalić się może doświadczeniem w tworzeniu wielu gier, wliczając te zaliczane do kategorii AAA.
Pod koniec września do ekipy dołączył Landon Montgomery, współzałożyciel studia GearBox Software, który to został producentem tej gry. Okazuje się, że mniej więcej w tym samym czasie ekipa H1Z1 powiększyła się o jeszcze jednego znamienitego członka, który zajął stanowisko Lead Designer – Ben Jones. Okazuje się, że Ben może pochwalić się pracą nad takimi grami jak MAG (pierwsze MMOFPS na konsole), Medal of Honor: Warfighter oraz Battlefield 4.
Po dwóch miesiącach pracy i zapoznaniu się z grą, a także po ułożeniu planów dotyczących przyszłości H1Z1: Just Survive, Ben postanowił w końcu przedstawić się społeczności tej gry.
Nazywam się Ben Jones i przez ostatnie dwa miesiące jestem nowym głównym projektantem H1Z1: Just Survive. Z racji tego, że na serwery tej gry trafiła kilka dni temu solidna aktualizacja, która naprawiła wiele problemów, doszedłem do wniosku, że czas się porządnie przedstawić. Podczas gdy większość zespołu Just Survive skupione jest na naprawieniu gry, kilku z nas zajęło się oceną oraz planowaniem przyszłego kierunku rozwoju.
Celem naszego zespołu jest dostarczenie Wam odpowiednich wrażeń związanych z przetrwaniem, które to związane są dwoma ulubionymi przez Was elementami: budowaniem baz i niebezpiecznymi przeciwnikami. Chcemy stworzyć świat, który wyróżnia się od King of the Kill i daje graczowi wiele możliwości zapoznania się z naszymi Czterema Fantazjami o Graczach: Łowca Zombie, Łowca Ludzi, Budowniczy i Najeźdźca. Aby jednak prawidłowo to wprowadzić, musimy wpierw rozwiązać wiele problemów dręczących grę i społeczność.
Wiem o burzliwej przeszłości tej gry, ale jesteśmy zdeterminowani aby odwrócić ten los. Zebraliśmy wspaniałą grupę ludzi, w tym weteranów gier AAA, która nie tylko rozpoznaje potrzebę ulepszenia gry, ale wie także jak to zrobić. Znacie już Landona i Justina („Mourde” Dazet – starszy projektant), a inni będą stopniowo pojawiali się na Reddit i innych mediach społecznościowych, wliczając w to nowego dyrektora artystycznego – Jeal Choi.
[…] Osobiście uważam, że Just Survive jest nieoszlifowanym diamentem, czekającym na wypolerowanie i oprawę na jaką zasługuje. Obiecuję Wam, że zrobimy co tylko możemy aby rozwiązać problemy, ulepszyć i dopracować rozgrywkę rozgrywkę oraz wprowadzić nowe atrakcyjne funkcje.
Ostatnie kilka miesięcy spędziłem na zapoznawaniu się z grą i społecznością, planując ekscytującą przyszłość i nie mogę się doczekać aby się z Wami podzielić tym, co zaplanowaliśmy na 2017 rok. Mam nadzieję, że w miarę publikowania kolejnych aktualizacji na serwery Live, będziecie dzielić się z nami Waszymi opiniami, frustracjami i tym co chcecie zobaczyć, co pomoże nam uczynić H1Z1: Just Survive niezapomnianym przeżyciem.
No więc cóż takiego planuje wprowadzić ekipa H1Z1: Just Survive do gry w nadchodzącym roku? Oto jeden z przykładów – modularne budowanie baz!
Zgodnie ze słowami Bena, ekipa H1z1: Just Survive mocno pracuje nad wprowadzeniem widocznej progresji w budowie baz. Już za jakiś czas gracze będą mogli tworzyć bazy drewniane, metalowe oraz z betonu, co z pewnością zmieni wygląd tego świata. Do gry dodanych zostanie nie tylko mnóstwo nowych przepisów, ale także i nowe surowce oraz sposoby ich zbierania – no bo przecież beton z drewna, nie byłby do końca logicznym wyjściem.
W plikach gry znaleziono zresztą już jakiś czas temu kilka elementów opisanych jako moduły: ściany, dachy, rampy.
Na tą chwilę w planach jest aby nowe bazy można było budować maksymalnie na wysokość II-III piętra, ale oczywiście może to ulec zmianie.
Kolejnym ważnym aspektem, który musi zostać naprawiony w grze jest AI przeciwników. Mają stać się oni zdecydowanie groźniejsi i mniej przewidywalni. Niedźwiedź ma być prawdziwym wyzwaniem, a wilki będą polować watahami. Koniec z zabijaniem pojedynczych wilków gołą pięścią.
To nie koniec planów, bo prócz wyżej wymienionych ekipa H1Z1: Just Survive ma w planach także ulepszyć walkę wręcz oraz naprawić warunki atmosferyczne. Co ciekawe to system pogodowy jest obecny w grze, ale został wyłączony ze względu na olbrzymie problemy z wydajnością – i właśnie ten wpływ na wydajność serwerów ma zostać naprawiony.
Zapowiada się ciekawie – prawda? I wydaje mi się, że w końcu obietnice te zostaną spełnione, bo przecież DayBreak Games Studio nie zatrudniał by tyle nowych osób, aby po prostu ładnie wyglądali i nic nie robili 🙂
Ach i zanim zapytacie sie o mape Z2 i kiedy ona trafi do H1Z1: Just Survive, to „nie w najbliższym czasie„. Coś mi się wydaje, że plany uległy zmianie, ale na ten moment devsi nie mogą o tym rozmawiać.
No dobrze, ale to są plany na 2017 rok i dobrze wiemy, że nie zostaną one zrealizowane wraz z jego rozpoczęciem. A co jeśli chodzi o najbliższe kilka tygodniu?
Współzałożyciel Gearbox na ratunek H1Z1: Just Survive
Z czwartku na piątek na serwer testowy H1Z1: Just Survive trafiła kolejna aktualizacja oraz zmiany – i jeśli dobrze pójdzie, czyli nie będzie zbyt wielu błędów, to powinna ona jeszcze w tym tygodniu (najprawdopodobniej we wtorek) trafić na serwery Live.
Oto co zostało zmienione:
- Crash
- Prawdopodobne naprawienie błędu, który powodował wyłączanie się klienta gry (CTD).
- Prawdopodobne naprawienie błędu „strzała + baza” (crash gry).
- Baza
- Wyrzucanie z bazy jest natychmiastowe.
- Szczelina między metalową bramą a otaczającymi ja przedmiotami została zamknięta, więc jeśli napadacie na bazę, to nie możecie umieścić przedmiotów w szczelinie.
- Ekwipunek i przedmioty
- Granaty można wyposażyć do slota drugiej broni (pod 3).
- Skórki nie będą automatycznie nakładane na wszystkie przedmioty (broń, ciuchy, itd) – trzeba będzie robić to ręcznie.
- Naprawiono błąd, gdzie podniesiecie części stosu niszczył cały stos przedmiotów – np. podniesienie 20 drewna ze 100 niszczył pozostałe 80.
- Gracze odradzają się z improwizowanym kompasem – gorszą wersja niż jest do znalezienie w grze.
- Naprawiono problem z pewnymi rzuconymi na ziemię przedmiotami, które nie znikały.
- Balans przedmiotów w świecie
- Usunięto taktyczną latarkę, więc nie upuście swojej.
- Zmniejszono ilość kompasów.
- Zmniejszono ilość wielu elementów nie związanych z walką.
- Plecaki i plecaki wojskowe są rzadsze.
- Subtelna zmiana w ilości amunicji – więcej dobrej, mniej R380 i 9mm.
- Pojemność serwerów
- Dodano „Full” do opisu. Serwery maja teraz następujący opis populacji: „Low”, „Medium”, „High” lub „Full”.
- Naprawiono kolejkowanie.
Powiedzcie mi proszę co sądzicie o planach, a także o zmianach jakie trafiły na serwer testowy.
Jak widzicie mnóstwo informacji dotyczących H1Z1: Just Survive i mam nadzieje, że docenicie moją pracę i zostawicie poniżej komentarz 🙂
P.S. Zapraszam także do polubienia strony BabaGra.pl na FB. Na stronie znajdziecie także opis innych gier z trybem Battle Royale, jak i wielu gier z gatunku survivali. Może coś Was zainteresuje ?
Wszystko ladnie pieknie ale czekac kolejny rok aby zobaczyc betoniarke 😀 nie odpale tej gry do czasu az nie wprowadza tego wszystkiego zwiazanego z budowaniem baz bo przy tym jest najwiekszy fun w tej grze 😉
Mam podobnie co Brylant. Nie odpalę dopóki nie wprowadzą jakichś innowacji.
Kupiłem tą grę ze względu na survival. Nawet nie zwracałem uwagi na BR. Po kilku tygodniach coś pykło, survival odszedł, odpaliłem BR, jednak w dalszym ciągu liczyłem na jakąkolwiek zmianę na survivalu (więcej zombie, większe wyzwanie), czekałem aż zrobią z tej gry prawdziwy survival. Pojawił się Nomad – hype na ten serwer sprawił, że w dniu premiery nie mogłem wytrzymać w pracy, tak bardzo chciałem zacząć od nowa, chwilę po odpaleniu gry zapał zmalał, godzinę później wyłączyłem grę, wróciłem na KOTK.
Czy coś się zmieni na survivalu? Mam nadzieję, że tak, liczę na to, chętnie wrócę na survival, ale taki…konkretny, na survival, gdzie za każdym rogiem będzie się czaił wróg, gdzie współpraca ludzi będzie priorytetem.
Oj coś takiego to mnie sie marzy, bo jak na razie to gdy się loguję, to świat świeci pustkami – nawet zombiaków brak 🙁
i właśnie o to chodzi, więcej zombie, więcej rozrywki, nie tylko lootowanie pustych miasteczek 😉