Otwarty świat Dark and Light będzie miejsce, gdzie gracze na swej drodze napotkają ponad 40 różnych stworzeń, a wiele z nich posiadać będzie magiczną energię związaną z żywiołami.
Stworzenia te będzie można oswoić i użyć jako wierzchowców, które mogą być wykorzystywane w walce lub też służyć do zwiedzania świata. Ale to nie wszystko, bo okazuje się, że będą one także doskonałym źródłem magii związanej z żywiołami, którą wykorzystywać się będzie w innych celach.
Oswojenie napotkanego stworzenia wymagać będzie umiejętności, odpowiednich zasobów oraz sporo czasu. Gracze będą potrzebować harpunów i dobrego cela aby złapać upatrzone przez nich stworzenie, które z pewnością będzie zażarcie walczyć by się oswobodzić. W momencie gdy stworzenie zmęczy się walką, gracze będą musieli zacząć je karmić ich ulubionym pożywienie, co je uspokoi i, wraz z upływem czasu, oswoi. W oswojeniu niektórych większych stworzeń, takie jak smoki czy wywerny, z pewnością potrzebna będzie pomóc innych graczy.
Jednak nie wszystkie stworzenia będzie można oswoić w ten sposób – część z nich wymagać będzie innego podejścia.
Nie wszystkie stworzenia będzie warto oswajać, na część z nich z pewnością gracze będą polować, a to ze względu na cząstki magii, jakie będzie można z nich zdobyć. Magia żywiołów będzie niezbędnym elementem przetrwania w Dark and Light.
O systemie pogodowym w Dark and Light
Stworzenia, które będzie można spotkać na ośnieżonych obszarach, posiadać będą w sobie cząstki magii lodu, która ma wiele zastosowań, wliczając w to możliwość zachowania świeżości pożywienia. Magia z istot związanych z ogniem służyć może do produkcji zaawansowanej broni oraz zabezpieczy przed zimnem.
Gracze, którzy polować będą na magiczne stworzenia, zyskają wiedzę o magicznych umiejętnościach, które z pewnością pomogą im w ich podróży. Jakby nie patrzeć, to Dark and Light jest survivalem w klimacie fantasy, w którym gracze będą musieli walczyć o przetrwanie i rozwijać swoja postać używając do tego rzemiosła oraz potężnej magii.
Zapowiada się nieźle – prawda?
O to to, na to akurat czekam 😀
Uwaga – Wczesny dostęp ;P
Szczerze to zaczyna bardziej mnie przekonywać niż Canon(xD) … btw. a to też tego stylu ze nie będzie to w pełni MMO ?
Mhmmm..może zajrzę..dla smoków!
Tak, silnik Unreal, a on ma do siebie to ze o ile grafika wygląda ładnie, to na wielkie MMORPG z 1000 osób na jednym serwerze, sie nie nadaje 🙁
Tylko czemu oni cały czas kręcą jakiego typu będzie to gra…teraz okazuje się ze znów to jest fantasy sandbox MMORPG a na dodatek będzie możliwość gry SOLO i dołączania do innych serwerów…
O nie!
Może mimo wszystko spróbuję, ale odnaleźć się na takim serwerze, zapychającym się po kilku miesiącach (tygodniach, dniach?) wszelkiego rodzaju budowlami ograniczy się do niszczenia czyjegoś mienia i tworzenia własnego na jego miejsce. Po kilku tygodniach dni wstajesz o trzeciej w nocy sprawdzić czy nie straciłeś wszystkiego :/D
To fakt, że informacje się zmieniają, ale oni dopero tworza ta gre, wiec moze sami nie wiedzą jeszcze jak będzie 🙂
tzn. Gruszeczka a wiesz ze do tego ze „z 1000 osób na jednym serwerze, sie nie nadaje” silnik nie ma nic wspólnego ?
w Unreal robi się klienta gry – a klient gry nie ma nic z tym wspólnego, zależy jak jest napisany serwer i na czym… fakt może być problem mega z optymalizacją jak w jednym miejscu pojawi się te 1000 osób 😀
Nie zgadzam się od 2012 bodajże Salem ma 1 mape i naprawde ogromną i naprawde ogrom ziemi nei jest przywłaszczonych 😀 to kwestia jak wielki świat jest 😛
albo przerosła ich ambicja 😀
Ostatnio czytalam, ze Unreal nie jest przystosowany do gier na wielką skalę – zreszta pokaz mi jakąs na tym silniku, gdzie jest wiecej jak 100 graczy na serwer
Kinya, chciałem być serio nie uprzejmy i obraźliwy ale jak to mówi się „gówna nie tyka się, bo gorzej śmierdzi”
Ponieważ te zdanie „Ostatnio czytalam, ze Unreal nie jest przystosowany do gier na wielką skalę”
nie ma się nic do „zreszta pokaz mi jakąs na tym silniku, gdzie jest wiecej jak 100 graczy na serwer”
A teraz do rzeczy, spróbuję łapotologicznie wytłumaczyć co mam na myśli.
Unreal nie jest serwerem, a silnikiem graficznym!
Serwer utrzymuje połączenia oraz całą mechanikę gry….
To co mówisz to znaczy tylko i wyłącznie ze silnik gry będzie wysypywać się przy ~100 graczach, czyt. nie serwer – serwer to utrzyma, ale komputery gracza tego nie utrzymają najwyraźniej – i też bym dyskutował…
Albion Online jest robiony na Unity … też można przypisać do tego „ze Unity3D nie jest przystosowany do gier na wielką skalę” ale przykładowo czy Albion Online to 100 graczy ? NIE! to pełnoprawne MMO z pewnymi kruczkami 🙂
Oczywiście z Albion Online i 100 ponad graczy na jednej mapie walczących … można dyskutować , bo wtedy właśnie Unity3D czyt. klient gry nie wyrabia się i są spadki FPSów, ale kiedy odzjedziesz wszystko jest OK
Znaczenie ze serwer nie wyrobi się z 100 graczami oznacza ze serwer zamuli lub wykrzaczy się – a tak nie jest, serwer sobie da radę, zależnie jak został napisany i zoptymalizowany.
Serwer to nie grafika, to konsola z czarnym tekstem… (przeważnie) bo przeważnie robione na systemach linuxowych 😛
btw. Nie zaprzeczam ze może być limit do 100 graczy z powodu pewnego mankamentu technicznego związanego z Unreal… ale jeśli ktoś dobrze napisze serwer gry to silnik graficzny nic do tego nie ma ilu będzie graczy 😛
Sorka za słowa ale nienawidzę takiej prowokacji „zreszta pokaz mi jakąs na tym silniku, gdzie jest wiecej jak 100 graczy na serwer” jest to strasznie bez szczelne próbowania się przemądrzałnia – zwłaszcza ze ktoś wypowiada się z doświadczenia a nie „gdzieś ostatnio czytałam” to co dla jednym oznacza „nie moźliwe” to nie znaczy ze dla innych tak samo jest…
w Ultima Online skrypterzy mówili ze z którymi gadałem ze napisanie oskryptowania do dwóreczności tzn. ze noszenie dwóch osobnych sztyletów jest nie możliwe a ja napisałem.. kwestia wyobraźni i zaparcia, oraz szczyptę wiedzy 😛
Nsuidara, dzięki za Twój bardzo miły wywód.
I dla Twojej informacji znam różnicę między silnikiem graficznym, a serwerem.
Jeszcze raz przepraszam za najechanie na Ciebie ale mam słabość do prowokacji tzn „zreszta pokaz mi jakąs na tym silniku, gdzie jest wiecej jak 100 graczy na serwer” nie lubię takiego zachowania po prostu – bo ja to odbieram coś w stylu, został poruszony temat, ktoś powiedział z doświadczenia i wieloletniego poznawania szczegółów ze tak nie jest, a tutaj TO NIEPRAWDA… ahh nie ważne..
przepraszam za mocne najechanie na Twoją osobę… trochę nie było fer z mojej strony ;3
no ale co do powyższego komentarza ^^ no raczej nie, jak wypowiadasz się w sposób taki: „Ostatnio czytalam, ze Unreal nie jest przystosowany do gier na wielką skalę – zreszta pokaz mi jakąs na tym silniku, gdzie jest wiecej jak 100 graczy na serwer” takie zdania 🙂 to nie znasz różnić albo miałaś coś innego na myśli, ale dla Twojej wiadomości pogrzebałem w internecie i znalazłem MMORPG Hero Online, Jinyong Online, Fox Online i kilka innych azjatyckich choć ja ich nie znam według wikipedi
choć znam Lineage II a też w 2002 było jeszcze w Unreal Engine 2 użyte, nie wiem jak teraz 🙂 bo producenci potrafią niekiedy zmieniać silniki 🙂
ofc. o ile https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Unreal_Engine_games nie jest jakiś przekrętem to jest trochę MMO 😛
no ale na pl. https://pl.wikipedia.org/wiki/Lineage_II
„Główny grafik gry, Raoul Kim powiedział, iż powodem, dla którego Lineage II będzie wykorzystywać grafikę 3D, jest popularność gier stworzonych w ten sposób oraz możliwości, jakie daje technika trójwymiarowa. Twórcy postanowili wykorzystać silnik Unreal Engine 2, z powodu możliwości jakie on oferuje (renderowanie krajobrazu oraz wszechstronna edycja)[7].”
a jak dobrze pamiętam w Lineage II były Siege Wary walki o zamki i to masowe…