Jeszcze przed świątecznym weekendem ekipa Star Citizen opublikowała szczegółowy harmonogram prac dla wersji 3.0, która to udostępniona ma zostać graczom pod koniec czerwca.

Zgodnie ze słowami zespołu, zaprezentowany harmonogram prac związanych z wersją 3.0 jest tak naprawdę planem rozwojowym gry na 2017 rok. Studio podkreśla, że jakość jest najwyższym priorytetem, że podane daty są jedynie szacunkowe i mogą ulec zmianie, oraz że harmonogram nie obejmuje wszystkich rzeczy. Wygląda jednak na to, że wyrażenia „3.0”, „trwały wszechświat” i „technologia planetarna”, ponownie rozbudziły ekscytację fanów tej gry.

Oto niektóre z najważniejszych funkcji, jaki dodane zostaną do wersji alpha Star Citizena jeszcze w tym roku:

  • Technologia Planetarna – eksploracja planet i księżyców
  • Nowa planeta – Delamar
  • Nowe księżyce – Yela, Cellin i Daymar
  • Wieżyczki obsługiwane przez graczy
  • Ręczne ładowanie i rozładowywanie ładunku
  • Przedmioty 2.0 – wszystkie istniejące statki i przedmioty zostaną przeniesione do nowego systemu
  • Ubezpieczenie – ubezpieczenie statku, które zwraca koszt zakupu statku, jeśli nie da się go naprawić
  • Stamina – system wytrzymałości postaci, gdzie pewne akcje takie jak chociażby sprint, powodują utratę oddechu i problem z celowaniem
  • RenderTarget – system pozwalający oszczędzić 50% zużycia pamięci wideo
  • Area Lights – prawidłowe cienie
  • Mega Map dla trwałego wszechświata
  • Nowe funkcje dla Star Marine – atak pięścią lub nożem, ogłuszanie przeciwnika, nowe rodzaje amunicji
  • Wiele innych rzeczy, takich jak poprawki do naprawy, ekwipunku, optymalizacja, itd.

Oprócz tego Cloud Imperium Games po raz kolejny umożliwiło osobom zainteresowanym wypróbowanie za darmo tej gry. Jeśli zainteresował Was ten kosmiczny symulator, to wersję próbną (32 GB) pobrać możecie do wtorku, 28 kwietnia – wystarczy, że zarejestrujecie się na oficjalnej stronie gry.

Star Citizen jest kosmicznym symulatorem, którego premiera pierwotnie zapowiedziana została na koniec 2014 roku. Do tej pory twórcom udało się zebrać przeszło 146 milionów dolarów i nadal nie podano daty premiery pełnej wersji gry.