Po kilku tygodniach przerwy, Chris Wynn, dyrektor H1Z1: King of the Kill, opublikował kolejny list producenta, w którym zdradził jakich zmian oraz poprawek spodziewać się mogą gracze w kolejnej, dużej aktualizacji.

Z racji tego, że wiele nowości pokazanych zostało także na wczorajszym streamie, dlatego też poniżej znajdziecie podsumowanie informacji z obu tych źródeł.

Na serwer testowy H1Z1: King of the Kill trafiła kolejna olbrzymia aktualizacja, która obejmuje ulepszenie w rejestracji obrażeń, nowe lokacje i zmiany na mapie, ulepszony interfejs oraz strzelbę, a także wyczekiwane od dawna Skirmishe, czyli weekendowe potyczki. Przygotujcie się na pobranie prawie 7GB danych – rozmiar ten związany jest z licznymi zmianami mapy. Niestety, na tą chwilę serwer testowy nie jest dostępny dla graczy i z pewnością Was poinformuję, kiedy w końcu zostanie włączony.

Robimy olbrzymie wysiłki w kierunku osiągnięcia celu, którym jest zapewnienie Wam spójnej, konkurencyjnej, uczciwej i zabawnej gry.

Oto co nowego trafi do gry w kolejnej aktualizacji, która to zaplanowana została na połowę maja:

Poprawa rejestracji obrażeń

Ta aktualizacja obejmie wprowadzenie ulepszonego i zoptymalizowanego kodu rejestrującego obrażenia. Był to skomplikowany proces, który rozpoczął się od ulepszenia funkcjonowania serwerów, aby poprawić ich wydajność. Następnie wprowadzono podział na regiony, aby uzyskać spójne doświadczenie, co pozwoliło twórcom gry na konkretnych poprawkach. Ostatnim krokiem było poprawienie kodu rejestracji obrażeń.

Wprowadzenie tych zmian spowoduje na przykład, że postrzelenie kierowcy pojazdu z fotela pasażera będzie mniej prawdopodobne.

Strzelba

Wprowadzono wiele poprawek w funkcjonowaniu tej broni, wliczając w to przeprogramowanie jej wzoru strzału. Obecnie dużym problemem jest, że strzelba wystrzeliwuje osiem granulek śrutu w losowym wzorze. Czasami cały śrut trafiał w cel, a czasami w tych samych warunkach, tylko trzy. Ta niespójność była powodem dużej róznicy w walce na bliskim zasięgu.

Nowa, ulepszona strzelba wystrzeliwuje teraz wzór złożony z 17 granulek śrutu. Liczbę granulek zwiększono w celu zwiększenie prawdopodobieństwa trafienia w cel i wybrano zdefiniowany wzorzec strzału aby były one bardziej spójne. Usunięto także skalowanie obrażeń na dystansie, wybierając zamiast tego poleganie na rozpryski strzelby, który zmniejszy liczbę granulek śrutu, która faktycznie trafią w cel. Więcej granulek oznacza też, że każda z nich zadawać będzie mniejsze obrażenia.

Oto jak wygląda rozrzut śrutu z ulepszonej strzelby:

Potyczki (Skirmish)

Potyczki już niedługo powrócą do gry. Dla osób, które są nowe – są to mecze weekendowe z alternatywnymi zestawami reguł, które maja zapewnić róznorodność. Zmiany w regułach obejmują najczęściej typy broni, jakie mogą być używane oraz zmieniają działanie bezpiecznych stref.

Pierwszy Skirmish jaki zostanie udostępniony graczom to… Snajperki i Strzelby.

Oczywiście potyczki powrócą dopiero po tym, gdy opisywana przez mnie aktualizacja trafi w końcu na serwery Live.

Arena (mapa)

Projektanci H1Z1: King of the Kill udoskonalają wygląd świata. Od strony wizualnej nieznacznie rozjaśniono wnętrza i ciemniejsze obszary oraz zmniejszono ilość mgły. Ulepszono niektóre tekstury, a w szczególności kolor trawy zmieniono na ciemniejszy.

Po stronie rozgrywki dodano trzy nowe, olbrzymie lokacje wokół Pleasant Valley: market z parkingiem i stacją benzynową (C7), magazyny z kontenerami (E3) oraz nowe osiedle domów położone na wzgórzu (G6).

Poniżej jeszcze rzut oka na osiedle, które umiejscowione zostało na zboczu wzgórza (G6):

To nie koniec zmian, bo zgodnie z tym co powiedziała ekipa H1Z1: King of the Kill podczas streamu, w wielu miejscach dodano małe obozowiska, a na obszarach dotychczas płaskich i otwartych pojawiły się pagórki.

Dodatkowo, aby przyspieszyć poruszanie się i dostrzeganie łupów, projektanci dodali mały obrys wokół przedmiotów, które można podnieść. Ta zmiana sprawi, że podczas poruszania się postaci, będzie o wiele łatwiej dostrzec przedmioty, które można podnieść.

Interfejs

Wprowadzone zostały zmiana w interfejsie użytkownika:

  • wykrzyknik podpowiada, że w ekwipunku znajdują się nowe rzeczy;
  • okna skrzynek zamkniętych, jak i otwartych, zostały połączone w jedno;
  • połączono inventory postaci z oknem craftu;
  • zielone oznaczenie przy wytwarzanym przedmiocie informuje o dostępności wszystkich składników;
  • lewy przycisk myszki wytwarza jeden przedmiot, prawy przycisk – ich maksymalną możliwą ilość.

Skórki na pojazdy

W grze pojawią się nowe domyślne skórki na pojazdy: ATV, terenówkę i półciężarówkę. Domyślne skórki można wybrać w menu wyglądu (Appearance). Nowe kolory pojazdów pojawią się także i w świecie.

Inne

  • Przy użyciu klasycznych znaczników trafień, pogrubiona czcionka oznacza trafienie w głowę;
  • Spadochrony już się nie kręcą w kółko na starcie meczu;
  • Kamizelki będą widoczne na parkach
  • Dźwięki otrzymanych obrażeń będą słyszalne
  • Optymalizacja
  • Mniej przypadków desynchronizacji
  • Przy śmierci widoczna jest ranga postaci, która nas zabiła

Jestem przekonana, że wiele osób z niecierpliwością wyczekuje meczy rankingowych dla drużyn. Dobra wiadomość jest taka, że funkcja ta jest priorytetem dla twórców tej gry i powinna zostać dodana w kolejnej dużej aktualizacji (koniec czerwca?). Oprócz tego spodziewać się można dalszego balansu rozgrywki i broni.

No i co o tym myślicie fani H1Z1: King of the Kill?

Wszystko co musicie wiedzieć o Pre-Sezonie IV w H1Z1: King of the Kill

P.S. Zapraszam także do polubienia strony BabaGra.pl na FB.  Na stronie znajdziecie także opis innych gier z trybem Battle Royale, jak i wielu gier z gatunku survivali. Może coś Was zainteresuje ?