Jednym z głównych elementów, jaki napotkamy w tworzonym przez studio Snail Games sandboxie Dark and Light, będzie – wspominana już przeze mnie wcześniej, magia.

Nie ulega wątpliwości, że właśnie wszechobecna magia w tej grze, zastanawia wielu graczy. Tym bardziej, że pierwotnie tytuł ten zapowiadany był jako połączenie survivalu i sandboxa, a do tej pory magia nie kojarzy się zbyt mocno z tymi gatunkami gier. I właśnie dlatego, w najnowszym dzienniku developerskim, który to zapisany został w formie wywiadu, twórcy Dark and Light wyjaśniają sposób w jaki gracze będą używać umiejętności magicznych oraz to jaki będą one mieć wpływ na innych graczy.

Okazuje się, że tworząc Dark and Light, projektanci studia Snail Games doszli do wniosku, że patrząc osobno na gatunki survivali oraz gier RPG, to pomysły na nie chyba zostały już wyczerpane. I właśnie dlatego firma ta postanowiła wymieszać oba gatunki, wykorzystując to co jest w nich najlepsze.

Jedną z podstawowych różnic w stosunku do innych gier RPG, jest poczucie iż gracz może stworzyć i rozwinąć postać w taki sposób w jaki chce. System magii opierać się więc nie będzie na umiejętnościach, ale na przedmiotach wymaganych do rzucenia zaklęć, a co za tym idzie, na wiedzy potrzebnej do ich stworzenia. To podejście pozwoli użytkownikom specjalizować się już na wczesnym etapie gry, a do tego umożliwi podzielenie się magicznymi umiejętnościami z grupą, co da wszystkim graczom szybszy dostęp do szerszej gamy wysokopoziomowych umiejętności, broni oraz pancerzy.

Przydatne zwierzątka i wierzchowce w Dark and Light

Oczywiście prócz przedmiotów magicznych, w grze istnieć będą także i bronie do walki wręcz, które nie tylko będą zadawać obrażenia, ale i osłabiać przeciwnika poprzez umieszczanie na nim debuffów. Broń zadająca obrażenia fizyczne będzie zdecydowanie łatwiejsza do stworzenia i utrzymywania, niż broń magiczna, ale projektanci wyjaśnili, że oba rodzaje broni będą mieć swoje miejsce w grze, a w licznych przypadkach trzeba będzie użyć obu.

Pełen wywiad znajdziecie na stronie oficjalnej gry, a poniżej zamieszczam serię najnowszych zdjęć. Niestety, nadal nie wiadomo, na kiedy zaplanowano premierę Dark and Light.

6 KOMENTARZE

  1. Bardzo ciekawe rozwiązanie, i brakuje mi gier gdzie
    zdobywanie umiejętności po przesz poznawanie świata oraz bez klasowości 😀 jak w Ultima Online (gdzie trzeba było szukać recept/zwojów do czarów itp)

    • Prawdę mówiąc jak zaklęcie już było w książce to wystarczył bind na klawiaturze i odpowiednie ziółka w torbie 😛
      Z tym szukaniem to też bez przesady. W UO większym problem było wbicie skilla niż znalezienie zwoju z zaklęciem (który i tak wklepowało się do spellbooka na stałe ;p)

      • Nie no tak… jeszcze zależy na czy na prv czy na globalu się grało 😀
        wbicie 100% magery na niektórych serwerach trwało ok 6 miechów 😀

        ale mi bardziej chodzi o element mechaniki – przeważnie teraz musisz wbić lvl i masz skilla… a fajnie jest zeby gracze zdobywali po przez przechodzenie pewnych zagadek / dungenów itp.

        • Raczej na jakim privie 😀 Niektóre były klonem globala pod względem mechanik, inne totalną konwersją UO.

          *usmiecha się* ;p

Comments are closed.