Dalsza optymalizacja serwerów, nowe bronie i wiele innych rzeczy dodanych zostanie w trzeciej, co-miesięcznej aktualizacji do mega popularnej strzelanki – PlayerUnknown’s Battlegrounds.
Ekipa PlayerUnknown’s Battlegrounds opublikowała wczoraj szczegółowe informacje dotyczące kolejnej, wielkiej aktualizacji do tej gry. Prócz nowych broni, gracze spodziewać się mogą także nowych efektów pogodowych, zmianach w pojawianiu się łupów w świecie oraz wielu poprawek błędów i ulepszeń związanych z optymalizacja gry. Aktualizacja ta jest już dostępna na serwerze testowym i jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, to już jutro trafi na serwery Live.
Dyrektor kreatywny i pomysłodawca tej gry – Brendan Greene, podzielił się również informacjami związanymi z balansem pojawiających się w świecie przedmiotów. Poza naprawieniem błędu wpływającego na ilość pojawiających się w świecie co niektórych łupów, ekipa Bluehole dokonała także innych zmian – wiele z nich na podstawie opinii graczy. Do zrzutów dodana została nowa broń – Groza, a VSS został z nich usunięty i będzie go można znaleźć na mapie. Zrzuty to także szansa na znalezienie w nich tłumików AR i SR oraz celownika 4x. Nowy pistolet – P18C, znaleźć będzie można na mapie. Niestety, zmniejszono szansę na pojawienie się SCAR-L oraz UMP, ale za to UZI pojawiać ma się częściej.
Zmiany te są dopiero pierwszym podejściem i należy spodziewać się ich więcej w czasie trwania wczesnego dostępu.
Warto podkreślić także, że ekipa PlayerUnknown’s Battlegrounds cały czas pracuje nad optymalizacją serwerów oraz klienta gry. Oprócz tego trwa zacięta walka z oszustami i zgodnie z informacja podaną przez PlayerUnknown, od czasu premiery zbanowano już ponad 25.000 osób.
Poniżej najważniejsze zmiany i nowości, jakie najprawdopodobniej już jutro trafią do gry, a pełną listę znajdziecie tutaj.
Wydajność serwerów i klienta
- Ulepszono wydajność sieciową zmniejszając ilość danych wysyłanych do klienta;
- Zmniejszono opóźnienie sieciowe ograniczając ilość danych wysyłanych z serwer do klienta;
- Naprawiono błąd powodujący spadek FPS, gdy w pobliżu pojawiały się inne postacie oraz pojazdy;
- Zoptymalizowano samolot startowy oraz te ze zrzutami;
- Poprawiono renderowanie się broni;
- Zoptymalizowano wiele efektów, wliczając w to animacje bombardowania;
- Ulepszono interfejs;
- Poprawiono deszcz;
Nowe przedmioty
Dodano OC-14 Groza – karabin szturmowy wykorzystujący naboje 7.62mm. Broń ta będzie do znalezienie jedynie w skrzynkach ze zrzutów.
Dodano pistolet P18C, wykorzystujący naboje 9mm i posiadający tryb automatyczny.
Rozgrywka
- Dodano tryb strzelania serią do Vector i UMP;
- Można podnosić przedmioty podczas ruchu – animacja interakcji nie wymusza zatrzymania, ale spowalnia postać;
- Gracz będzie mógł otwierać drzwi, wsiadać do samochodu i podnosić przedmioty w trakcie przeładowywania broni, ale czynność ta zostanie przerwana;
- Podczas podnoszenia przez innego członka drużyny, ekran będzie się powoli rozjaśniał;
- Efekty krwi nie będą wyświetlane podczas oczekiwania na podniesienie przez członka drużyny;
- Poprawiono licznik zabójstw w meczach drużynowych – gracz, który ogłuszy przeciwnika zostanie nagrodzony zabójstwem, nawet jeśli innych członek jego ekipy go dobije;
- Skorygowano klawisz F (interakcja), tak aby priorytetowo wybierał podnoszenie innego gracza w pewnych przypadkach;
- Skrócono czas wydobycia pistoletów;
- W trakcie przeładowywania nie będzie można zmienić trybu strzału broni;
- Dostosowano miejsca pojawiania się bezpiecznej strefy, tak aby obejmowała ona także i inne obszary mapy;
- Przy podziale stosu przedmiotów za pomocą klawisza CTRL, standardowa liczba, jaka się pojawi to 1;
- Motocykle staną się nieco bardziej bezpieczniejsze do jazdy;
- W trakcie podnoszenie przedmiotu postać nie będzie mogła się położyć;
- Celownik kolimatorowy można użyć do pistoletów, z wyjątkiem rewolweru;
- Zwiększono odrzut UMP.
Świat
- Dodano nowe efekty pogodowe: zachód słońca i bezchmurne niebo;
- Dodano małe chatki, które można zniszczyć;
- Dodano nową animację, kiedy otrzymuje obrażenia od upadku podczas biegu.
Przedmioty i pojazdy
- Pojawiające się na mapie pojazdy będą skierowane w różne kierunki;
- Balans w ilość pojawiających się łupów w świecie;
- VSS pojawiać się będzie w świecie;
- Mała szansa na znalezienie w rzucie także tłumików AR i SR oraz celownika 4x;
- Zmniejszono pojawianie się UMP
- Zwiększono pojawianie się UZI
- Hełmy z poziomu I będą pojawiać się częściej
- Zwiększono szansę na znalezienie łupów w miejscach, gdzie było ich zbyt mało;
- Zmieniono nazwy niektórych modyfikacji do broni;
- Pojazdy będą widoczne z dalszej odległości;
- Poprawiono samolot startowy;
Interfejs
- Dostosowano kierunek ikonek członków drużyny do kierunku, w który patrzą;
- Dodano listę członków drużyny na mapie;
- Znaczniki śmierci znikną z mapy po pewnym czasie;
I jak zwykle naprawiono pełno błędów wliczając w to czat głosowy w samolocie, kamerę w trakcie skoku ze spadochronem, a nawet uniemożliwiono graczom usuwanie ścian, poprzez usuwanie pewnych plików gry.
Chyba kupię wreszcie tę grę ? Nigdy nie grałem w tego typu strzelanki ale właściwie kupuje wszystkie gry o których piszesz. Hahaha ?
Wygląda zachęcająco!
LOL nie kupuj wszystkich gier o jakich piszę, za duzo kasy an to stracisz. Ale fakt, ta gra tez jest na moim radarze – może kiedyś stanę się jej posiadaczem 😉
Kupiłem i nie żałuję 😀
Grałem pierwszy raz w życiu w Battle Royale, miałem nadzieję na samouczek czy coś ale hmm… wreszcie się sam ogarnąłem jakoś. Intuicyjne to jest dosyć.
Umarłem #czwarty #4 #prawiepodium od końca, taki dumny 😛