Chyba nie ma obecnie gracza, który nie słyszałaby o strzelance PlayerUnknown’s Battlegrouds. Tytuł ten bije rekordy popularności i od końca marca, kiedy to zadebiutował na Steam Early Access, sprzedano prawie 7 milionów.

Już kilka dni po debiucie, studio Bluehole przedstawiło plan aktualizacji dla tej gry. Podzielony on został wówczas na trzy kategorie:

  • codzienne, małe aktualizacje będą ulepszać optymalizację gry;
  • cotygodniowe będą poprawiać błędy oraz wydajność i stabilność gry;
  • comiesięczne dodawać będą nowe treści oraz zajmować się balansem poszczególnych aspektów rozgrywki.

Od tego momentu, twórcy trzymali się tego harmonogramu. A przynajmniej starali, bo w ostatnim czasie coraz częściej zdarzały się opóźnienia w kolejnych aktualizacjach. Powód był prosty: pojawiające się błędy, poprawienie których zajmowało więcej czasu niż planowano.

I pewnie właśnie stąd dzisiejsza informacja studia Bluehole, dotycząca zmian w powyższym harmonogramie aktualizacji.

W krótkim oświadczeniu zamieszczonym na Steam, twórcy PlayerUnknown’s Battlegrounds poinformowali, że w celu usprawnienia ich pracy, rezygnują z dotychczasowego harmonogramu poprawek i aktualizacji. Do czasu oficjalnej premiery tej strzelanki, która to wstępnie zaplanowana została na koniec tego roku, gracze nie mogą oczekiwać już tak częstych jak dotychczas aktualizacji.

Doświadczenia ostatnich miesięcy, pokazały twórcom, że śpiesząc się w ukończeniu niektórych zapowiadanych funkcji, poświęcano im mniej czasu na testowanie, rezultatem czego było pojawianie się coraz większej ilości błędów.

Chcemy dać Wam najlepszą zawartość, upewniając się, że wszystko co robimy sprawi, że wraz z każdą kolejną aktualizacją rozgrywka będzie coraz bardziej przyjemna.

Dzięki temu, że czas pomiędzy kolejnymi aktualizacjami zostanie wydłużony, studio Bluehole ma w planach bardziej wykorzystywać serwer testowy, a ewentualne hotfixy będą pojawiać się tylko wtedy, gdy zajdzie taka potrzeba.

W ten sposób, kiedy będziemy mieć nową funkcję, którą chcemy wprowadzić do gry, dzięki opiniom społeczności [z serwera testowego] będzie ona bardziej dopracowana.

Prawdę powiedziawszy, już w kwietniu, kiedy ogłoszono dość restrykcyjny harmonogram aktualizacji dla PlayerUnknown’s Battlegrounds, zastanawiałam się jak długo będziemy czekać na wycofanie się z tej decyzji. Zajęło to studiu Bluhole cztery miesiące… Jak dla mnie jest to zmiana na lepsze.

A Wy co o tym sądzicie?