Studio Daybreak Games Comany szykuje się do wprowadzenia kolejnej aktualizacji do ich obecnie flagowego tytułu – H1Z1: King of the Kill.
Tym razem do gry trafi kilka ciekawych i długo oczekiwanych zmian, takich jak dynamiczne bezpieczne strefy, nowe lokacje, czy też ulepszenie meczy drużynowych. Aktualizacja ta trafiła już na serwer testowy, a jeśli nie zostaną znalezione żadne większe błędy, to być może jeszcze w tym tygodniu trafi na serwery Live. Z naciskiem na „być może”…
Zerknijmy zatem jakie nowości i zmiany zawitają w niedługim czasie do H1Z1: King of the Kill.
Punktacja drużynowa
Możecie już testować punktację w meczach drużynowych. Za każdym razem gdy uczestniczyć będziecie w meczach dwu- i pięcioosobowych, zobaczycie punktację swoją oraz każdego członka drużyny. Punktacja wzrasta, gdy wyeliminowana zostanie drużyna przeciwna, członek drużyny zabije przeciwnika lub też zaliczy asystę. Indywidualne zabójstwa i asysty każdego z członków drużyny, pokazane zostaną na końcu meczu. Odznaka, która zalicza się do 10 najlepszych meczy, to całkowity wynik drużyny, w skład którego wchodzą wszystkie zabójstwa i asysty poszczególnych członków grupy, a także najwyższe miejsce w meczu zajęte przez ostatniego, żyjącego członka drużyny. W momencie gdy gracze wypełnią wynikami swoje Top10 meczy, uplasują się w rankingu, podobnie jak to się ma w przypadku meczy Solo.
Ekipa H1Z1: King of the Kill będzie ulepszać i dopracowywać punktację, do momentu kiedy uzna ją za ostatecznie zbalansowaną. Więcej informacji na temat punktacji drużynowej, dowiedzieć się mamy w niedalekiej przyszłości.
Pre-Sezon 5
W momencie, kiedy aktualizacja ta trafi na serwery Live, rozpoczęty zostanie pre-sezon V w H1Z1: King of the Kill.
Poza wymienioną powyżej nowością odnośnie punktacji drużynowej, twórcy gry wprowadzają także większe zmiany związane z punktacją i rankingiem. Pomiędzy poziomem Diamentowym i Royalty (Królewski), pojawi się nowy – Master (Mistrzowski), który sprawi, że poziom Royalty będzie jeszcze bardziej elitarny.
Jeśli chodzi o zmiany w punktacji, to gracze otrzymają tę samą liczbę punktów za zabójstwo przeciwnika, bez względu na to, w którym momencie meczu ono zaistniało. Na ten moment, wartość ta rośnie wraz ze zmniejszającą się liczbą uczestników.
Więcej szczegółów na temat tych zmian poznamy już wkrótce.
Oto jakie nagrody otrzymają gracze za Pre-Sezon IV w H1Z1: King of the Kill
Gaz
Największa zmianą, jaka zauważycie podczas meczy na serwerze testowym, jest to w jaki sposób działa teraz system pierścienia gazowego. Ekipa H1Z1: King of the Kill chciała stworzyć system, który jest bardziej dynamiczny i wykorzystuje cała mapę, więc został on przerobiony. Od teraz gracze mogą spodziewać się końcowych bezpiecznych stref rozrzuconych po całej mapie, wliczając w to także i dalsze lokacje, takie jak na przykład tama.
Ulepszono także system pojawiania się graczy na mapie, który teraz będzie brał pod uwagę to gdzie kończyć się będzie mecz i dostosuje, jak daleko od tego miejsca pojawią się gracze.
Strefy bezpieczeństwa nadal są wybierane losowo, ale teraz cała mapa będzie wykorzystywana.
Oto więcej szczegółów dotyczących tej zmiany:
- Mecz może zakończyć się w prawie dowolnym punkcie mapy, w przeciwieństwie do środka, jak to jest teraz;
- „Prawie”, bo dalekie krawędzie mapy, z powodu swojej topografii, nie pozwalają na dobrą walkę;
- System pojawiania graczy bierze pod uwagę, w którym miejscu zakończy się mecz, tak aby gracze nie pojawili się zbyt daleko od tego miejsca;
- Wszystkie interesujące lokacje na mapie zostały oznaczone jako „typ”;
- To zwiększy szansę na zakończenie Eventów, Skirmishy i meczy sezonowych, w tych miejscach;
- Kontrola jest bardzo ważna, a nowy system umożliwia devsom dynamicznie zmienić poszczególne fazy gazu, w zależności od ilości pozostałych przy życiu graczy;
- Losowość jest bardzo ważna dla ekipy H1Z1, a nowy system zapewnia odczucie tej losowości, jako że nigdy nie będzie wiadomo, gdzie skończy się mecz;
- Topografia ma duży wpływ na rozgrywkę, więc wykluczono kilka miejsc – głównie na obrzeżach mapy, w których mecze się nie zakończą.
W trakcie testów nowego systemu, twórcy gry chcą jeszcze dopracować czasy pomiędzy kolejnymi fazami gazu, tak aby nieco przyspieszyć rozgrywkę. Więcej szczegółów na razie nie zdradzono, ale wiadomo, że zmiany te trafiać będą przez najbliższe kilka dni na serwer testowy.
I kolejna ważna informacja – ilość bombardowań zostanie znacznie zredukowana, gdy w meczu pozostanie ostatnich 20 graczy. Okazjonalnie gracze będą mogli zobaczyć jeszcze jakieś spadające bomby, ale gdy na mapie pozostanie ostatnich 10 graczy, bombardowania całkowicie ustaną.
Mapa
Dodano trzy nowe lokacje w okolicach Pleasant Valley:
- Coy’s Car Salvage (D6) – za zachód od Pleasant Valley
- Ponyvale Equestrian Estates (D7/D8) – na zachód od Cranberry
- Emerald Hydra, Site 7 (G8) – market Romero’s ufortyfikowany przez wojsko
Oprócz tego dodano kilka innych, mniejszych lokacji, w których będzie można znaleźć łupy.
Dodatkowo zmodyfikowano mapę, poprawiając dokładność zaznaczonych bezpiecznych stref. Aby było to jeszcze bardziej wyraźniejsze, dodano tekst informujący graczy o tym, czy są w bezpiecznej strefie, czy też nie.
I kolejna zmiana, która może Wam przypaść do gustu – zmieniono widok drzew z góry.
Interfejs
Nadal trwają prace nad ulepszeniem interfejsu użytkownika.
Wprowadzono kilka usprawnień związanych z zakładaniem grupy do dwójek i piątek. Użytkownicy znajdą teraz sekcję, zawierającą listę graczy, z którymi ostatnio grali. Będąc członkiem grupy, można zasugerować liderowi, zaproszenie swoich znajomych do grupy.
Zaproszenia przez Steam także będą się dłużej utrzymywać. Jeśli więc otrzymacie zaproszenie przed odpaleniem gry, to macie czas na jej włączenie i zaakceptowanie zaproszenia.
Wszystkie informacje końcowe o meczu, będą od teraz pojawiać się w formie animacji na końcowym pojedynczym ekranie (animację, można przerwać). Ta zmiana była konieczna, aby w przyszłości móc wprowadzić system „Play Again” (Zagraj ponownie).
Do menu głównego dodano nowy panel, który ułatwi dostęp do Eventów, Skirmishy i wszystkich innych wydarzeń, jakie obecne są w grze.
Zakończono prace nad ekranami ekwipunków. Najważniejszą zmianą jest BRAK automatycznego sortowania, kiedy ekwipunek jest otworzony, nawet gdy zostanie usunięty jakiś przedmiot. Przedmioty zostaną posortowane po zamknięciu okna.
Kamizelki kuloodporne (Laminated armor)
Po wielu rozważaniach, ekipa H1Z1: King of the Kill podjęła decyzję o kolejnych zmianach związanych z laminated armor. Znalezienie tej kamizelki w świecie powinno być bardzo rzadkie i warte świętowania, a w tej chwili są one zbyt łatwe do znalezienie i często w danym miejscu jest kilka sztuk. Oto zmiany, jakich możecie się spodziewać:
- Utrzymana zostanie obecna, maksymalna liczba kamizelek kuloodpornych w świecie na poziomie 155 szt – to jest absolutna maksymalna wartość wszystkich kamizelek, jakie mogą pojawić się podczas meczu, a nie tego, ile pojawi się ich po jego rozpoczęciu;
- O 50% zredukowano szansę pojawienia się kamizelek;
- Z 10% na 5% zredukowano szansę pojawianie się kamizelek w wyznaczonych do tego miejscach;
- Oznacza to, że znalezienie kamizelki kuloodpornej będzie niezwykle rzadkie;
- Wprowadzono promień 250 metrów, w którym nie może pojawić się kolejna kamizelka;
- Niemożliwe jest już znalezienie kilku kamizelek w jednym miejscu.
Wszystkie te powyższe zmiany spowodują, że na jednym kwadracie mapy pojawić się będą mogły maksymalnie 3 kamizelki kuloodporne (laminated armor).
Oprócz tego:
- Zwiększono masę laminated armor z 500 na 1000, co ma uniemożliwić ich zbieractwo, w przypadku gdyby jakimś cudem gracz znalazł kolejną;
- Najczęstszym miejscem, gdzie znaleźć będzie można te kamizelki, będą ciała albo zrzuty samolotowe;
- Wszystkie skrzynki z zrzutów samolotowych zawierać będą kamizelki (laminated armor):
- 50% z nich będzie mieć kamizelkę;
- 50% z nich będzie mieć kamizelkę i karabin myśliwski;
- W przypadku meczy drużynowych, w skrzynce będą dwie kamizelki kuloodporne.
Pojazdy
Półciężarówka
- Obiekty, które można niszczyć, nie będą już powodować uszkodzeń oraz spowalniać półciężarówkę – tak, ZERO obrażeń;
- O 50% zredukowano także ilość uszkodzeń zadanych od obiektów niezniszczalnych (budynki, drzewa, itd.);
- Ulepszono także silnik, a przyspieszenie i maksymalna prędkość są zbliżone do terenówki;
- Zdolność wspinaczki zostawiono bez zmian, więc nadal traci 25% mocy na wzgórzach o nachyleniu większym niż 40%.
Terenówka
- Kąt obrotu kół przy skręcaniu jest teraz ostrzejszy, przy niskich obrotach promień skrętu jest mniejszy i bardziej elastyczny;
- Usunięto ograniczenia związane z wjeżdżaniem na wzgórza – koniec z utratą mocy. Nadal jednak są miejsca, gdzie samochód ten nie może podjechać.
Radiowóz
- Delikatnie dopasowano wjazd na wzgórza. Pojazd ten traci teraz 30% mocy na wzgórzach o nachyleniu większym niż 35%. Oznacza to, że nadal może on wjechać na wzgórza, jak mógł dotychczas, tyle że nieco wolniej.
Spadochron
- Dodano spowolnienie, hamowanie i maksymalną prędkość spadochronu, kiedy gracze osiągną pułap 150 metrów nad ziemią.
I jak Wam się podobają te zmiany nadchodzące do H1Z1: King of Kill?
A z innych, nieformalnych zmian, to w plikach pojawiły się także nowe skórki oraz nowa emotka.
P.S. Zapraszam także do polubienia strony BabaGra.pl na FB. Na stronie znajdziecie także opis innych gier z trybem Battle Royale, jak i wielu gier z gatunku survivali. Może coś Was zainteresuje ?
Piknie widac ze aktualizacja jest porzadna