Nieco powiększona w ostatnim czasie ekipa PlanetSide 2, szykuje się do kolejnej aktualizacji, która ma zatrząść spokojnym dotychczas PlanetSide 2.

Pierwszy raz o Masie Krytycznej usłyszeliśmy w połowie sierpnia, a wczoraj trafiła ona w końcu na serwer testowy tej strzelanki. W skrócie: zmieniona mechanika Alertów i blokady kontynentów, olbrzymi balans broni oraz nowa snajperka. Kto nie czytał zapowiadanych zmian i jaki wpływ one mają mieć na rozgrywkę, powinien to zrobić zanim zacznie przeglądać poniższe notki.

Pierwszy rzut oka na Masę Krytyczną w PlanetSide 2

To zajmijmy się zmianami, jakie trafiły na serwer testowy.

Zacznijmy od tego, że zgodnie ze słowami ekipy PlanetSide 2, nowe alerty blokujące kontynenty są w bardzo wczesnej fazie i kolejne aktualizacje serwer testowego z pewnością je ulepszą. W przyszłości planowane są duże publiczne testy, ale zostaną one wcześniej zapowiedziane.

Kontynenty i Alerty

  • Dokonano znacznych zmian w sposobie funkcjonowanie Alertów i blokady kontynentów;
  • Wszystkie kontynenty wymagają zdobycia 10 punktów by móc je zablokować;
  • Osiem z tych punktów zdobywa sie poprzez kontrolę terytorialną, a dwa poprzez przerabianie Cortium;
  • Kiedy frakcja zdobędzie 10 punktów, uruchamia sie Alert, który zmusza frakcję do obrony swojego terytorium;
  • Jeśli frakcja skutecznie obroni terytorium podczas trwania Alertu, to nastąpi blokada kontynentu;
  • Jeśli frakcji, która wywołała Alert nie uda się obronić terytorium, to punkty zdobyte poprzez przerabianie Cortium ulegają zresetowaniu.

Nagrody

  • Kiedy Alert się skończy, gracze otrzymują nagrody zależne od miejsca, jakie zajęła frakcja do której należy;
  • Frakcja która wywołała Alert i go wygrała otrzyma 300 ISO-4 oraz loot box, ale jest on uzależniony także od wyniku gracza;
  • Frakcja, która nie uruchomiła Alertu ale go wygrała otrzyma 100 ISO-4
  • Frakcja, która przegrała Alert otrzyma 50 ISO-4.

Jak przyznawane będą nagrody

  • Loot Box zawierać będzie artykuły kosmetyczne, konsumpcyjne, a nawet unikalny ekwipunek;
  • Gracze otrzymają nagrody tylko jeśli uczestniczyli przez przynajmniej 30 minut w walce podczas Alertu, a ilość ISO-4 skaluje się w zależności od % czasu spędzonego w walce podczas Alertu (100% udziału = 100% nagrody).

Kiedy dana frakcja zablokuje kontynent, nadciąga wsparcie lotnicze, aby usunąć pozostałych bojowników.

Dokładniejsze informacje na temat nowej mechaniki Alertów i blokady kontynentów znajdziecie tutaj.

 

Nowa broń – NSX Daimyo

Nowa snajperka posiadająca magazynek na trzy pociski z potencjałem zabicia strzałem w głowę podobnie jak snajperki jednostrzałowe, a do tego posiadająca elastyczność broni półautomatycznej. Do dyspozycji graczy oddane zostana lunety x4 oraz x12, tłumik i różne szyny.

Inicjatywa Połączonych Sił Zbrojnych

Pamiętacie jeszcze o Inicjatywie Połączonych Sił Zbrojnych? Jeśli nie, to warto abyście odświeżyli swoja pamięć i przeczytali ten wpis.

Wstępny balans pojazdów lotniczych – nie jest on jeszcze kompletny i przed ekipą PlanetSide 2 jeszcze wiele pracy.

Odporność

  • Odporność Liberator nr 28 (karabin maszynowy) z 50% na 67%
  • Odporność ESF nr 28 (karabin maszynowy) z 0% na 67%
  • Odporność Valkyrie nr 28 (karabin maszynowy) z 50% na 67%
  • Odporność Valkyrie nr 8 z 90% na 75%
  • Odporność Liberator nr 8 z 86% na 85%
  • Odporność Galaxy nr 8 z 91% na 75%
  • Odporność MBT nr 8 z 92% na 90%
  • Odporność  ANT nr 8 z 95% na 90%
  • Odporność Flash nr 8 z 25% na 50%
  • Odporność Lightning nr 8 z 92% na 90%
  • Odporność Valkyrie nr 4 z 60% na 75%
  • Odporność Liberator nr 45 z -5% na -100%
  • Odporność Galaxy nr 45 z -25% na -125%
  • Odporność ESF nr 45 z 10% na -25%
  • Odporność Valkyrie nr 45 z 15% na -50%
  • Odporność MAX nr 5 z 0 na -25%

Pancerz kompozytowy

  • ESF – Zwiększono punkty życia o 300 (10%) na maksymalnej randze.
  • Liberator – Zwiększono punkty życia o 500 (10%) na maksymalnej randze.
  • Galaxy – Zwiększono punkty życia o 700 (10%) na maksymalnej randze.
  • Valkyrie – Zwiększono punkty życia o 450 (15%) na maksymalnej randze.
  • Flash – Zwiększono punkty życia o 450 (30%) na maksymalnej randze.

Skyguard

  • Niebezpośrednie obrażenia z 35 na 20

Ranger

  • Sunderer niebezpośrednie obrażenia z 38 na 15
  • MBT niebezpośrednie obrażenia z 38 na 25

NS-AM7 Archer

  • Zmiana odporności z 40 na 5
  • Zasięg maksymalnych obrażeń z 10m na 25m
  • Mnożnik strzału w głowę z 1.5x na 2x
  • Minimalne obrażenia z 300 na 200
  • Zasięg minimalnych obrażeń z 125 na 200
  • Dodano obrażenia pośrednie – odporność nr 6
  • Obrażenia pośrednia mają zasięg detonacji 25m
  • Obrażenia pośrednie w kręgu wewnętrznym od 0 na 50
  • Zasięg kręgu wewnętrznego z 0m na 1m
  • Obrażenia pośrednie w kręgu zewnętrznym z 0 na 25
  • Zasięg kręgu zewnętrznego z 0m na 2.5m

Ogólnie rzecz biorąc jest to niewielki spadek skuteczności broni przeciwko jednostkom MAX, zwiększenie skuteczności przeciwko pojazdom, a także zwiększona efektywność piechoty w przypadku strzału w głowę.

Inżynier

  • Naprawy z siedzeń pasażera nie sumują się.

Zmiana ta dotyczy przede wszystkim Valkyrie, gdzie nawet czterech inżynierów jednocześnie mogło naprawiać pojazd w czasie walki. Ta możliwość sprawiła, że zdolności przeżycia Valkyrie była albo zbyt małe (z niewystarczającymi naprawami) lub też zbyt wysokie (z czterema inżynierami). Zmniejszając różnice w przeżywalności, pojazd ten otrzyma większą żywotność i silniejsze bronie.

Balans

Zbalansowano bronie samolotów i zmiany znajdziecie tutaj.

PIECHOTA

Light Assault

  • Dodano Ambusher Jump Jet
  • Dysze skokowe szybko napędzają gracza, ograniczony skok na wysokość;
  • Ten plecak ma cooldown;
  • Ranga 5 likwiduje cooldown.

Inżynier

  • Dodano Nano-Repair granat
  • Granat ten tworzy pole, które przez 10 sekund przywraca 50 jednostek na sekundę w danym obszarze;
  • Granat można przytwierdzić do pojazdów i tylko jeden może być aktywny w danym momencie.

Całe notki znajdziecie na forum PlanetSide 2.

I jak Wam się podobają te zmiany?

10 KOMENTARZE

  1. Mówiąć szczerze, jestem bardzo zadowolony z tego iż PlanetSide 2 w końcu podąża w dobrym kierunku. Nareszcie dostajemy prawdziwe aktualizacje które mają wpływ na grę a nie przez cały czas tylko „Balans broni”. -_- Ile można? Tak naprawdę jedyne co mnie denerwuje jeśli chodzi o balans to sylwetka ESF „Scythe” Vanu. Naprawdę czekam aż w końcu się do niego zabiorą bo za każdym, razem moja konfrontacja z nim kończy się porażką z uwagi na to że nie moge go trafić.

    Wiem… dużo osób usprawiedliwia to w ten sposób” „W czym problem? Atakuj od góry wtedy jest łatwiejszym celem”. Tylko że co to za balans kiedy można zniszczyć Scythe dopiero kiedy samemu się zacznie walkę? Argument swój spokojnie mogę podeprzeć tym iż grałem wszystkimi myśliwcami i Scythe ma zdecydowaną przewage przez swoją sylwetkę oraz to że nie ma w kokpicie żadnych blach tak jak to wygląda w innych myśliwcach. Nie narzekam tu na broń Vanu, wcale nie uważam że jest za dobra ani że są pod jakimś względem lepsi on innych frakcji, ale naprawdę sylwetka Scythem moim zdaniem wymaga Reworka.

    Odeszłem od tematu wiem 😀
    Ale pomijająć fakt że zadecydowali dać nam nawet skrzynki z kosmetykami… to powinni się wziąć za tego naleśnika Vanu bo latać się nie da.

    • Z tym Scythem to przesadzasz. O ile się nie mylę to jest najwolniejszym z ESFów, Mosquit ma chyba mniejszy hitbox od niego, a nawet jeśli Ci to przeszkadza to i tak dobrze. Bo przynajmniej jest różnorodność w tej grze, nie da się wszystkiego idealnie zbalansować. To znaczy da się, ale wtedy wszyscy by mieli do tego dostęp. A jeżeli to nie jest dla Ciebie odpowiednim argumentem to odbiję piłeczkę i też ponarzekam.
      Mnie denerwuj tarcza Vanguarda, żałosne jest to, że 1 Vang może wygrać naraz z dwoma wrogimi MBT. No i co to za balans kiedy można wygrać zniszczyć Vanga dopiero kiedy dwóch jego wrogów naraz zaatakują pierwsi 😀
      Na terrków też mógłbym coś ponarzekać ale mam dłuższą przerwę od PS2 i średnio pamiętam o co mógłbym się do nich doebać 🙁

      • Tak naprawdę to w 100% się zgadzam. Tarcza Vanga jest OP. Jego minusem jest to że jest tak naprawdę największym czołgiem w PS2 i prostym celem (Jeśli chodzi o trafienie). Ale moim zdaniem najbardziej zbalansowanym MBT Jest Prowler, nie za duży, nie za szybki, bardzo zbalansowany DMG. Zdecydowanie najwięcej gram Nowym Konglemeratem ale to wcale nie oznacza że będę ich bronić. Zgadzam się również w kwestii zróżnicowania, ponieważ równie dobrze mogli zrobić wszystkie myśliwce o takich samych statystkach tylko że inaczej wyglądające, a jednak…. i to się chwali.

        C do Scythe….meh… grałem nim i często widzę jak nawet doświadczeni graczy nie mogli mnie trafić. Zawsze jak walczę 1 vs 1 (Reaver/Scythe) To zawsze przegrywam, a wróg traci może pół HP Bo nie mogę go trafić, Mosqito to zupełnie inna bajka. Raz ja go zniszczę, raz on mnie, ale generalnie nie mam się tam do czego doczepić. Broń Scythe jest zbalansowana , mi chodzi tylko o sylwetkę oraz fakt że w kokpicie nie ma on żadnych ograniczających pole widzenia rzeczy, co innego Reaver. Pół kokpitu zajmują dwie małe blaszki które bardzo mnie rozpraszają, to samo w Mosqito. No ale… fakt, nie da się mieć idealnego balansu w takiej grze jak ta. Ale skoro mogą zrobić coś z OP tarczą Vanga, to i na pewno mogą lekko zmienić model naleśnika Vanu.

        Jeśli już jestem przy narzekaniu, to do TR nie potrafię sie przyczepić, do Konglemeratu… no cóż… Tarcza Vanga…a Vanu? Tylko ten naleśnik… tylko ten naleśnik…. 😀

        • PS: Hitbox „Scythe” jest mniejszy od Mosqito, a od Reavera chyba nawet jest 2 razy mniejszy.

  2. Wiadomo kiedy te cuda pojawią się na serwerach Live? Znaczy się… wiem nie jest to łatwe robić aktualizacje do takich „rozległych” gier, ale oczekuje z niecierpliwością. 🙂

  3. Po paru godzinach grania na „nowych zasadach” balansu broni, jaki zapodał nam nowy patch, przy całym dobrodziejstwie jakie wprowadził (nagrody za alerty , nowe efekty etc.) stwierdzam, ze ….. przestało mi się chcieć grać w ta grę 🙁 to co porobili z np. wyrzutniami (obniżono DMG…) oraz np. z MAXsami (2,5 magazynka aby czołg rozwalić O.o ) sprawia , ze Ci co potrafią latać będą farmic jeszcze więcej (skyguard vs LIB i jego 3 obsadzone działa ….makabra) a haraserry zaleja całe mapy (stadami wczoraj latały ) Zmian na gorsze jest więcej – koksy , z wywindowanymi implantami (przemilcze hitboxy….) , stają się nie tykalni, bo „szrek” już nic im nie jest w stanie zrobić nawet na 2 razy . Jedynie co poprawiono odczuwalnie to C4 . W tym stanie rzeczy , ci co jeszcze nie zrobili swych derektyw, np. na Krakena , mogą wg mnie o nim i paru innych rzeczach zapomnieć. Utłuczenie 5,5 tysiąca killi z wykastrowanej broni?…trzymam kciuki. Zamiast dobrać się do cziterów różnej maści to po raz kolejny grzebią w czymś co było ok. Nie chce mi się od nowa uczyć i tak powalonej mechaniki gry. Żal i szkoda, Legenda umiera. Pozdrawiam, NW

    • Ja mam przeciwne zdanie… chociaż nie jestem fanem tego co zrobili z lightningiem. Gra wydaje się być teraz dynamiczniejsza. C4 w końcu jest płynne ale przydałby się jakis „remake” tego pstryczka. Osobiście bardzo podobają mi się zmiany dotyczące wyrzutni oraz jestem wręcz fanem nowej tarczy Vanga, nie wspominając już o nowych alertach. Wydaje mi się że wszystkie jednoski bardziej teraz ze sobą współgrają, ale to tylko moje zdanie. A nawet jeśli, to nie będę przestawał grać w tak unikalną gre tylko dla tego że moja ulubiona broń dostała jakiegoś nerfa, tak jakby w tej grze nie było niczego innego poza balansem… Kończąc, uważam że te darmowe kosmetyki to trochę przesada w stosunku do tych którzy je kupowali. 😀

Comments are closed.