Nieco powiększona w ostatnim czasie ekipa PlanetSide 2, szykuje się do kolejnej aktualizacji, która ma zatrząść spokojnym dotychczas PlanetSide 2.

Pierwszy raz o Masie Krytycznej usłyszeliśmy w połowie sierpnia, a wczoraj trafiła ona w końcu na serwer testowy tej strzelanki. W skrócie: zmieniona mechanika Alertów i blokady kontynentów, olbrzymi balans broni oraz nowa snajperka. Kto nie czytał zapowiadanych zmian i jaki wpływ one mają mieć na rozgrywkę, powinien to zrobić zanim zacznie przeglądać poniższe notki.

Pierwszy rzut oka na Masę Krytyczną w PlanetSide 2

To zajmijmy się zmianami, jakie trafiły na serwer testowy.

Zacznijmy od tego, że zgodnie ze słowami ekipy PlanetSide 2, nowe alerty blokujące kontynenty są w bardzo wczesnej fazie i kolejne aktualizacje serwer testowego z pewnością je ulepszą. W przyszłości planowane są duże publiczne testy, ale zostaną one wcześniej zapowiedziane.

Kontynenty i Alerty

  • Dokonano znacznych zmian w sposobie funkcjonowanie Alertów i blokady kontynentów;
  • Wszystkie kontynenty wymagają zdobycia 10 punktów by móc je zablokować;
  • Osiem z tych punktów zdobywa sie poprzez kontrolę terytorialną, a dwa poprzez przerabianie Cortium;
  • Kiedy frakcja zdobędzie 10 punktów, uruchamia sie Alert, który zmusza frakcję do obrony swojego terytorium;
  • Jeśli frakcja skutecznie obroni terytorium podczas trwania Alertu, to nastąpi blokada kontynentu;
  • Jeśli frakcji, która wywołała Alert nie uda się obronić terytorium, to punkty zdobyte poprzez przerabianie Cortium ulegają zresetowaniu.

Nagrody

  • Kiedy Alert się skończy, gracze otrzymują nagrody zależne od miejsca, jakie zajęła frakcja do której należy;
  • Frakcja która wywołała Alert i go wygrała otrzyma 300 ISO-4 oraz loot box, ale jest on uzależniony także od wyniku gracza;
  • Frakcja, która nie uruchomiła Alertu ale go wygrała otrzyma 100 ISO-4
  • Frakcja, która przegrała Alert otrzyma 50 ISO-4.

Jak przyznawane będą nagrody

  • Loot Box zawierać będzie artykuły kosmetyczne, konsumpcyjne, a nawet unikalny ekwipunek;
  • Gracze otrzymają nagrody tylko jeśli uczestniczyli przez przynajmniej 30 minut w walce podczas Alertu, a ilość ISO-4 skaluje się w zależności od % czasu spędzonego w walce podczas Alertu (100% udziału = 100% nagrody).

Kiedy dana frakcja zablokuje kontynent, nadciąga wsparcie lotnicze, aby usunąć pozostałych bojowników.

Dokładniejsze informacje na temat nowej mechaniki Alertów i blokady kontynentów znajdziecie tutaj.

 

Nowa broń – NSX Daimyo

Nowa snajperka posiadająca magazynek na trzy pociski z potencjałem zabicia strzałem w głowę podobnie jak snajperki jednostrzałowe, a do tego posiadająca elastyczność broni półautomatycznej. Do dyspozycji graczy oddane zostana lunety x4 oraz x12, tłumik i różne szyny.

Inicjatywa Połączonych Sił Zbrojnych

Pamiętacie jeszcze o Inicjatywie Połączonych Sił Zbrojnych? Jeśli nie, to warto abyście odświeżyli swoja pamięć i przeczytali ten wpis.

Wstępny balans pojazdów lotniczych – nie jest on jeszcze kompletny i przed ekipą PlanetSide 2 jeszcze wiele pracy.

Odporność

  • Odporność Liberator nr 28 (karabin maszynowy) z 50% na 67%
  • Odporność ESF nr 28 (karabin maszynowy) z 0% na 67%
  • Odporność Valkyrie nr 28 (karabin maszynowy) z 50% na 67%
  • Odporność Valkyrie nr 8 z 90% na 75%
  • Odporność Liberator nr 8 z 86% na 85%
  • Odporność Galaxy nr 8 z 91% na 75%
  • Odporność MBT nr 8 z 92% na 90%
  • Odporność  ANT nr 8 z 95% na 90%
  • Odporność Flash nr 8 z 25% na 50%
  • Odporność Lightning nr 8 z 92% na 90%
  • Odporność Valkyrie nr 4 z 60% na 75%
  • Odporność Liberator nr 45 z -5% na -100%
  • Odporność Galaxy nr 45 z -25% na -125%
  • Odporność ESF nr 45 z 10% na -25%
  • Odporność Valkyrie nr 45 z 15% na -50%
  • Odporność MAX nr 5 z 0 na -25%

Pancerz kompozytowy

  • ESF – Zwiększono punkty życia o 300 (10%) na maksymalnej randze.
  • Liberator – Zwiększono punkty życia o 500 (10%) na maksymalnej randze.
  • Galaxy – Zwiększono punkty życia o 700 (10%) na maksymalnej randze.
  • Valkyrie – Zwiększono punkty życia o 450 (15%) na maksymalnej randze.
  • Flash – Zwiększono punkty życia o 450 (30%) na maksymalnej randze.

Skyguard

  • Niebezpośrednie obrażenia z 35 na 20

Ranger

  • Sunderer niebezpośrednie obrażenia z 38 na 15
  • MBT niebezpośrednie obrażenia z 38 na 25

NS-AM7 Archer

  • Zmiana odporności z 40 na 5
  • Zasięg maksymalnych obrażeń z 10m na 25m
  • Mnożnik strzału w głowę z 1.5x na 2x
  • Minimalne obrażenia z 300 na 200
  • Zasięg minimalnych obrażeń z 125 na 200
  • Dodano obrażenia pośrednie – odporność nr 6
  • Obrażenia pośrednia mają zasięg detonacji 25m
  • Obrażenia pośrednie w kręgu wewnętrznym od 0 na 50
  • Zasięg kręgu wewnętrznego z 0m na 1m
  • Obrażenia pośrednie w kręgu zewnętrznym z 0 na 25
  • Zasięg kręgu zewnętrznego z 0m na 2.5m

Ogólnie rzecz biorąc jest to niewielki spadek skuteczności broni przeciwko jednostkom MAX, zwiększenie skuteczności przeciwko pojazdom, a także zwiększona efektywność piechoty w przypadku strzału w głowę.

Inżynier

  • Naprawy z siedzeń pasażera nie sumują się.

Zmiana ta dotyczy przede wszystkim Valkyrie, gdzie nawet czterech inżynierów jednocześnie mogło naprawiać pojazd w czasie walki. Ta możliwość sprawiła, że zdolności przeżycia Valkyrie była albo zbyt małe (z niewystarczającymi naprawami) lub też zbyt wysokie (z czterema inżynierami). Zmniejszając różnice w przeżywalności, pojazd ten otrzyma większą żywotność i silniejsze bronie.

Balans

Zbalansowano bronie samolotów i zmiany znajdziecie tutaj.

PIECHOTA

Light Assault

  • Dodano Ambusher Jump Jet
  • Dysze skokowe szybko napędzają gracza, ograniczony skok na wysokość;
  • Ten plecak ma cooldown;
  • Ranga 5 likwiduje cooldown.

Inżynier

  • Dodano Nano-Repair granat
  • Granat ten tworzy pole, które przez 10 sekund przywraca 50 jednostek na sekundę w danym obszarze;
  • Granat można przytwierdzić do pojazdów i tylko jeden może być aktywny w danym momencie.

Całe notki znajdziecie na forum PlanetSide 2.

I jak Wam się podobają te zmiany?