Kilka dni temu, ekipa H1Z1: King of the Kill, podzieliła się ze społecznością planami związanymi z kierunkiem rozwoju tej produkcji. I ku ich zaskoczeniu, nie zostały one przyjęte zbyt ciepło.
Powodów może być kilka. Po pierwsze, wiele osób po prostu spojrzało na obrazki, zobaczyło załączniki na broniach i nie doczytało, w jaki sposób będzie się je zdobywać. A po drugie, to być może dlatego, że nie zostało to zbyt dokładnie wyjaśnione. I właśnie dlatego Anthony Castoro, manager tego produktu w Daybreak Games Company, postanowił dogłębniej wyjaśnić zapowiedziane zmiany. Także spokojnie – H1Z1: King of the Kill nie zamienia się w PlayerUnknown’s Battlegrounds.
Jeśli nie macie czasu na przeczytanie mojego posta, to zapoznajcie się przynajmniej z tymi trzema punktami:
- Załączniki jako takie, nie pojawią się w H1Z1.
- Duch rozgrywki w H1Z1 będzie respektowany.
- To co zapowiedzieliśmy to przyszłość i nie pojawi się w grze przed TwitchCon.
Jestem pewien, że wielu z Was zastanawia się, w jaki sposób wpadliśmy na pomysł wprowadzenia tych zmian. Naszym celem w H1Z1 jest podkreślenie szybkiego tempa gry, przekraczaniu limitów jeśli chodzi o ilość akcji, respektowanie i zachowanie ducha walki H1Z1, i wprowadzenie tej gry, która zapoczątkowała gatunek Battle Royale na miejsce, na jakie zasługuje.
Chcemy dodać więcej głębi meczom w H1Z1, oferując graczom więcej wyborów i narzędzi, dzięki czemu mają oni dodatkowe możliwości na kontrolowanie swojego przeznaczenia. Chcemy stworzyć grę Battle Royale, która jest szybka i zabawna od startu po koniec. H1Z1 to przede wszystkim gra kompetytywna i chcemy to podkreślić kładąc większy nacisk na umiejętności oraz strategię, nagradzając agresję, aby utrzymać szybkie tempo meczu i zmniejszyć RNG znajdywanych łupów. I właśnie to mając na uwadze, zaczęliśmy opracowywać nowy projekt obejmujący przyszłość naszej gry.
No więc czego dokładnie mogą spodziewać się gracze H1Z1: King of the Kill? Oto w wielkim skrócie, wyjaśnienia twórców dotyczące załączników, pojazdów, broni i łupu:
- Załączniki – Podnoszenie ich jako osobny łup, nie będzie mieć miejsca w H1Z1. Spowalniają one fazę lootowania i powodują więcej losowości, dlatego właśnie ich nie będzie.
- Mecz i zrzuty – Devsi maja zamiar dać graczom więcej opcji, tak aby mogli wybrać sposób rozgrywki, a jednocześnie wprowadzić do meczów więcej konfliktów i zwiększyć ich intensywność. I właśnie dlatego postanowiono przerobić system zrzutów, tak aby znajdywane w skrzyniach przedmioty miały większe znaczenie i to gracze decydowali, w jaki sposób chcą do nich podejść: przejęcie, czy zasadzka.
W zrzutach może znaleźć się wiele różnych przedmiotów, wliczając w to kevlary, przedmioty regenerujące życie, a nawet nowe typy broni. - Różne poziomy broni – Devsi chcą, aby nowe rodzaje broni stały się bardziej wyspecjalizowane, a jednocześnie nie były zbyt mocne. Broń z kolejnego tiera nie będzie miała lunety x80, aby nie promować campienia, a także nie usunie konieczności posiadania umiejętności, aby się nią poprawnie posługiwać. Co najwyżej doda małe bonusy do statystyk broni i jej sposobu funkcjonowania.
- Pojazdy – Ruch sprawia, że rozgrywka jest szybka, a jednocześnie twórcy nie chcą aby każdy mecz kończył się pojazdami jeżdżącymi w kółko. I właśnie dlatego do gry dodane zostaną funkcje, które pomogą walczyć z CAR1Z1 – jak to zostało przez nich nazwane. Przykładowo dodatkowe, wybuchowe ulepszenia dla broni, pozwalające powstrzymać samochody.
- Łup – obecnie jest on w 110% losowy. Można biec kilka minut i nie znaleźć żadnego kasku, po czym wejść do domu i znaleźć ich od razu kilka. Devsi pracuja nad zupełnie nowym systemem łupów, który ma usunąć losowość i zapewnić bardziej spójne doświadczenie.
[W kwestii broni], to chcemy aby mecz wyglądał następująco: zdobyłeś podstawowe bronie i nagle pojawiają się zrzuty, w których znajdują się mocniejsze bronie. Czy ryzykujecie zdobywając ten zrzut, czy też czekacie aż inni podejdą i zabierzecie te przedmioty z ich martwych ciał? Im mniej osób zostaje, każda kolejna fala zrzutów, powoduje coraz więcej konfliktów. To będą strategiczne decyzje, które będziecie musieli podjąć.
Zanim zmiany te trafią na serwery Live, to wpierw udostępnione zostaną na serwerach testowych, gdzie będą bardzo dokładnie sprawdzane i oceniane.
Nie mamy zamiaru tego wprowadzić tych pomysłów od razu na serwery Live. Poświęcimy im czas, zdobędziemy Wasze opinie, ulepszymy, poprawimy i zrobimy tak, aby było dobrze.
To jak – uspokoiło Was to wyjaśnienie, czy tez nie bardzo?
A Wy jak myślicie, jakie zmiany ulepszające rozgrywkę powinny trafić do H1Z1: King of the Kill?
P.S. Nie zapomnijcie polubić BabaGra.pl na FB. Na stronie znajdziecie także opis innych gier z trybem Battle Royale, jak i wielu gier z gatunku survivali. Może coś Was zainteresuje ?
Mialem obawy wzgledem modyfikacji broni ale teraz wiem ze to krok w bardzo dobrym kierunku
Najlepiej niech wezmą się za optymalizacje tej gry pod względem fpsów.