Ledwie kilka dni temu zakończyło się drugie globalne wydarzenie w The DivisionSzturm, a okazuje się, że twórcy tej strzelanki pracują już nad kolejnymi.

Szturm okazał się sukcesem. Mimo jak na mój gust zbyt dużej losowości w nagrodach – nie wiem jak Wy, ale ja zdobyłam tylko cztery elementy tajnego seta dla medyków, event ten cieszył się tak wielką popularnością, że serwery The Division po raz pierwszy od długiego czasu, były wypełnione po brzegi. Tak przynajmniej twierdzą developerzy z angielskiego studia Reflections, które to jest odpowiedzialne za tworzenie globalnych wydarzeń.

Jeśli chodzi o nagrody – i nie mówię tu o tajnych setach, ale o nagrodach za osiągnięcie, to były takie sobie. Mogły by być lepsze prawdę powiedziawszy i mam nadzieję, że w kolejnym evencie zostanie to poprawione.

Już teraz natomiast wiadomo, że pewne misje będą nagradzać o wiele mniejsza ilością tokenów. Chodzi tutaj głównie o Amherst, Lexington i Czyste Niebo, które można było ukończyć w kilka minut. Ta zmiana ma zachęcić graczy do wykonywania innych misji, w tym tez tych znajdujących się na liście specjalnych misji dla danego globalnego wydarzenia. Oczywiście, zmiany te będą jeszcze dyskutowane z graczami, więc może się okazać, że nie trafia one do gry. Zobaczymy.

A tymczasem na serwerze testowym udostępniono już graczom The Division kolejne globalne wydarzenia: Strike i Ambush.

Strike (Uderzenie) związany jest z wybuchami i to zarówno umierających przeciwników NPC, jak i graczy. Zabicie wroga powoduje, że rzuca on na ziemię granat, zadający obrażenia innym NPC znajdującym się w pobliżu. TO samo się tyczy gracza, tyle, że nie musi on umrzeć aby wybuchnąć, a wystarczy iż przyjmie na siebie określona ilość obrażeń. W przeciweiństwie do Szturmu, gdzie im bliżej siebie byli gracze, tym większy buff do obrażeń otrzymywali, w przypadku Strike, trzeba będzie zachować dystans.

Modyfikatory:

  • Handle with Care – (zawsze aktywny) przeciwnicy NPC wybuchają po zabiciu;
  • Pre-emptive Strike  – to co wyżej +  zbyt dużo obrażeń wywołuje eksplozję u Agenta;
  • Tactical Strike – to co wyżej + eksplozje oznaczają pobliskich przeciwników, oznaczeni przeciwnicy zadają obrażenia pobliskim przeciwnikom, obrażenia od eksplozji Agenta są zwiększone.

Lokacje:

  • Lincoln Tunnel
  • Lexington
  • Time Square
  • Power Plant
  • Stolen Signal

Ambush (Zasadzka) ma zmusić graczy do powrotu do korzeni The Division, czyli do zadawania obrażeń zza osłon i mniej bezpośredniego tankowania przeciwników. Kiedy gracze będą schowani za osłoną, to im dłużej za nią pozostaną, tym większe obrażenia będą zadawać – oczywiście tylko w trakcie walki. Buff ten będzie powoli zmniejszać się w momencie ruchu Agenta i podczas przyjmowania obrażeń. Podczas tego globalnego wydarzenia, bardzo ważne będzie aby gracze wykorzystywali osłony oraz koordynowali między sobie kiedy zmieniają miejsce.

Modyfikatory:

  • Ambush – (zawsze aktywny) obrażenia graczy zwiększają się (do pewnego poziomu) tak długo, jak stoją w miejscu za osłoną;
  • Covert Ambush – to co wyżej + ruch powoduje zmniejszanie buffa, a w momencie jego całkowitego zniknięcia, Agent otrzymuje obrażenia podczas poruszania;
  • Strategic Ambush – to co wyżej + buff obrażeń zmniejsza się im bliżej są inni Agenci.

Lokacje:

  • Queens Tunnel
  • Time Square
  • Broadway Emporium
  • Police Academy
  • Dragon’s Nest

Na ten moment nie wiadomo kiedy te globalne wydarzenia pojawią się w The Division. Obstawiam, że jeden z nich zobaczymy w listopadzie, a drugi w czasie grudniowych świąt.Nie wiadomo także, kiedy aktualizacja 1.8 trafi do gry.Wiemy jednak, że już za tydzień Mroczna Strefa stanie się miejscem kolejnego weekendowego wydarzenia.

21-22 października do gry zawita wydarzenie związane ze Zrzutami w Mrocznej Strefie. W sobotę, 21 października, gracze otrzymywać będą dodatkowe nagrody, po czym następnego dnia, czyli w niedzielę, ilość Zrzutów w tym miejscu zostanie znacznie zwiększona. Nie wiem jak Wy, ale mnie osobiście Mroczna Strefa aż tak nie pociąga, ale i tak fajnie, że Massive Entertainment oraz inne studia Ubisoftu pracujące nad The Division, regularnie dodają nową zawartość do gry.

A jak Wam się podobało ostatnie globalne wydarzenie w The Division? Szykujecie się na kolejne?