Dwa miesiące minęły od czasu debiutu trybu Battle Royale w Fortnite. Przez ten czas zagrało w niego miliony graczy, a twórcy zdążyli wprowadzić wiele nowości oraz zmian.
To nadal nie koniec prac na tym trybem, a zapowiedzi ekipy Epic Games wyglądają naprawdę bardzo interesująco. Oto nad czym pracują obecnie twórcy i jakich zmian możecie spodziewać się w Fortnite Battle Royale w niedługim czasie.
Gra ze znajomymi
Istniejące funkcje społecznościowe oferowane przez Epic Games nie są idealne i dlatego też trwają prace nad ułatwieniem ponownych gier z osobami, z którymi już graliście, poznawaniem nowych osób, a także nad importowaniem kontaktów z innych mediów społecznościowych.
Zabijanie towarzyszy w drużynie
Twórcy wiedzą, że w tym przypadku dali plamę. W tej chwili działają w oparciu o zgłoszenia graczy, lecz system ten nie informuje zgłaszających, czy podjęto jakieś kroki. W ostatnim czasie wielu graczy zabijających swoich towarzyszy w oddziale otrzymało ostrzeżenia lub nawet zostali wykluczeni. W tej chwili trwają prace nad ulepszeniem systemu analitycznego, tak aby automatycznie karać osoby o złej reputacji, a w dalekiej przyszłości umożliwi on grupowanie z graczami o dobrej reputacji.
Nowy model strzelania
Ekipa Fortnite Battle Royale prowadzi wewnętrzne testy przerobionego modelu strzelania, w którym nie ma już losowego rozrzutu podczas celowania. Ma on poprawić strzelanie, ale jednocześnie zachować użyteczność umocnień budowanych w ogniu walki, bez zmiany tempa gry ani odległości starć.
Pierwsze publiczne testy nowego modelu strzelania, a co za tym idzie udostępnienie serwera testowego, zaplanowane zostało na grudzień.
Ekwipunek
Twórcy pracują nad gruntowną przeróbką aktualnego systemu ekwipunku. Nowa wersja będzie bardziej czytelny, a wiele z funkcji zarządzania ekwipunkiem będzie łatwiej wykonać. Przedmioty można będzie upuszczać, przeciągając je poza główne okno ekwipunku, a do tego dodane zostaną przyciski do dzielenia i upuszczania połowy stosu, co ma ułatwić graczom dzielenie się łupami z innymi.
Statystyki po meczu
Trwają prace nad udostępnieniem graczom więcej informacji po zakończeniu meczu. Pierwsza wersja ekranu końcowego pokazuje na razie zabawne, ciekawe i istotne statystyki oraz ilość zdobytego doświadczenia.
Mapa
Devsi zwiększają różnorodność mapy wzbogacając istniejące tereny (np. góry i bagna) o charakterystyczne dla nich grafiki roślin i krajobrazu. Oprócz tego na mapie pojawią się nowe ciekawe miejsca, które wypełnić maja puste przestrzenie i wzbogacić rozgrywkę.
Wczytywanie mapy
Dużą, podstawową zmianą, nad której wprowadzeniem trwają prace, jest rozległe wczytywanie i usuwanie zasobów (ang. streaming). Oznacza to, że podczas poruszania się po mapie jej zasoby będą wczytywane i usuwane na bieżąco, zależnie od odległości danego zasobu od postaci. W tej chwili robione to jest tylko w przypadku tekstur, lecz twórcy mają nadzieję szerzej wykorzystać tę funkcję, aby ograniczyć zużycie pamięci.
Przedmioty kosmetyczne
Poza parasolem pierwsza partia lotni opierała się na zmianie tekstur (przemalowaniu modelu). Kolejna ich generacja doda unikalne szczegóły, choć wciąż zachowa pierwotny model.
Trwają prace nad zupełnie nowymi modelami lotni, kilofów i postaci, które maja zapewnić graczom różnorodność.
Sklep Sezonowy
W przyszłym sezonie połączy on system pojedynczego zakupu, zawierający całe tony łupów w miarę jak gracze zdobywają nowe poziomy i wykonują zadania. Oprócz tego dodane zostaną darmowe łupy sezonowe, które będzie można zdobyć dzięki samej grze.
Dźwięk
Trwają prace nad poprawieniem czytelności dźwięków i nad tym, aby odgłosy zapewniały lepsze taktyczne informacje. Oto jakich zmian możecie się spodziewać:
- Kroki na różnym podłożu – w tej chwili jest to jeden odgłos kroków dla całej gry, więc ciężko stwierdzić, czy ktoś jest w budynku, czy na zewnątrz. W planach jest dodanie odgłosów kroków na drewnie, kamieniu, metalu i wodzie, aby zapewnić graczom więcej informacji;
- Cichsze kroki kolegów z drużyny;
- Odgłosy pułapek – trwają prace nad odgłosami pułapek, aby pasowały głośnością do reszty gry i nie były tak hałaśliwe, a zarazem dawały graczom możliwość usłyszenia ich i zareagowania;
- Odgłos panelu skokowego – ma on zostać poprawiony, tak aby łatwiej było zauważyć, kiedy gracz z niego skorzystał;
- Przemieszczanie odgłosów broni – chociaż odgłosy strzałów z broni są subtelne, nie przemieszczają się one wraz z postacią, lecz pozostają w miejscu, z którego oddano strzał. Oznacza to, że jeśli postać się poruszy, to dźwięk może przesunąć się w lewy lub prawy kanał dźwiękowy. Devsi pracują nad rozwiązaniem tego problemu.
Wydarzenia
W grudniu do Fortnite Battle Royale zawitają wydarzenia. Są to tymczasowe tryby gry o specjalnych właściwościach, które oferować będą nowe formy rozgrywki i pozwolą twórcom prowadzić ciekawe eksperymenty.
Już niedługo mamy dowiedzieć się o pierwszym wydarzeniu i ponoć ma być ono iście EPICKIE!
Optymalizacja
W ciągu ostatnich 2 miesięcy dokonano znacznych postępów w kwestii optymalizacji serwerów.
Poniższy obrazek przedstawia procentowo ilość czasu, w jakim nasze serwery się „zacinają” (tj. nie osiągają zamierzonej liczby klatek/sek). Zieleń oznacza 0%, a czerwień to 3% lub więcej.
Nadal widać problem na początku meczu, pomimo ograniczenia aktualizacji połączeń sieciowych do 50 na klatkę. Wiadomo jednak już, jakie zmiany podstawowych funkcji sieciowych są niezbędne, aby zlikwidować te problemy.
Rankingi i statystyki
Początkowo wprowadzono te funkcje w dość ograniczonym zakresie. Zyskano jednak wgląd w to, jakie obciążenie generują one od strony serwerów. Okazało się, że bardzo duże. Wadą tej sytuacji jest to, że w tej chwili ekipa Fortnite Battle Royale musi przede wszystkim skupić się na skalowaniu. Zaletą jest jednak to, że teraz lepiej rozumieją co należy zrobić, aby to poprawić.
W planach jest wprowadzenie większej ilości statystyk. Statystyki oraz rankingi mają różne znaczenie dla różnych ludzi i w planach jest aby zaoferować każdemu graczowi coś, co go interesuje, pokazać aspekty, w których idzie mu doskonale, zapewnić informacje o tym, jak umiejętności rosną z czasem, czy też lepsze dane w rankingach do porównania osiągnięć ze znajomymi i innymi graczami.
W między czasie można skorzystać z niezależnych stron wykorzystujących statystyki Fortnite Battle Royale: partybus.gg, stormshield.one/pvp i fortnitetracker.com.
Zmiany w dalszej perspektywie
- Więcej broni i przedmiotów – ostatnio dodano sporo przedmiotów do gry: krzak, panel skokowy, pistolet maszynowy z tłumikiem, sok Siorb, granaty dymne itd. A to dopiero początek.
- Wydajność ponad szczegółowością graficzną – trwają prace na zapewnieniu stabilnej płynności 30 klatek/sek. na konsolach;
- Odznaki/ medale – w planach jest wprowadzenie medali, które będą przyznawane podczas gry w nagrodę za wspaniałe zagrania, np. zabójstwo w powietrzu przy użyciu rakietnicy;
- Niestandardowe gry – trwają pierwsze próby i badane jest to, jak można udostępnić system obsługi turniejów, niestandardowych gier i rankingów, a potem połączyć to z możliwością modyfikacji zasad gry. Obsługa gier niestandardowych i turniejów jest oczywiście nierozerwalnie powiązana z trybem obserwatorów, ale o tym więcej informacji w przyszłym roku.
Uważni gracze z pewnością zauważyli, że na ekranie startowym Fortnite Battle Royale pojawił się przycisk „Własne dobieranie graczy„, który jest zapowiedzią prywatnych meczy. Został on wprowadzony tymczasowo, na czas trwania turnieju Dreamhack Winter w Jönköping w Szwecji, na których obecny będzie także Fortnite Battle Royale. Po zakończeniu turnieju, przycisk zostanie usunięty i pojawi się gdy tryby niestandardowe będą już gotowe na premierę.
I jak Wam się podobają te zapowiedzi studia Epic Games? Chcielibyście coś do nich dodać?
P.S. Nie zapomnijcie polubić BabaGra.pl na FB oraz dołączyć do grupy Fortnite Battle Royale Polska. Na stronie znajdziecie także opis innych gier z trybem Battle Royale, jak i wielu gier z gatunku survivali. Może coś Was zainteresuje ?
Co jak co, ale ze wszystkich 3 Battle Roayali to jednak Fortnite rozwija się najszybciej.