Najnowsza aktualizacja do Fortnite Ratowanie Świata dodaje ekstremalne walki z minibossami mającymi związek z wydarzeniem „Wiosno Przybywaj!”, a także nowych bohaterów: Króliczy Najeźdźca Jonesy oraz Penny z Ogonkiem. Szczegóły związane ze zmianami i nowościami, jakie trafiły do trybu Battle Royale znajdziecie tutaj.

Jedną z najważniejszych zmian jest jednak ulepszenie rozgrywek międzyplatformowych. Od dzisiaj można dodawać, usuwać i zarządzać znajomymi z poziomu menu głównego, a także wysyłać, otrzymywać i odpowiadać na międzyplatformowe zaproszenia do oddziału. Poza tym wyszukiwarka ekip uwzględnia od teraz znajomych z innych platform!

MISJE i SYSTEMY

Wydarzenie: Wiosno Przybywaj!

Nowy element w ramach wątku fabularnego: Trzej Pustakierowie

  • Finał Wiosno przybywaj! zbliża się wielkimi krokami! Przygotujcie się na eksplozje, epickie walki z minibossami, i legendarną nagrodę za ukończenie zadań budowniczego: Penny z Ogonkiem!
  • Specjalna wiosenna misja z króliczkiem trojańskim;
  • Stocz bitwę z trzema minibossami podczas jednej walki – znajdź zwycięską strategię, by pokonać diabelskie trio!

Lamy

  • Pierwszy zakup ulepszlamy jest odtąd darmowy
    • Wszyscy gracze, którzy ukończyli samouczek łupolam również otrzymają darmową ulepszlamę.
  • Ulepszone lamy i inne wydarzenia w grze mogą obecnie wymagać od gracza podejmowania trudnych decyzji.
    • UWAGA: Dotyczy to tylko zwykłych lam, nie lam specjalnych;
    • Wydarzenie związane z podjęciem trudnej decyzji pozwoli graczowi na dokonanie dodatkowego wyboru po wyborze jednej z kart;
    • Karty o epickiej i legendarnej klasie rzadkości w ramach tych typów będą regularnie wymagały od graczy dokonywania trudnych wyborów:
      • Schemat broni dystansowej, schemat broni białej, schemat pułapki, bohater.
  • Podwojono częstotliwość występowania lamy ze skrytki trolla
    • Skrytka trolla gwarantuje obecnie co najmniej jeden schemat epicki, jeden legendarny, jednego epickiego lub legendarnego ocaleńca (dowolnego typu).

Misje

  • Zwiększono ilość materiałów do ewolucji, przyznawanych po ukończeniu misji:
    • Lokacja, w której materiały się pojawiają: +10%
    • Po jednej lokacji: +25%
    • Po dwóch lokacjach: +50%
    • Po trzech lokacjach: +100%
    • Misje alarmowe zostały dostosowane do nowych wartości
  • Wszystkie misje w grze będą od teraz wynagradzać graczy pewną ilością PD na wszystkich poziomach dowódcy
    • Misje nie będą się już wyświetlać na szaro;
    • Misje, które uprzednio wyświetlałyby się na szaro, teraz będą widoczne jako zielone;
    • Podwyższono ilość PD, którymi gracze są wynagradzani za grę poniżej poziomu swojej postaci.
  • Misje alarmowe
    • Z 60-150 do 100-240 zwiększono ilość talonów petard otrzymywanych za grupowe misje alarmowe (skalowane w zależności od poziomu trudności strefy).
      • Wydarzenia zawierające zmutowaną burzę i misje alarmowe z minibossami także będą przynosiły graczom 100-240 talonów.
    • Misje alarmowe z minibossami skupiają się teraz na wynagradzaniu graczy kluczami transformacyjnymi i przedmiotami o wysokim stopniu rzadkości
      • Znacząco zwiększono częstotliwość występowania kluczy transformacyjnych;
      • Drastycznie zwiększono częstotliwość występowania rzadkich przedmiotów;
      • Zwiększono liczbę V-dolców pojawiających się w trakcie misji alarmowych z minibossami;
      • Z 1 do 2 zwiększono liczbę minilam przyznawanych jako nagrody w Deskogrodzie i trudniejszych lokacjach;
      • Zredukowano nieco szansę na to, by materiały do ewolucji były dodatkową nagrodą po wykonaniu misji alarmowej z minibossem:
      • Zredukowano szansę na to, by PD były dodatkową nagrodą po wykonaniu misji alarmowej z minibossem;
      • Usunięto składniki niezbędne do tworzenia przedmiotów z listy nagród;
      • Usunięto rozmaite przedmioty, których klasa rzadkości nie odpowiadała obszarowi, w którym można było je znaleźć
        • Przykładowo, w Twine Peaks nie będzie można znaleźć rzadkich ocaleńców.
  • Gracze otrzymują lepsze nagrody za wykonanie misji w Dolinie Samowitości i Twine Peaks.
    • Ocaleńcy / Bohaterowie / PD schematu
      • Dolina Samowitości: Zaczyna się na poziomie +8.4% i zwiększa wraz z poziomem trudności do maksymalnej wartości +25%;
      • Twine Peaks: Zaczyna się na poziomie +25% i zwiększa wraz z poziomem trudności do maksymalnej wartości +39%.

Inne

Stosy zasobów przetworzonych, jak stosy drewna, metalowych belek itd. skalują odtąd poprawnie ilości drewna/kamienia/metalu, które z nich wypadają, a które zależne są od wielkości stosów.

BRONIE I PRZEDMIOTY

Zdalnie odpalane ładunki

  • Aby umieścić ładunek w świecie gry, należy użyć przycisku strzelania. Alternatywny przycisk ognia wysadzi wszystkie podłożone ładunki;
  • Mogą one być wykorzystywane do wysadzania struktur (pomijając te, które zostały wzniesione przez drużynę), a także wrogów;
    UWAGA: Nie mogą one zadawać obrażeń celom;
  • Ponadto mogą eksplodować wskutek ostrzału z broni;
  • Można znaleźć je w świecie gry, a ich maksymalna żywotność do koniec danej misji.

Inne

  • Zmniejszono szansę wylosowania następujących profitów o 30%:
    • Obrażenia zadawane celom pod wpływem bólu
    • Obrażenia zadawane celom spowolnionym lub spętanym
    • Obrażenia zadawane celom ogłuszonym/odrzuconym/wytrąconym z równowagi
    • Obrażenia krytyczne zadawane celom pod wpływem bólu
  • Koszt stworzenia przyśpieszacza jest teraz porównywalny z kosztami zbudowania innych paneli modyfikujących ruch;
  • Współczynniki obrońców zostały nieco zrównoważone:
    • Wartości profitów trafień krytycznych broni białej i dystansowej zostały zwiększone z 9% do 15%;
    • Wartości profitów obrażeń krytycznych broni białej i dystansowej zostały zwiększone z 24% do 54%;
    • Wartość profitu pojemność magazynka broni dystansowych została zwiększona z 20% do 30%;
    • Wartość profitu ilość przechowywanej amunicji została zwiększona z 12% do 23%;
    • Zdrowie, tarcza oraz regeneracja tarczy obrońcy zostały zwiększone z 20% do 24%;
    • Wartość profitu obrażeń broni białej została zwiększona z 10% do 12%;
    • Wartość profitów obrażeń rozmaitych broni została zwiększona z 12% do 15%, włączając w to:
      • Bronie szturmowe, pistolety, strzelby, snajperki, topory, młoty, pałki, kosy, włócznie, miecze.
  • Znacząco zwiększono celność obrońców, a także ich standardową szybkostrzelność w przypadku wszystkich broni dystansowych.

BOHATEROWIE

Nowi bohaterowie

  • Do sklepu okresowego dodano legendarną skórkę podklasy Żołnierza, Najeźdźcy: Króliczego Najeźdźcę Jonesy’ego.
  • Za ukończenie wątku fabularnego Wiosno przybywaj!, można otrzymać legendarną skórkę podklasy Budowniczego, Specjalisty od plazmy: Penny z Ogonkiem.

Inne

  • Koszt energii Skoku Modliszki zmniejszono z 50 do 20;
  • W ramach zmiany polegającej na usunięciu wymogu energii do sprintu, usunięto także profit Energia Fazowa. Rubieżnicy, który go mieli, otrzymają w zmian profit Przesunięcie Fazowe;
  • Zwiększono skuteczność profitu Recykling:
    • Recykling będzie teraz uwzględniać poziom budynków znajdujących się w pobliżu BAZY.
    • Budynki 1 poziomu mają wartość 1 fragmentu budynku.
    • Budynki 2 poziomu mają wartość 3 fragmentów budynku.
    • Budynki 3 poziomu mają wartość 6 fragmentów budynku.
  • Do Wyspiarskiego Odzyskiwacza dodano plecak i nakrycie głowy
    • Nakrycie głowy pojawia się wraz z drugim poziomem gwiazdy;
    • Plecak pojawia się wraz z trzecim poziomem gwiazdy.

Poprawki błędów

  • Rozwiązano problem, który powodował, że maksymalne obrażenia od Żrącego Ostrza wynosiły 10 000. Teraz będą się poprawnie skalować;
  • Rozwiązano problem, który powodował, że maksymalne obrażenia profitu taktycznego Korozja wynosiły 10 000. Teraz będą się poprawnie skalować;
  • Naprawiono błąd, który mógł sprawić, że profit Pukawka z Naparzania działałby błędnie. Efekty związane z energią powinny odtąd obejmować broń tak, jak to zaplanowano;
  • Naprawiono błąd, powodujący, że profit ninjy Shurikeny używany z bliskiej odległości nie zadawał żadnych obrażeń;
  • Naprawiono błąd powodujący zawieszanie się gry podczas przeglądania pięciogwiazdkowych epickich oraz legendarnych wersji następujących bohaterów:
    • Komandos Ramirez
    • Stróż Penny
    • Błękitny Skrytobójca Ken
    • Przecieracz szlaków Faza
    • Przecieraczka szlaków Jess
  • Naprawiono błąd powodujący, że rzadkie wersje Księżycowego Budowniczego i Rubieżnika otrzymywały 25 poziom i 30 profitów;
  • Naprawiono błąd, który powodował, że ikona wrażliwości profitu Strzały Osłabiające pojawiała się ponownie przy wrogach, którzy nie byli już pod jego wpływem;
  • Naprawiono błąd powodujący, że profit Szansa na Trafienie Krytyczne Młotem w przypadku klasy budowniczych nie działał w połączeniu z młotem Pięść Smoka;
  • Epicka wersja Świątecznej Sary na poziomie 12 posiada obecnie właściwy profit Lecznicze Opary zamiast Smoczego Oszołomienia;
  • Naprawiono błąd powodujący, że profit Ogon Smoka za pierwszym uderzeniem zadawał mniejsze obrażenia;
  • Naprawiono błąd, powodujący, że profit Recykling generował drewno w obrębie BAZY Budowniczego, nawet jeżeli w pobliżu bazy nie było żadnych drewnianych elementów;
  • Naprawiono błąd, który powodował, że maksymalna ilość zasobów zbieranych na minutę nie wyświetlała się w oknie profitu Recykling;
  • Naprawiono następujące problemy, które występowały przy okazji korzystania z bomby dymnej:
    • Bomba dymna poprawnie pojawia się w miejscu, w którym ma eksplodować, a nie w miejscu, w którym przebywa używający jej gracz;
    • Rzucane przez graczy pociski, nie otrzymują dodatkowo prędkości równej tej, z którą gracz się w danym momencie porusza;
    • Efekt zasłony dymnej działa jedynie na tych graczy, którzy znajdują się w kręgu działania tego efektu obszarowego.
  • Usunięto przyciski z panelu ilości amunicji punktu strażniczego;
  • Zmieniono tekst zawarty w sekcji dodatkowej opisu zrzutów zaopatrzenia, który można znaleźć na drzewku zdolności. Zamiast „Zyskaj 1 dodatkowy” powinien brzmieć: „Zawiera co najmniej 1”.

I jak Wam się podoba wygląd nowych bohaterów?

Przypominam także, że już niedługo zakończy się wydarzenie Wiosno Przybywaj! i więcej informacji na ten temat znajdziecie tutaj.