Od TwitchCon 2017, kiedy to ekipa H1Z1 w wielkim skrócie przedstawiła planowane zmiany, minęły już dwa tygodnie. Nadszedł więc czas by, przynajmniej co niektórym z nich, przyjrzeć się nieco dokładniej.

O tym, że na powrót mapy Z1 gracze H1Z1 poczekać będą musieli jeszcze kilka miesięcy, wiemy już od kilku dni. To nie znaczy jednak, że w tym czasie do gry nie wprowadzone zostaną żadne inne zmiany. Wręcz przeciwnie – będzie ich dość sporo.

Listopadowa aktualizacja, która trafi na serwer testowy w przeciągu najbliższych kilku dni, przyniesie nam początek Pre-Sezon 7, nowy teren treningowy, kolejne zmiany w mechanice broni, a także jeszcze bardziej niebezpieczny gaz. Na ten moment nie podano, kiedy zmiany te trafią na serwery Live, ale mogę zgadywać, że jeśli na serwerze testowym nie pojawią się jakieś większe problemy, to aktualizacja ta wprowadzona zostanie w przeciągu dwóch tygodni.

Trening

Do dyspozycji graczy oddana zostanie nowa arena treningowa. Mapa ta jest znacznie mniejsza od obecnej Z2 i ma być miejscem, gdzie gracz będzie mógł przećwiczyć swoje umiejętności lub po prostu się rozgrzać przed meczem. Na mapie tej znajdą się wzgórza, dzielnice osiedlowe oraz miasto, tak aby gracze mogli wypróbować różne środowiska.

Przy wejściu na teren treningowy gracz otrzyma losowe bronie wybrane spośród pistoletu, karabinu, strzelby i SMG, a także podstawowe wyposażenie (plecak, hełm, medkit). Nie będzie skoku na spadochronie, a zamiast tego gracz pojawi się bezpośrednio na mapie w rejonie zdeterminowanym wielkością populacji. Po pojawieniu można szukać łupów lub innych graczy do walki. W momencie śmierci, gracz odrodzi się z możliwością wybrania miejsca pojawienia na mapie.

Balans broni

Na podstawie opinii graczy, postanowiono dokonać kilka zmian:

  • Resetowanie odrzutu dla AR – przyspieszono  szybkość resetowanie odrzutu dla AR, tak aby dać użytkownikowi bardziej czuły dwuklik;
  • Szybkostrzelność AK47  – aby złagodzić spam na bliskim zasięgu, zmniejszono szybkostrzelność AK;
  • Rozrzut strzelby – strzelba ma teraz poprawiony, nie zmienialny wzór rozrzutu śrutu. Dodano także centralną granulkę. Zwiększono obrażenia, ale zwiększono także spadek obrażeń na dalszym zasięgu, więc jest to niezawodna broń w bliskim starciu;
  • Opad pocisków – delikatnie zmniejszono opad pocisków dla pistoletów i karabinów, tak aby przypominał ten sprzed #CombatUpdate;
  • Obrażenia z upadku – zmieniono system naliczający obrażenie z upadku, tak aby był bardziej spójny. Otrzymacie te same obrażenia na tych samych wysokościach, bez względu od prędkości postaci. Postacie nie będą także tracić 1-2HP podczas biegania i skakania przez małe przeszkody.

Tempo meczy

Wprowadzonych zostanie kilka interesujących zmian w tempie gazu we wcześniejszej fazie meczu, tak aby przyspieszyć rozgrywkę.

Usunięty zostanie system Toxicity, a zamiast tego dopasowane zostaną obrażenia zadawane przez gaz.

We wcześniejszej fazie gaz będzie bardziej przejrzysty, ale wraz z upływem czasu meczu, stanie się on coraz gęstszy i trudniej będzie dostrzec przeciwników – ma to zapobiec campieniu.

Dzienne wyzwania

Ta funkcja jest nadal w trakcie prac, ale już teraz twórcy H1Z1 postanowili zdradzić kilka szczegółów. Zasadniczo, każdego dnia gra zaoferuje trzy wyzwania: łatwe, średnie i trudne. Gracz będzie miał możliwość skasowania jednego z nich i otrzymania zastępczego wyzwania. W pierwszej fazie tego projektu, za wykonanie zadań gracze otrzymywać będą czaszki – później może to ulec zmianie.

Przykłady:

  • Halfway There – uplasuj się się w pierwszej 75 w meczach Solo (łatwe);
  • Domed – Zniszcz 10 kasków innych graczy (średnie);
  • One Shot, One Kill – Zabij przeciwnika za pomocą karabinu .308 (trudne);
  • Magnum Rampage – Zabij 20 przeciwników za pomocą Magnum (trudne).

W momencie, kiedy system ten zostanie wprowadzony do gry, ekipa H1Z1 usunie funkcjonujący obecnie system Bounty, a także zaktualizuje Skull Store. Niektóre z istniejących przedmiotów znikną ze sklepu.

Oprócz tego w planach devsów jest wprowadzenie wielu innych poprawek oraz ulepszenie mechaniki dystrybucji łupów. Wraz z rozpoczęciem Pre-Sezonu 7 w grze pojawić się może wynik „beta”, który ma odzwierciedlić spójność wyników osiąganych przez gracza oraz jego TOP10 najlepszych meczy.

Na dzisiejszy wieczór, ekipa H1Z1 zaplanowała stream, na którym poruszone zostaną te tematy, a także przedstawiony postęp prac nad odświeżoną mapą Z1.

I co o tym sądzicie? Jak podobają się Wam te zapowiedzi?

H1Z1 wraca do korzeni!

P.S. Nie zapomnijcie polubić BabaGra.pl na FB.  Na stronie znajdziecie także opis innych gier z trybem Battle Royale, jak i wielu gier z gatunku survivali. Może coś Was zainteresuje ?

Poprzedni artykułNovaQuark podsumowuje pierwsze Alpha testy Dual Universe
Następny artykułCitadel: Forged with Fire wprowadza wymianę materiałów i ulepszanie wież
2 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Dream Walker

Oni sami nie wiedzą jak prowadzić tą grę by ściągnąć graczy, co chwilę jakieś zmiany, później powrót do starych zasad a za chwilę znów zmiany. Zamiast zrobić porządną podstawę a później opracować plan działań na kolejny rok(sugerując się pomysłami graczy) to srają takimi głupotami. Dlatego PUBG > H1Z1 bo jest mniej chaosu w działaniach devów.

Konrad Kiechajas

mapa treningowa +
powrot mapy Z1 +
te bronie tylko – bo wlasnie pugbem podlatuje ..