Podobnie jak w przypadku trybu Battle Royale do Fortnite, także i kampania Ratowanie Świata doczekała się dzisiaj kolejnej aktualizacji. Tym razem twórcy gry dodali nowy granat oraz strzelbę, opcję głosowania przy zmianie trudności misji, a także nowy wątek fabularny, który to jest kontynuacją wydarzenia „Wiosno Przybywaj!”.

Aktualizacja 3.1.0 to także balans broni, nowe misje grupowe oraz poprawki wielu błędów. Pełną listę zmian znajdziecie poniżej.

ROZGRYWKA

Wydarzenie Wiosno przybywaj! trwa, a jego kontynuacją jest wątek fabularny „Śmiałe początki”.

Wielu z nas już zapomniało o noworocznych postanowieniach, lecz Val nie zamierza tego zrobić. Dołącz do tej dzielnej ocalałej i dotrzymaj jej towarzystwa w misji, która pozwoli jej dołączyć do bitwy z burzą w charakterze obrońcy.

Nowe misje grupowe

Na razie jest to misja walki z burzą o spotkaniach dostosowanych do grupy 4 graczy.

  • Te misje pozwalają na użycie 4 dodatkowych obrońców;
  • Nagrody za misje grupowe będą mniej więcej dwukrotnie wyższe, oprócz ilości złota wydarzenia Wiosno przybywaj!, która pozostaje niezmieniona.

Granat impulsowy

  • Wyrzucajcie wrogów w powietrze i strącajcie ich z urwisk!
  • Możecie wykorzystać te granaty, aby podsadzić przyjaciół w trudno dostępne miejsca!
  • Są to tymczasowe ulepszenia, które zostaną usunięte z plecaka po zakończeniu misji.

Sklep tygodniowy

Dodano strzelbę „Smoczy Ogień”

  • Wystrzeliwuje ona niszczycielski stożek ognia, raniąc wszystkie pustaki w polu rażenia.
  • Ciężka strzelba automatyczna, o zmniejszonej szybkostrzelności i pojemności magazynka.

Zwiększanie trudności

Do pylonu poziomu trudności dodano opcję głosowania! (YES!)

  • Po złożeniu ilości bluglutu wystarczającej do zwiększenia poziomu trudności pojawi się okno głosowania;
  • Do zwiększenia poziomu trudności w drużynie 2 lub 3 graczy wymagane są co najmniej 2 głosy za, a w drużynach po 4 osoby co najmniej 3 głosy za;
  • Jeśli wniosek przejdzie, drużyna od razu będzie mogła głosować w sprawie kolejnego podwyższenia poziomu trudności;
  • Jeśli wniosek zostanie odrzucony, w ciągu kolejnych 45 sek. nie będzie można podjąć kolejnego głosowania, a złożony bluglut zostanie zwrócony graczowi, który rozpoczął głosowanie;
  • Głosowanie nie jest wymagane w misjach jednoosobowych.

Inne

  • Zwiększono obrażenia karabinu szturmowego „Smoczy Ryk” o 20%;
  • Zmieniono modyfikator broni „Obrażenia krytyczne zadawane celom pod wpływem Bólu” z 30%/45%/60% na 45%/67,5%/90%;
  • Podręczniki szkoleniowe oraz projekty pułapek i broni użyte do ewolucji schematu lub osoby są teraz zwracane po recyklingu/odprawie
    • Zwrot ten nie uwzględnia 1/4/9 szt. otrzymywanych za recykling lub odprawę rzadkiego, epickiego lub legendarnego przedmiotu.

BOHATEROWIE

  • [Przeróbka] Profit „System RS”
    • Zabójstwa przy użyciu Impulsu Plazmowego powodują, że osłona Budowniczego przez 2 sek. regeneruje się z szybkością 15% normalnej regeneracji. Kolejne zabójstwa Impulsem naliczają ten czas od początku.
  • [Przeróbka] Podklasa Żołnierza – Berserker
    • „W Opałach” nie jest już profitem 12 poziomu; zastąpił go „Kontakt Bezpośredni”.
    • „Strzał w Kolano” nie jest już profitem 30 poziomu Berserkera; zastąpił go „Kontakt Bezpośredni”.
    • Zmieniono profit Żołnierza „Kontakt Bezpośredni”:
      • Okrzyk Bojowy nakłada 3 kumulacje Osłabiających Strzałów na pobliskich wrogów.
  • Usunięto resetowanie czasu profitu „Generowanie Fragmentów” po zabójstwach i dostosowano opis do tej zmiany;
  • Licznik zabójstw profitu „Generowanie Fragmentów” już nie resetuje się po 15 sek;
  • „Przesunięcie Fazowe” zachowuje teraz część pędu, jeśli użyje się go w powietrzu;
  • Zwiększono obrażenia bazowe „Naparzania” z 13 do 25;
    • „Naparzanie” nie liczy się już jako broń dystansowa i nie może korzystać ze Strzałów Osłabiających.
  • „Księżycowego Kopa” można teraz używać w powietrzu;
  • Zmieniono nazwę Najeźdźcy Nomada na Najeźdźcę Asa Przestworzy.

INTERFEJS

  • Teraz można przełączać się między oddziałami ocaleńców bez potrzeby wychodzenia;
  • Teraz można wyczyścić cały oddział ocaleńców za pomocą jednej opcji;
  • Dodano przypisania klawiszy w wyskakujących menu kontekstowych;
  • Interfejs powiadomień ma nowe animacje i szybciej znika z ekranu po usunięciu wiadomości;
  • Dodano prośbę o potwierdzenie podczas wychodzenia z gry poprzez przycisk zamknięcia okna na komputerach PC.

POPRAWKI BŁĘDÓW

  • Smocza wyrzutnia rakiet nie może już wylosować profitów zwiększających magazynek;
  • Wyrzutnie rakiet i granatniki nie mogą już wylosować profitów dotyczących trafień w głowę. Mogą natomiast wylosować rzadkie profity zwiększające ich trwałość;
  • Pułapki ścienne z drewnianymi kolcami straciły profity dotyczące szybkości przeładowania; zastąpiono je prawidłowymi;
  • Wyrzutnie podłogowe i ścienne straciły profity dotyczące obrażeń, szansy na trafienia krytyczne oraz obrażeń krytycznych; zastąpiono je prawidłowymi;
  • Usunięto błąd umożliwiający graczom uszkodzenie furgonetki Larsa podczas spotkań ograniczonych czasowo;
  • Usunięto błąd umożliwiający zniszczenie pudełek petard, pozostawiających czerwone koperty, przez butlę z gazem krzepkiego pustaka;
  • Wyłączono przycisk „Zagraj już teraz” zadania „Chcesz zbudować deskolotkę?”, gdyż zadanie to w dużej mierze zależy od strefy, w której przebywają gracze (tzn. wymaga stref miejskich);
  • Chwilowo wyłączyliśmy pylon poziomu trudności w misjach dostarczenia bomby, aby rozwiązać problemy związane z blokowaniem budowy torów;
  • Gracze biorący udział w misjach na mapach dużo niższego poziomu od nich samych doznają ograniczenia statystyk ekipy. Zamierzamy dostosować to ograniczenie tak, aby zawartość map stanowiła odpowiednie wyzwanie dla ekip graczy na różnym poziomie;
  • Profit taktyczny „Smocze Oszołomienie” teraz poprawnie wyświetla efekt graficzny po aktywacji;
  • Profit taktyczny „Smocze Oszołomienie” nie wymaga już Ninji;
  • Usunięto błąd umożliwiający przemieszczanie ocaleńców przy pomocy zdolności „Szarża” Budowniczego;
  • Poprawiono kąt, pod którym MISIU celuje we wrogów;
  • Usunięto błąd sprawiający, że kilof przestawał reagować na polecenia, jeśli gracz ponownie wprowadził inne polecenia podczas ciosu;
  • Usunięto błąd powodujący opóźnienie obrażeń Fali Uderzeniowej Żołnierza;
  • Wieża Elektryczna Rubieżnika teraz poprawnie wyświetla efekt błyskawicy w momencie ataku;
  • Usunięto błąd uniemożliwiający wyświetlenie ulepszeń Księgi Kolekcji w premiach 2. i 3. węzła w drzewku zdolności;
  • Usunięto błąd sprawiający, że po przypięciu zadania „Swobodna jazda” cel „Jazda na deskolotce” nie pojawiał się w interfejsie w grze, dopóki nie został ukończony;
  • Opcje recyklingu i ewolucji schematów są teraz chwilowo zablokowane, jeśli dany przedmiot jest w kolejce do tworzenia;
  • Poprawiono głośność muzyki odtwarzanej podczas otrzymywania nagród za misję.
  • Usunięto muzykę odtwarzaną podczas zrzutu zaopatrzenia.
  • Usunięto błędy powodujące zbyt szybkie przełączanie muzyki i zbyt głośne jej odtwarzanie;
  • Usunięto błąd powodujący osłabianie odgłosów przez dialogi oraz brak przypisania dialogów do suwaka głośności rozmów;
  • Poprawiono zbyt głośne przejście muzyki do ekranu nagród za misję;
  • Poprawiono muzykę odtwarzaną przy zaliczeniu premii, aby wysokie częstotliwości były mniej wyraźne;
  • Usunięto błąd powodujący zatrzymywanie się co pewien czas muzyki podczas walki/wyświetlania wyniku;
  • Usunięto błąd powodujący odtwarzanie muzyki od początku za każdym razem, gdy przechodzi się do zakładki łupów;
  • Usunięto błąd powodujący zacinanie się muzyki w zakładce łupów.

Powiem uczciwie, że mnie najbardziej ucieszyło dodanie do Fortnite: Ratowanie Świata opcji głosowania przy podniesieniu poziomu trudności. Przynajmniej odrobinę zredukuje to frustrację, gdy trolle podnosiły trudność licząc na lepszą nagrodę, po czym kompletnie nie pomagały w ukończeniu misji.

A Wy co myślicie o tych zmianach?