Dzisiejsza aktualizacja 6.10 do Fortnite Battle Royale wprowadziła do tego trybu kilka nowości i sporo interesujących zmian.

Od dzisiaj gracze mogą brać udział w specjalnych turniejowych wydarzeniach oraz taranować struktury nowym pojazdem. Prócz tego wprowadzono zmiany w trybie okresowym Taneczna Dominacja, usunięto Fortecę Kieszonkową oraz dodano możliwość wyboru muzyki przy Królewskim Zwycięstwie.

Tryb okresowy: Taneczna dominacja

Czas na ostateczne starcie taneczne. Na wyspie Battle Royale pojawiły się parkiety. Zajmujcie je, likwidując przeciwników i tańcząc, by unieść kulę dyskotekową z podłogi. Mecz wygrywa drużyna, która zgromadzi najwięcej punktów za zajmowanie i obronę parkietów!

Zmiany

  • Zmniejszono szansę pojawienia się bandaży o 50%.
  • Usunięto wszystkie zwykłe bronie.
  • Zwiększono zróżnicowanie odradzania się wzdłuż kręgu burzy po swojej stronie o 30%.
  • Wprowadzono dodatkowe parkiety, znajdujące się bliżej ściany burzy.
  • Zredukowano maksymalną odległość odradzania się o 20%.

ROZGRYWKA

Pojazd: Taran

  • Miejsca dla 2 graczy.
  • Dopalacz ładuje się w miarę jazdy. Po zapełnieniu licznika dopalacza można go aktywować przypisanym przyciskiem.
  • Podczas jazdy na dopalaczu pojazd przebija się przez budynki.
  • Aktywując dopalacz na rampie lub skraju urwiska można wykonać czadowy trik w powietrzu.
  • Staranowani gracze zostaną wyrzuceni w powietrze.

Inne

  • Teraz w menu kontrolera można przeglądać i edytować sterowanie w trybie edycji, niezależnie od opcji sterowania podczas walki i budowy.
  • Kolor podświetlenia kontrolera PS4 będzie odpowiadać kolorowi znacznika gracza.
  • Teraz w menu opcji można dostosować czułość trybu budowy na kontrolerze. Jest to mnożnik standardowej czułości kontrolera i pozwala zwiększyć ją do 2x.
  • Suwak czułości kontrolera w menu opcji teraz dopuszcza więcej niż 10 wartości.
  • Do schematu Budowniczy Pro dodano opcję pozwalającą na zbudowanie fragmentu natychmiast po przełączeniu nań, zamiast przełączania i ustawiania go osobno. Umożliwia to szybsze budowanie bez podglądu.
  • Dodano opcję pozwalającą na zmianę czasu przytrzymania przycisku edycji.
  • Otwarcie wyboru emotki przy pomocy kontrolera nastąpi po puszczeniu przycisku, natomiast przytrzymanie przycisku spowoduje powtórzenie ostatnio użytej emotki.
  • Naprawiono niekonsekwentną aktywację pułapki raniącej.
  • Dopuszczono ograniczony ruch podczas używania przedmiotów jednorazowych z włączoną opcją domyślnego sprintu. Dzięki temu efekt ten będzie działać podobnie do sytuacji, gdy domyślny sprint jest wyłączony.
  • Usunięto błąd powodujący zacinanie się postaci w jednym kierunku po wypadnięciu z wyspy lub pojazdu.

Bronie i przedmioty

Forteca Kieszonkowa

Forteca Kieszonkowa została wyłączona na czas usuwania problemu związanego z tym przedmiotem.

  • Zwiększono szansę pojawienia się Fortu Kieszonkowego z 3,05% do 4,89%, gdy Forteca Kieszonkowa jest niedostępna.
    • Celem tego zabiegu jest utrzymanie częstotliwości występowania Fortu Kieszonkowego na takim poziomie, jakby oba przedmioty były dostępne w grze. Ma to pozwolić na ukończenie wyzwań.

Poprawki błędów

  • Rakieta Kierowana nie wystrzeliwuje już w niewłaściwym kierunku
  • Gracze nie przyczepiają się już na stałe do zrzutu zaopatrzenia po trafieniu go przysysakiem.
  • Próba oddania strzału podczas przeładowywania dubeltówki nie spowoduje już przerwania animacji.
  • Animacje wyposażania broni nie są już przerywane w sytuacji próby jednoczesnego sprintu i celowania.

Wydarzenia

Turnieje można znaleźć w nowej zakładce wydarzeń w grze. Będą tam także umieszczane różne zawody online dostępne dla wszystkich graczy.

  • Każdy turniej składa się z serii zawodów o wyznaczonych datach i godzinach. Będziecie mieć dostęp do przeglądu wszystkich nadchodzących zawodów i ich godzin, co pomoże wam zaplanować udział w zawodach oraz trening.
  • Każda zaplanowana sesja zaczyna się czystą kartą, tj. wszyscy zawodnicy będą mieć równe szanse na początku rozgrywki.
  • Zawody trwają kilka godzin i polegają na zdobywaniu punktów za likwidację kilku rywali lub przetrwanie ataków konkurencji.
  • W trakcie sesji gracze będą dobierani z przeciwnikami o podobnym wyniku w danej sesji.
  • Za zdobycie określonej liczby punktów w danej sesji wydarzenia można zdobyć złoty znaczek z danego turnieju!

Więcej informacji na temat zasad i planowanych wydarzeń, znajdziecie w TYM MIEJSCU.

Wydajność

  • Zoptymalizowano replikację broni na dedykowanych serwerach w celu redukcji obciążenia podczas szybkiej zmiany broni.
  • Zoptymalizowano wydajność procesora we wszystkich wątkach na konsoli Switch. Umożliwi to płynniejszą grę i zredukuje zacinanie się gry.
  • Usprawniono wielowątkowość podczas intensywnej symulacji fizyki.

Dźwięk

  • Uczcijcie sukces w wielkim stylu! Gdy osiągniecie Królewskie Zwycięstwo, zabrzmi muzyka, którą wybraliście w szafce!
  • Usunięto efekt Dopplera, gdy gracz leci na lotni.
  • Dodano zapętlenie odgłosu pocisków z granatnika, aby gracze mogli lepiej się zorientować, skąd one nadlatują.
  • Poprawiono odgłosy odbijania się pocisków z granatnika.
  • Ściszono odgłos eksplozji granatu słyszany ze średniej odległości.
  • Odgłosy środowiskowe Sześcianu nie są już przypadkowo odtwarzane podczas meczu.
  • Następujące po sobie odgłosy eksplozji już nie przerywają się nawzajem.
  • Dodano brakujące odgłosy strzałów ze zwykłego i kompaktowego pistoletu maszynowego, słyszane ze średniej/dużej odległości.
  • Podczas zapętlenia podkładu muzycznego emotek nie występują już trzaski.
  • Ponownie dodano sygnał dźwiękowy przed przybyciem nowej fali zrzutów zaopatrzenia.

Interfejs

  • Usunięto kilka błędów w obsłudze dotyku na ekranie przypisań kontrolera na konsoli Switch.
  • Usunięto błąd uniemożliwiający aktualizację sztandaru gracza na górnym pasku po zmianie sztandaru w szafce.
  • Ukryto celownik podczas swobodnego spadku.
  • Usunięto błędy związane z wyświetlaniem przycisków ekwipunku i mapy.
  • Usunięto błędy w obsłudze dotyku na mapie na konsoli Nintendo Switch.
  • Przyciski zasobów nie powodują już przerwania automatycznego biegu.

Grafika i animacja

  • Elementy kosmetyczne, które w jakiś sposób zmieniają się podczas gry (np. zbierak zmieniający wygląd zależnie od liczby likwidacji), są teraz oznaczone jako „Reaktywne”.
  • Usunięto błędy występujące przy wyświetlaniu elementów kosmetycznych zawierających muzykę.
  • Naprawiono skoki animacji występujące wtedy, gdy gracz znajduje się w powietrzu po użyciu Schładzacza.

System powtórek

  • Usunięto błąd sprawiający, że pierwsza powtórka nie była domyślnie wybrana w przeglądarce.
  • Naprawiono niedziałający suwak odległości nazwy graczy.
  • Usunięto błąd sprawiający, że przy strzale z rakiety kierowanej kamera w powtórce zaczynała zwrócona w niewłaściwą stronę.

Wersja na urządzenia mobilne

  • Znacznie poprawiono wydajność na urządzeniach z Androidem 7 lub nowszym.
  • Usprawniono zużycie pamięci na urządzeniach z systemem iOS.
  • Pierwsza podniesiona broń teraz zostanie automatycznie wyposażona.
  • Włączono wygładzanie sterowania dotykiem.
  • Dotknięcie wybranych przycisków na pasku budowy szybkiego dostępu spowoduje ponowne zbudowanie wybranego fragmentu.
  • Wszystkie elementy interfejsu w wersji mobilnej powinny mieć już możliwość zmiany położenia w zmieniaczu rozkładu interfejsu.
  • Poprawiono wygląd niezależnych pól paska szybkiego dostępu w zmieniaczy rozkładu interfejsu.
  • Przeciągnięcie elementu na pasek szybkiego dostępu nie spowoduje już wybrania go. Gracze mogą teraz dostosować swój ekwipunek bez potrzeby przerywania innych czynności.
  • Usunięto błąd sprawiający, że niektóre czynności w interfejsie dotykowym były rejestrowane przez grę, a nie ekran ustawień.
  • Usunięto problemy z widocznością przycisku edycji podczas kucania w wersji na urządzenia mobilne.