W przeciągu ostatnich dwóch tygodni, na serwery testowe Just Survive trafiły kolejne interesujące zmiany. Twórcy gry nie tylko uruchomili kilkanaście zupełnie nowych serwerów testowych z różnymi, dość eksperymentalnymi regułami, ale i wprowadzili zmiany także w innych aspektach gry.

Budowanie na serwerach PvE ma być znacznie przyjemniejsze, wytwarzanie przedmiotów przez graczy ma mieć większe znaczenie niż obecnie, a do tego zbalansowano wszystkie bronie redukując prędkość pocisków.

Na ten moment nie wiadomo, kiedy zmiany te mogą trafić na serwery Live, ale warto abyście się na nie przygotowali i zerknęli na poniższą listę.

NOWE REGUŁY

  • EU1 – Z1, PVP, brak rajdów na bazy, wysoka populacja zombie („PvPvE”)
  • EU2 – Z1, PVE, mało łupów do znalezienia, wysoka populacja zombie („PVE Survival”)
  • EU3 – BWC, PVE, wysoka populacja zombie („PVE”)
  • EU4 – Z1, PVP, mało łupów do znalezienia, wysoka populacja zombie („PVP Survival”)
  • EU5 – Z1, PVP, niska populacja zombie , brak restrykcji w budowaniu baz w miejscach zainteresowania  („PVP Sandbox”)
  • EU6 – Z1, PVP, brak wsparcia dla grup, klanów oraz pozwoleń w bazach („PVP Solo”)
  • EU7 – Z1, PVP, średnia populacja zombie („PVP”)
  • EU8 – BWC, PVP, wysoka populacja zombie („PVP”)

ZMIANY 21 marzec

  • Drzwi, bramy i okiennice liczą się do limitu elementów architektury;
  • Obniżono ilość elementów architektury na fundament z 500 na 450;
  • Gracze mogą teraz przykleić swój fundament do fundamentu innej osoby z klanu – maksymalnie do 4 fundamentów;
  • Gracze mogą umieścić tylko 1 fundament na serwer (kolejne zmiany zniosły ten limit na serwerach PvE);
  • Usunięcie postaci nie porzuca już fundamentu;
  • Pojemność kontenerów do przechowywania rzeczy zwiększona 4x;
  • Limit uprawy zredukowano do 25% uprzedniego limitu;
  • Uprawy zapewniają teraz 4x więcej zbiorów;
  • Zwiększono limity pomiędzy stawianiem kolejnych fundamentów;
  • Szopy ignorują teraz te limity i można je stawiać znacznie bliżej baz;
  • Balans broni – zmniejszono prędkości pocisków oraz zbalansowano zadawane obrażenia;
  • Wszystkie worki z łupami znikają po 15 minutach;
  • Połączono wszystkie rodzaje mięs w jeden: „mięso” oraz zredukowano ilość przepisów do steku, kanapki i gulaszu;
  • Stek, kanapka i gulasz zapewniają buffa „dobrze odżywiony” po zjedzeniu;
  • Połączono wszystkie rodzaje jagód w jeden: „jagody”;
  • Usunięto przepisy na soki, przekąski, sól fizjologiczną, Dull Shiv, Wood Club, Makeshift Satchel;
  • Brudną wodę można od razu przerabiać na oczyszczoną;
  • Buty gator można przerabiać na plastyk
  • Zmniejszono ilość pojawiających się w świecie butów typu gator;
  • Work Boots można przerobić na skórę;
  • Coveye mozna przerobić na Composite Fabric;
  • Zeds można przerobić na materiał i plastyk;
  • Usunięto strzykawki z mapy BWC;
  • Usunięto ze świata, ale nadal można wytworzyć:
    • Wooden Arrow
    • Molotov Cocktail
    • Makeshift Blanket
    • Makeshift Bow
    • Makeshift Hatchet
    • Framed Backpack
    • Canvas Bandana
    • Makeshift Satchel
  • Usunięto następujące rzeczy:
    • Saline
    • All-In-One-Cold-Medicine
    • Aspirin
    • Lighter
    • Water
  • Dodano miejsca pojawiania się pułapek
    • Fire Trap
    • Flash Trap
    • Gas Trap
    • Shock Trap
    • Snare Trap
  • Zupełnie nowy, zoptymalizowany system AI:
    • Zachowania AI dla wszystkich rodzajów zombie i dzikich zwierząt zostały przebudowane od podstaw, w celu uzyskania inteligentniejszych i bardziej wydajnych zachowań;
    • Zredukowane teleportowanie zombie i dzikich zwierząt oraz inne nieregularne zachowania;
    • Przebudowany system odradzania zombie – spawnują teraz bardziej zorientowany na lokalizację, niż odradzają się bazując na mapach ciepła generowanego przez graczy.
  • Powracają łupy z zombie – po pewnym czasie lootbag gracza zostanie doczepiony do pojawiającego się w okolicy zombie. Miejcie oko na dobrze wyposażone zombiaki!
  • Znaczące usprawniania wydajności serwerów (nawet o 400%);
  • Gracze mogą teraz wyłączyć cienie, obniżając domyślne ustawienia gry lub edytując plik useroptions.ini.

Zmiany 22 marzec

  • Naprawiono błąd z możliwością przyznania uprawnień na serwerach Solo;
  • Gracze mogą teraz prawidłowo podnosić i ponownie umieszczać fundamenty;
  • Naprawiono problem odradzania się banshee;
  • Naprawiono problem, który powodował, że dzikie zwierzęta nie odradzały się poprawnie;
  • Ulepszone zachowanie detonacyjne zombie Explodera;
  • Dzikie zwierzęta poprawnie uciekają od strzałów;
  • Kolektory rosy zapewniają teraz brudną wodę.

ZMIANY 28 marzec

  • Usunięto limit fundamentów 1 na gracza na serwer z serwerów PvE;
  • Fundamenty znikają po godzinie, jeśli nie przyczepiono do nich żądnych innych elementów (ściany, drzwi, itd);
  • Pułapki dla zwierząt dają teraz „Mięso”;
  • Naprawiono problemy z uprawami i nawozami – rośliny rosną teraz 48 godzin lub 16 godzin gdy są nawożone;
  • Obrażenia od Banshee zostały zmniejszone;
  • Granaty ogłuszające ponownie maja efekt widoczny na ekranach, a do tego ofiary otrzymują 50% redukcję w poruszaniu się gdy są pod jego wpływem;
  • Plated Armor ma zwiększoną odporność na obrażenia od shotgunów;
  • Zbalansowano przepis na Plater Armor;
  • Ulepszenia programu wyłapującego oszustów;

Zmiany 29 marzec

  • Zredukowano dystans przyczepiania fundamentów;
  • Naprawiono synchronizację ataków zombie;
  • Znacznie ulepszono pojawianie się NPC na Z1 i BWC;
  • Dekoracje baz nie można umieszczać poza ich granicami;
  • Można poprawnie zbierać uprawy.

I jak Wam się podoba pomysł z serwerami o różnych regułach oraz zwiększeniu znaczenia wytwarzania przedmiotów w Just Survive?