W piątkowy wieczór ekipa PlanetSide 2 zebrała się w studio, aby podzielić się z graczami informacjami związanymi z planami rozwojowymi dla tej gry, a także przedstawić nowego projektanta, który odpowiedzialny jest obecnie za system konstrukcji.

Wygląda na to, że wiał w końcu zawiał w żagle PlanetSide 2 i ilość osób pracujących nad tą grą regularnie się powiększa. Wraz ze wzrostem liczebności zespołu tworzącego te strzelankę, pojawiają się także nowe pomysły związane z przyszłym rozwojem tej gry. Juz niedługo gracze PlanetSide 2 otrzymają nowy system progresji postaci – Advanced Specialization Program, a także nowe implanty klasowe, karabiny oraz elementy konstrukcyjne.

Najważniejszym punktem programu było przedstawienie nowego systemu progresji postaci – Advanced Specialization Program (ASP), który dostępny będzie dla postaci na poziomie 100. Pozwala on zrestartować poziom postaci do pierwszego i co kolejne 25 poziomów zdobywać specjalizację na danej klasie postaci. Odblokowanie dostępu do ASP jest darmowe dla osób posiadających opłaconą subskrypcję lub też kosztuje 10.000 Certów.

Jedna postać może otrzymać oraz wykorzystać jedynie 5 punktów ASP, które służą do odblokowania specjalnych zdolności: uniwersalne oraz klasowe. Poniżej ich pełna lista.

Uniwersalne

  • Sidearms Primaries – można wyekwipować pistolet jako broń główną na każdej klasie postaci;
  • Universal Smoke Grenades – można wyekwipować granaty dymne na każdej klasie postaci;
  • Universal Decoy Grenades – można wyekwipować granaty wabiące na każdej klasie postaci;
  • Light Ground Discount – redukuje koszt pojazdu Flash o połowę oraz pojazdu Harasser o 20%;
  • Ground Transport Discount – redukuje koszt pojazdu Sunderer o 20%;
  • Combat Armor Discount – redukuje koszt pojazdów Lightning oraz MBT o 20%;
  • Light Air Discount – redukuje koszt pojazdów lotniczych ESF oraz Valkyrie o 20%;
  • Heavy Air Discount – redukuje koszt pojazdów lotniczych Liberator oraz Galaxy o 20%.

Infiltrator

  • Infiltrator Carabine Access – infiltrator otrzymuje dostęp do broni z kategorii Carabines (bronie klas inżynier oraz lekki szturmowiec);
  • Infiltrator Sticky Grenade Access – infiltrator otrzymuje dostęp do granatów przylepnych (granaty dostępne dla inżyniera);
  • Infiltrator Flesh Grenade Access – infiltrator otrzymuje dostęp do granatów błyskowych (granaty dostępne dla lekkiego szturmowca).

Lekki Szturmowiec

  • Light Assault SMG Secondary – lekki szturmowiec może wyekwipować bronie SMG w slocie przeznaczonym na broń poboczną;
  • Light Assault Concussion Grenade Access – lekki szturmowiec otrzymuje dostęp do granatów wstrząsowych (granaty dostępne dla ciężkiego szturmowca).

Medyk

  • Combat Medic Battle Rifle Secondary – medyk może wyekwipować bronie Battle Rifle w slocie przeznaczonym na broń poboczną;
  • Combat Medic Carabine Access – medyk otrzymuje dostęp do broni z kategorii Carabines (bronie klas inżynier oraz lekki szturmowiec);
  • Combat Medic Concussion Grenade Access – medyk otrzymuje dostęp do granatów wstrząsowych (granaty dostępne dla ciężkiego szturmowca).

Inżynier

  • Engineer Shotgun Secondary – inżynier może wyekwipować Shotguny w slocie przeznaczonym na broń poboczną;
  • Engineer LMG Access – inżynier otrzymuje dostęp do broni z kategorii LMG (bronie ciężkiego szturmowca);
  • Engineer Assault Rifle Access – inżynier otrzymuje dostęp do broni z kategorii Assault Rifle (bronie medyka);
  • Engineer EMP Grenades Access – inżynier otrzymuje dostęp do granatów EMP (granaty dostępne dla infiltratora);
  • Engineer Anti-Vechicle Grenade Access – inżynier otrzymuje dostęp do granatów przeciwpancernych (granaty dostępne dla ciężkiego szturmowca).

Ciężki Szturmowiec (HA)

  • Heavy Assault LMG Secondary – ciężki szturmowiec może wyekwipować LMG w slocie przeznaczonym na broń poboczną;
  • Heavy Assault Heavy Weapon Secondary – ciężki szturmowiect może wyekwipować Heavy Weapon (Lasher dla VS, Chaingun dla TR oraz Jackhammer dla NC) w slocie przeznaczonym na broń poboczną;
  • Heavy Assault Flash Grenade Access – ciężki szturmowiec otrzymuje dostęp do granatów błyskowych (granaty dostępne dla Light Assaulta).

Oprócz tego ekipa PlanetSide 2 zaprezentowała nowe karabiny bojowe zaprojektowane przez D0ku. Jeśli chodzi o karabin NC, to jest nieco mocniejszy niż te, które są obecnie w grze. Battle rifle dla TR jest automatyczna oraz również dużo mocniejsza. Będą to także pierwsze bronie w grze, których pociski będą przelatywać przez graczy i będą mogły ranić więcej, niż jednego przeciwnika. Nie zdradzono natomiast szczegółów broni dla VS, która aktualnie jest ciągle dopracowywana.

Jak już wspominałam, ekipa PlanetSide 2 powiększyła się kilka miesięcy temu o nowego projektanta – Drew, który wczesniej pracował w studio Wargaming oraz Bungie. Drew odpowiedzialny jest za system konstrukcji, który to doczeka się wielu zmian.

Na serwerze testowym można już wypróbować nowe elementy konstrukcyjne, które opisałam już jakiś czas temu. Gracze spodziewać się mogą także zmian związanych ze ścianami baz, a raczej możliwością ich zniszczenia, czy też usunięcia Hive – ten drugi to dopiero w dalszej przyszłości.

Wrel zdradził także, że zbliża się wielka aktualizacja balansująca dla znacznej ilości pistoletów dostępnych w grze. Jak na razie wymieniono tylko jedną broń tego typu, która otrzyma nerfa – jest to Commissioner.

Po za tym zapowiedziano, że trwają także prace nad nowym interfejsem dla składów, tajemniczym systemem o nazwie „Mentor Squad” oraz niewielkimi eventami, które mają się rozgrywać w czasie, gdy Warpgaty są niestabilne.  Kolejnym dużym przeciekiem jest ponowne zaprojektowanie i wdrożenie systemu spawnowania (zarówno postaci, jak i obiektów). Z tym wszystkim wiąże się jednak przesunięcie aktualizacji Outfitów, która to przerzucona została na koniec roku.

Z innych ciekawostek to wspomniano o nowych implantach klasowych, nad którymi trwają prace, oraz pokazano model olbrzymiego Bastion Fleet Carrier, który jak na razie żadnej funkcji w PlanetSide 2.

Zapis całego streamu zamieszczam poniżej, a Wy dajcie znać w komentarzach co myślicie na temat zapowiedzianych zmian oraz nowości, jakie trafić mają do PlanetSide 2.

P.S. Uziriel – dzięki za pomoc w tłumaczeniu!

ŹRÓDŁOUziriel
Poprzedni artykułPierwsze testy tropikalnej mapy w PlayerUnknown’s Battlegrounds
Następny artykułLegendy powracają do ArcheAge: nowe serwery, olbrzymie zmiany
9 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Viktor Hark

Z Carbine dla Infiltratora i przybocznego LMG już się wycofali po „feedbacku”.

WujeQ

Wkońcu NC będzie mogło strzelać po swoich i zabijać wroga w tym samym czasie.

Otori

Jeśli Wrel pisze o balansie to można się zacząć modlić. Ten człowiek miał być nadzieją a stał się zmorą.

Marcin Rozciecha

Fajnie, że robią coś dla starszych graczy. Z tego co widziałem na reddicie, tym razem słuchają graczy i ich obaw. Mam tylko nadzieję, że jak już wprowadzą system, to ewentualny balans zostanie wprowadzony, by nie było sytuacji takiej, jaka jest obecnie z pojazdami.

Vini Cator

A co jest obecnie z pojazdami?

Marcin Rozciecha

Nie wszystkie bronie na pojazdach zostały odpowiednio zbalansowane. Zwłaszcza jeżeli chodzi o bronie Harassera (również gunnera Vanguarda) oraz Flasha. Przed updatem jedynie kilka działało poniżej normy. Teraz każda frakcja ma w posiadaniu jakąś mało użyteczną broń AV, a bronie międzyfrakcyjne (np.: Walker czy Buldog) nie spełniają swoich ról.

Balrogos

KINIA DAWAJ TO FORUM!

Kinya Turbgroszka

nie mam na to kasy! 😛

Otori

To daj jakieś darmowe:)